12.04.2009

رییس ستاد انتخابات کشور: اگر از احمدی نژاد حمایت نکنم ، خیانت کرده ام !

سلام: رييس ستاد انتخابات و معاون سياسي وزير كشور گفت: اگر بنده بگويم مشي سياسي ندارم دروغ گفته‌ام، اما براي من به عنوان مجري انتخابات امانت‌داري راي مردم اهميت دارد و آخرت خودم را به دنياي هيچ احدالناسي نمي‌فروشم.

كامران دانشجو كه ظهر شنبه در جمع دانشجويان دانشكده الهيات دانشگاه فردوسي مشهد در همايش « انقلاب، فرصت‌ها و چالش‌ها» سخن مي‌گفت، با بيان اين كه انقلاب اسلامي ايران يك انقلاب معنوي است، افزود: انقلاب‌هاي شكل گرفته در دنيا را مي‌توان به سه دسته اقتصادي، سياسي و معنوي تقسيم كرد كه انقلاب ايران يك انقلاب معنوي است، هر چند ويژگي‌هاي سياسي و اقتصادي آن را نمي‌توان ناديده گرفت.

وي با اشاره به تهديد‌هاي فراروي انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: دو تفكر وجود دارد كه يكي از آنها كه برگرفته از تفكر ليبراليسم است انقلاب را در مقطع زماني خاصي تمام‌شده مي‌داند، اما تفكر ديگر انقلاب را مستمر مي‌داند؛ چرا كه معتقد است انقلاب اسلامي در مسير نهضت انبيا و انتظار و بر پايه حكومت عدل عدالت‌گستر جهاني است.

دانشجو در ادامه با بيان اين‌كه اگر بخواهيم نظام ماندگار بماند بايد به ارزش‌هاي انقلاب برگرديم، گفت: به هر حال ليبراليسم بيكار نمي‌ماند؛ چرا كه نمي‌تواند انقلاب را تحمل كند؛ اما در عين حال نيز نمي‌تواند آن را نفي‌ كند؛ بنابراين نظريه “سر عقل آمدن انقلاب” را مطرح مي‌كند و با بيان تاريخ، اين‌گونه القا مي‌كند كه 30 سال از انقلاب گذشته است و بايد در انقلاب تجديد نظر كرد؛ به طوري كه ارزش‌هاي را ضدارزش جلوه مي‌دهد و ضدارزش‌ها را به ارزش تبديل مي‌كند.

وي ادامه داد: اين تفكر، گفتمان امام(ره) را نفي نمي‌كند و از آن به عنوان گفتماني مطلوب در همان مقطع زماني ياد مي‌كند و معتقد است امروز گفتمان امام(ره) به پايان رسيده و به درد موزه مي‌خورد؛ همان طور كه در دوره‌اي شنيديم كه اين حرف‌ها را زدند.

وي افزود: كار ديگري كه ليبراليسم انجام مي‌دهد اين است كه مي‌گويد شعارهاي انقلابيون احساسي بوده است و بايد شعارهاي منطقي و عقلايي سر داد؛ بنابراين روش‌ها را نقد ‌مي‌كند و ليست طويلي از سياه‌نمايي‌ها در اختيار نسل امروز قرار مي‌دهد و با مطرح كردن شبهاتي درباره چرايي انقلاب، ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر و انرژي هسته‌اي، نهايتا نتيجه مي‌گيرد كه آن همه شهادت‌ها و پافشاري‌ها بر مواضع از سوي ملت ايران كار بيهوده‌اي بوده است و براي منكوب نشان دادن گذشته به نسل جوان، يك گذشته سرخ پرافتخار را به يك آينده زرد لذت‌طلب تبديل مي‌كند تا نسل جوان را شرمنده گذشته خويش كند.

معاون سياسي وزير كشور اضافه كرد: در اين شرايط، تفكر ليبرال اولين كاري كه مي‌كند اين است كه لباس رزم را از تن انقلابيون خارج و افراد ترسو و بزدلي را به نام انقلابي جايگزين آن‌ها مي‌كند.

دانشجو در ادامه با بيان اين‌كه تنش‌زدايي از سر اقتدار و عزت بد نيست، ادامه داد: تنش‌زدايي به معناي تو سري خوردن و از حق گذشتن و وادادگي نيست، آيا اين معناي تنش‌زدايي است؟

وي ادامه داد: نام دنياطلبي را رفرم مي‌گذارند و مفاهيم ضدانقلابي را در زرورق انقلاب مي‌پيچند و تقديم ملت مي‌كنند.

دانشجو افزود: مواضع ما در برابر دشمن بايد كاملا اصولي و مشخص باشد و جبهه حق و باطل مشخص شود، آن زمان است كه مبارزه حق و باطل نيز معنا پيدا مي‌كند.

وي با بيان اين‌كه پس از مشخص شدن حق و باطل مي‌توان درباره روش مبارزه بحث كرد، گفت: بعضي‌ منتقد روش‌ها هستند و دائم مطرح مي‌كنند كه با سعي و خطا نمي‌شود كار كرد. چه كسي گفته است آن‌ها روش‌هاي كارشناسانه و درستي دارند.

معاون سياسي وزير كشور با بيان اين‌كه يكي از اصول اساسي تفكر امام (ره) استكبارستيزي است، تصريح كرد: اگر بي تفاوت شويم در واقع اين بي‌تفاوتي همان ليبراليسم با اسم و روش ديگري است كه ما به دام آن مي‌افتيم.

رييس ستاد انتخابات کشور در ادامه با بيان اين‌كه عده‌اي موضوع تقدم جمهوريت بر اسلاميت نظام را مطرح مي‌كنند، گفت: اتفاقا ما به جمهوريت بيش از اسلاميت بها داده‌ايم؛ چرا كه تا به امروز 29 انتخابات در اين كشور برگزار شده و هيچ‌گاه انتخابات را تعليق نكرده‌ايم؛ در حالي كه انرژي هسته‌اي ما به مدت دو سال و نيم تعليق شد و به اعتقاد من، زماني كه در همين ايام انتخابات، كارناوال‌هاي انتخاباتي مختلط به راه انداختيم، براي اسلاميت نظام كم گذاشتيم و اسلام‌مان را مثله كرديم.

وي ادامه داد: حال اين‌كه جمهوريت از اسلاميت جدا نيست و جمهوريت كالبد و اسلاميت روح نظام است و اگر روح نباشد جمهوريت به تنهايي چيزي نيست؛ بنابراين اگر مي‌خواهيم انقلابمان بماند بايد بدانيم ارزش‌هاي انقلاب مستمر است.

دانشجو خاطرنشان كرد: انقلاب براي اين رخ نداده كه عده‌اي بروند و عده‌اي بيايند، بلكه انقلاب شده است تا اصول و ارزش‌هايي كه همان فرامين الهي است، در تمام شئون زندگي بشر حاكم شود.

معاون سياسي وزير كشور با بيان اين‌كه ماهيت نظام اسلاميت آن است، اضافه کرد: اجازه ندهيد اين ماهيت تغيير پيدا كند؛ چرا كه جنگ ميان حق و باطل تا حكومت عدل الهي ادامه دارد؛ بنابراين نبايد غفلت كرد.

رييس ستاد انتخابات كشور در ادامه جلسه در پاسخ به پرسش دانشجويي گفت: معتقدم همه انقلاب ارزش است، اما بزرگ‌ترين چالش انقلاب را تفكر ليبراليسم مي‌دانم كه به نام رفرم، ارزش‌ها را ضدارزش كرده و در زرورقي زيبا تحويل ما مي‌دهد.

وي در پاسخ يكي ديگر از دانشجويان درباره اسلامي شدن دانشگاه‌ها تصريح كرد: اسلامي‌شدن دانشگاه به اين معنا نيست كه فقط علوم ديني در دانشگاه تدريس شود، بلكه معتقدم اگر همه دانشگاه‌ها نمازخانه شود باز هم دانشگاه‌ها اسلامي نمي‌شود. سير علوم بايد اسلامي شود؛ به اين معنا كه استاد و دانشجو بدانند براي چه هدفي تدريس و تحصيل مي‌كنند، آن زمان است كه علم باعث تعالي بشر مي‌شود و دانشجوياني خواهيم داشت كه عدالتخواه و آرمان‌خواه هستند نه لذت‌طلب.

دانشجو هم‌چنين در پاسخ به پرسش دانشجويي درباره پيشنهاد پيوستن ايران به مذاكرات 1+5 و تبديل آن به 1+6 و مذاكره با آمريكا گفت: مقام معظم رهبري در سخنراني اخير خود درباره مذاكره با آمريكا رهنمودهاي لازم را فرمودند كه بر اساس فرمايشات ايشان تكليف مشخص است؛ اما موضوع مذاكره با آمريكا به امروز برنمي‌گردد و آن را اين دولت مطرح نكرده؛ بلكه حدود 15 سال پيش آيت‌الله هاشمي رفسنجاني مطرح كردند كه ما براي مذاكره مشكل نداريم، به شرط آنكه آمريكا در يك فضاي عادلانه شروط ما را بپذيرد.

وي با بيان اين‌كه تنش‌زدايي از سر ضعف خوب نيست، تصريح کرد: زماني ما را داخل آدم حساب نمي‌كردند و مي‌گفتند بايد فعاليت‌هاي هسته‌اي خود را تعليق كنيد و ما هم مي‌گفتيم چشم، و در واقع آن‌ها با ما همراه بودند، اما ما مركب بوديم و آن‌ها راكب و در زمان طاغوت در اين كشور تسلط داشتند، اما پس از انقلاب و امروز ملت ايران اين همراهي ذلت‌بار را نمي‌خواهد، بلكه مي‌خواهد مقتدرانه و عزت‌مند با دنيا گفت‌وگو كند.

رييس ستاد انتخابات كشور در بخش ديگر سخنانش درباره برگزاري رايانه‌اي انتخابات گفت: سه مرحله از انتخابات رايانه‌اي برگزار مي‌شود كه زيرساخت‌هاي آن در حال تحقق است، اما مهم‌تر از رايانه‌اي برگزاركردن انتخابات، سلامت آن و قانون‌مداري است؛ بنابراين عده‌اي مي‌خواهند با اين حرف‌ها متن را به حاشيه و حاشيه را به متن ببرند؛ در حالي كه متن، براي ما سالم برگزارشدن انتخابات، قانون‌مداري و رعايت اخلاق انتخاباتي است.

دانشجو درباره آنچه شائبه انتخاباتي بودن برخي رفتارهاي دولت نهم از جمله سفرهاي استاني و طرح پرداخت نقدي رايانه‌ها خوانده شد نيز تصريح كرد: اگر دولت اين كار را از دو ماه پيش آغاز كرده بود مي‌شد چنين شائبه‌اي را متصور شد، اما دولت نهم و شخص احمدي‌نژاد دو ماه پس از انتخابات دوره نهم اين سفرها را شروع كردند. خصوصيت اخلاقي و رفتاري احمدي‌نژاد اين است كه انسان خستگي‌ناپذيري است و دوست دارد با مردم باشد؛ بنابراين شاهد دور اول و دوم سفرهاي استاني بوديم و ان‌شاء‌الله دوره‌هاي سوم، چهارم و پنجم را نيز خواهيم ديد.

وي درباره رعايت اخلاق انتخاباتي و پرهيز از تخريب كانديداها نيز گفت: بايد همه كمك كنند تا اين اتفاق بيفتد؛ چرا كه ما مي‌خواهيم رييس جمهوري اسلامي ايران را انتخاب كنيم و پسوند اسلامي بايد در تمام شئون رعايت شود؛ اما در اين فضا بعضا شاهد اظهارنظرهايي هستيم مبني بر اين‌كه مردم قيم نمي‌خواهند، درحالي كه اين توهين به ملت ايران است.

وي ادامه داد: مقام معظم رهبري در دانشگاه علم و صنعت سخناني درباره شاخص‌هاي شاه سلطان حسين فرمودند كه تحليل گران مسائل سياسي تحليل‌هاي گوناگوني از آن ارائه كرده‌اند، اما عده‌اي ناراحت شدند؛ در حالي كه مي‌گوييم چرا به خودتان مي‌گيريد؟ مگر منظور ايشان شما بوديد؟

معاون وزير کشور تصريح كرد: تجربه انتخابات‌هاي گذشته در جمهوري اسلامي نشان مي‌دهد مكانيسم انتخابات در نظام جمهوري اسلامي به گونه‌اي است كه نمي‌توان در حين برگزاري انتخابات مرتكب تقلب شد.

دانشجو درباره ضرورت حساسيت مردم نسبت به حضور فعال در عرصه انتخابات هم گفت: زماني كه فضاي كشور به زودي انتخاباتي مي‌شود، امور اجرايي را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد؛ بنابراين تلاش مي‌كنيم در يك فضاي سالم و با يك رقابت سالم حضور پرشور مردم را در اين انتخابات مانند گذشته رقم بزنيم.

وي تصريح كرد: اگر بنده بگويم مشي سياسي ندارم دروغ گفته‌ام، اما براي من به عنوان مجري انتخابات امانت‌داري راي مردم اهميت دارد و آخرت خودم را به دنياي هيچ احدالناسي نمي‌فروشم، اما از من انتظار نداشته باشيد ‌از دولت دفاع نكنم، دفاع نكردن از دولت انتظار بيهوده‌اي است، چرا كه معتقدم اگر اين كار را نكنم به موقعيتي كه در آن قرار گرفته‌ام خيانت كرده‌ام.

دانشجو در ادامه سخنانش در پاسخ به دانشجويي درباره حمايت برخي اصولگرايان از ميرحسين موسوي گفت: معتقدم اصولگرايي به معنايي است كه مقام معظم رهبري شاخص‌هاي آن را مطرح فرمودند، اما اين كه تشكل‌هاي اصولگرا از وي حمايت كرده باشند اطلاعي ندارم. اما مي‌دانم عمده‌ترين گروه‌هايي كه از وي تا به امروز حمايت كرده‌اند جبهه مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي هستند.

وي در پاسخ به اين‌كه موسوي در يكي از سخنراني‌هاي خود اين احزاب را تندرو خوانده است، گفت: اگر موسوي چنين حرفي زده است بايد از خودش سوال كنيد كه به اين احزاب بگويد تا از وي حمايت نكنند تا ببيند چه كسي مي‌ماند تا از او حمايت كند.

رييس ستاد انتخابات کشور درباره حضور نمايندگان احزاب و كانديداها در روز انتخابات بر سر صندوق‌ها نيز گفت: اين موضوع را با توجه به تعاملي كه با احزاب داريم انجام خواهيم داد و كانديداهاي احراز صلاحيت شده و احزاب مي‌توانند به طور جداگانه بر سر صندوق‌ها نماينده داشته باشند.

وي در پايان در پاسخ به پرسش دانشجويي كه جلسه اخير رييس مجلس با نمايندگان را براي كندكردن روند حمايت از احمدي‌نژاد مي‌دانست، گفت: من چنين برداشتي ندارم اما به اين معنا نيست كه بگويم اين كار خوب بوده است يا بد؛ اما به هر حال آقاي لاريجاني را فردي اصولگرا مي‌دانم كه از دولت حمايت كرده و پس از اين نيز خواهد كرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates