12.04.2009

احمدی‏نژاد پس از تامین سیبزمینی: هر خانواده بايد صاحب مسکن شود

بازتاب: رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنانش بر لزوم ارتقاء کيفيت و سرعت در ساخت واحدهاي مسکوني تأکيد کرد و خطاب به مسئولان بخش مسکن و دستگاه هاي متولي اين بخش گفت: بايدهزينه ها را کاهش دهيم.

رييس جمهوري با بيان اين که موضوع مسکن بدون حضور و دخالت دولت به سرانجام نمي رسد، تصريح کرد: هر خانواده اي که تشکيل مي شود بايد صاحب مسکن شود.

به گزارش ايرنا، دکتر محمود احمدي‌نژاد روز يکشنبه در ديدار شوراي مرکزي و مسئولان بنياد مسکن انقلاب اسلامي با وي،الگوي بنياد مسکن در ساخت مسکن روستايي را بسيار مناسب ارزيابي کرد و گفت: اگر اين الگو در طرح مسکن مهر به کار گرفته شود سرعت ساخت و سازها چند برابر مي شود.
وي اين بنياد را يک مولود مبارک خواند و گفت: پايه گذار بنياد مسکن امام راحل (ره) بودند که با نگاه بلند، عميق و مردمي خود اين نهاد را تأسيس کردند.
رييس جمهوري مسکن را از مهم‌ترين دغدغه‌هاي هر خانواده اي برشمرد و گفت: بانگاه ما که دنبال آرامش، اطمينان و محيط رشد و کمال انسانها هستيم مسکن ثابت و دائمي يک موضوع اصلي و اساسي است.
احمدي‌نژاد تصريح کرد: اگر موضوع مسکن را در بازار رها کنيم تا مانند ساير کالاها بچرخد حل نمي‌شود و اگر حل شود آثار فرهنگي خود را نخواهد داشت.
رييس جمهوري با تأکيد بر اين که با اين که بايد با دخالت دولت مسکن را در شهر و روستا به نقطه روشن و آرامش بخش برسانيم خاطرنشان کرد که در هيچ جاي دنيا بدون دخالت دولت اين امر ممکن نمي شود.
رييس جمهوري تأکيد کرد: نوسانات شديد در قيمت مسکن و سپردن بازار مسکن به خود بازار صدماتي بر خانواده وارد کرده است و مي کند.نه اين که مسکن را از حالت کالا و يک سرمايه خارج کنيم اما تقريبا بايد خارج کنيم.
احمدي‌نژاد در تبيين اين موضوع که دولت متولي بخش مسکن باشد گفت: مقصود اين نيست که دولت مالک مسکن باشد و ساخت و ساز کندبلکه بايد به گونه اي دخالت کند که هر خانواده اي تشکيل مي شود با هزينه مناسب صاحب مسکن ثابت شود.
رييس جمهوري در ادامه سخنانش از بنياد مسکن به عنوان يک نهاد عملياتي، مردمي و انقلابي نام برد و گفت: اين نهاد ظرفيت طراحي هاي جديد، پذيرش مسئوليت هاي سنگين و کارهاي بزرگ را دارد و از انعطاف لازم براي تطبيق با شرايط برخوردار است.
رييس جمهوري با بيان اينکه ساختار اداري ما صلب است، اظهار داشت: تغيير در اين ساختارها طول مي کشد؛ مقاومت صورت مي گيرد و نمي گذارد جهش شود.
وي افزود: اگرچه نسبت به سالهاي گذشته ساختار اداري کشور خوب و پرشتاب کار مي کند اما نمي تواند پاسخگوي نيازهاي فزاينده به ويژه در بخش مسکن باشد.
رييس جمهوري اظهار داشت: بايد انسانهاي عالم، سريع العمل و انقلابي تحولات را دريافت و بر مبناي آن عمل کنند.
احمدي نژاد خاطرنشان کرد: زماني مي گفتند مگر مي شود سالي 200 هزار مسکن روستايي نوسازي شود اما با مديريت انقلابي و مشارکت مردم در بنياد مسکن اين کار صورت گرفته است.
رييس جمهوري خاطرنشان کرد که طي سالهاي گذشته 500 هزار مسکن روستايي پايان کار گرفته اند، 130 هزار واحد در دست ساخت است و براي 700 هزار واحد عقد قرارداد بسته شده است.
احمدي نژاد با بيان اين که اگر لازم باشد يک خط اعتباري ويژه براي اين بخش اختصاص مي دهيم اظهار داشت: فعاليت در اين بخش علاوه بر اهداف فرهنگي و وظايف انقلابي که ايجاد شرايط امن و ‌آرامش است از خسارات احتمالي آينده نيز جلوگيري و پيشگيري مي کند.
رييس جمهوري انتقال الگوي بنياد مسکن در ساخت مسکن روستايي به حوزه شهري را خواستار شد و از مسئولان بخش مسکن خواست تا اين مسير کوتاه و خارج از بورکراسي را به صورت يک فرهنگ بسته بندي و اجرا کنند.
احمدي نژاد افزود: ما در ساخت مسکن بايد از ميزان تقاضا پيشي بگيريم زيرا در اين بخش عقب افتادگي داريم ضمن آن که بافت فرسوده مان نيز گسترده است.
رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنانش بر لزوم ارتقاء کيفيت و سرعت در ساخت واحدهاي مسکوني تأکيد کرد و خطاب به مسئولان بخش مسکن و دستگاه هاي متولي اين بخش گفت: بايدهزينه ها را کاهش دهيم.
وي آموزش عوامل ساخت و ساز و طبقه بندي آنان را ضروري دانست و در خصوص موضوع کيفيت گفت: بخشي از موضوع کيفيت استحکام بنا و مصالح و بخشي حفظ انرژي است که بايد مصرف انرژي کاهش يابد.
رييس جمهوري با تقدير از خدمات ارزشمند بنياد مسکن طي 30 سال گذشته با بيان اين که اين خدمات طي سالهاي اخير سرعت و اوج گرفته است از مسئولان اين بنياد خواست حاصل تلاش ها، برنامه ريزي ها و فعاليت هاي خود را در قالب يک جزوه يا کتاب منتشر کنند.
احمدي نژاد همچنين با انتقاد از اين که مديريت روستايي سامان ندارد پيشنهاد کرد بنياد مسکن انقلاب اسلامي متولي اجرائي مديريت روستايي شود.

پيش از سخنراني رييس جمهوري عليرضا تابش رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي با ارائه گزارشي از عملکرد اين بنياد گفت: از سال 1384 تا پايان امسال يک ميليون مسکن روستايي در کشور در قالب طرح جامع بهسازي و نوسازي مسکن روستايي احداث مي شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates