22.04.2009

دکتر ابراهیم یزدی: معتمدی مهر در هیچ موسسه دولتی یا نهادی مسئولیت نداشته اند که بخواهند اختلاس کنند

میزان نیوز: دبیرکل نهضت آزادی ایران گفت: “آقای معتمدی مهر مسئول کمیته آموزش ما و یک حقوقدان برجسته هستند که در هیچ موسسه دولتی یا نهادی مسئولیت نداشته اند که بخواهند اختلاس کنند”.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی از بازداشت مهدی معتمدی مهر، عضو دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران به اتهام “اختلاس از یک موسسه مالی” خبر داد.

این خبرگزاری می نویسد که آقای معتمدی مهر عصر روز دوشنبه ۳۱ فروردین ماه (۲۰ آوریل) در شهرستان کرج دستگیر شده است.

ابراهیم یزدی، دبیرکل نهضت آزادی ایران در این مورد به بی بی سی فارسی گفت: “آقای معتمدی مهر مسئول کمیته آموزش ما و یک حقوقدان برجسته هستند که در هیچ موسسه دولتی یا نهادی مسئولیت نداشته اند که بخواهند اختلاس کنند”.

به گفته آقای یزدی، اگر بازداشت کنندگان می گویند که ایشان مسئله مالی داشته است، می بایست مدعی خصوصی در کار باشد و در آن صورت “موضوع به وزارت اطلاعات و دادگاه انقلاب مربوط نمی شود که به منزل او بریزند و کامپیوتر، لپ تاپ و تعداد زیادی سی دی و عکس را از خانه او ببرند”.

در متن خبر منتشر شده توسط خبرگزاری رسمی ایران، آقای معتمدی مهر به عنوان عضو”تندرو و افراطی” نهضت آزادی معرفی شده است که در یادداشت ها و مصاحبه هایی که از او در “سایت های اپوزیسیون” منتشر شده، دولت محمود احمدی نژاد را به “بی عدالتی” متهم کرده است.

ابراهیم یزدی استفاده از این عبارات را توسط خبرگزاری دولتی ایران، “نشان دهنده انگیزه واقعی مقامات امنیتی و دادگاه انقلاب” برای بازداشت آقای معتمدی مهر می داند.

رسانه های ایران معمولا در پرونده های مالی از اعلام نام متهمان خودداری می کنند.

قوه قضائیه ایران نیز در مواردی به دلیل اعلام نکردن نام محکومان پرونده های فساد مالی مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گفته ابراهیم یزدی، خانواده آقای معتمدی مهر و وکیل او قصد دارند با دادگاه تماس بگیرند و خواستار توضیح دقیق در مورد اتهامات و دلیل بازداشت او شوند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates