25.04.2009

هشتم ارديبهشت؛ روز «اعتراض ملي» معلمان: آموزگاران ايراني بار ديگر اعتصاب مي‌كنند

خرداد: كانون صنفي معلمان ايران، بار ديگر آموزگاران كشور را دعوت به اعتصاب و اعتراض كرد.

اين فراخوان در پي عدم اجراي قانون مديريت خدمات كشوري و نظام هماهنگ پرداخت حقوق منتشر شده است. دولت نهم از مدت‌ها پيش وظيفه داشته تا اين قانون را به اجرا گذارد اما تا به امروز چنين رخ‌دادي اجرايي نشده است.
محمود احمدي‌نژاد در بخش‌نامه اي در پايان سال گذشته اجراي كامل قانون مديريت خدمات كشوري را هم‌راه با تبليغات فراوان اعلام كرد اما با گذشت بيش از يك ماه از سال هنوز خبري از اجراي اين قانون نيست.

پيش از اين نيز كانون صنفي معلمان ايران، بارها اعتراض خود نسبت به عدم اجراي قانون خدمات كشوري و نظام هماهنگ پرداخت حقوق اعلام كرده بود.

فراخوان به اعتصاب آمورگاران در هشتم ارديبهشت كه كانون صنفي معلمان آن را «روز اعتراض ملي معلمان» نام نهاده، به‌دنبال اعتصابي است كه براي اسفند 87 برنامه ريزي شده بود اما پس از تعهد احمدي‌نژاد به اجراي قانون مديريت خدمات كشوري لغو شد.

آموزگان و معلمان با وجود شغل خطير و رسالتي ارزنده‌اي كه بر دوش دارند، در ايران همواره دچار مشكل مالي هستند و دستمزد آن‌ها از بيش‌تر شغل‌ها پايين‌تر است.

بيانيه‌ي تازه‌ي كانون صنفي معلمان ايران كه با شعر «گمان مبر که به پايان رسيد کار مغان / هزار باده ناخورده در رگ تاک است» آغاز مي‌شود، خطاب به « فرهنگيان عزيز و ملت شريف ايران » در زير مي‌آيد:

« بی ترديد بيانات قاطع و صريح رياست محترم جمهوری اسلامی ايران را که در ۲۹بهمن ماه ۸۷ ودر گفت وگوی زنده با شبکه ی سراسری سيمای جمهوری اسلامی ايران پخش گرديد،از خاطر نبرده ايد.

رييس جمهور ضمن تاکيد بر اجرای کامل قانون مديريت خدمات کشوری از ابتدای سال ۸۸ براين نکته نيز تاکيد کردند که با اجرای اين قانون تحول قابل ملاحظه ای در حقوق کارمندان دولت ايجاد خواهد شد.

پس از سخنان رييس جمهور ،کانون صنفی معلمان ايران به منظور نشان دادن حسن نيت فرهنگيان ،بخش اعتراض بيانيه ی بهمن ماه ۸۷ را به حالت تعليق در آورد واعلام کرد چنانچه تا پايان فروردين در احکام همکاران فرهنگی آن تحول که طی سالها ی گذشته وعده داده بودند،مشاهده نشود؛اعتراضات گسترده ای را سازماندهی خواهد کرد.

اما با تبليغات گسترده و جنگ روانی رسانه ها ،متاسفانه احکام در روز مقرر صادر نشد واجرای قانون مذکور بازهم به تاخير افتاد چنانچه براساس شنيده ها زمان اجرای آن به ماههای آينده وشايد پس از انتخابات رياست جمهور موکول شود.

از آنجا که کانون صنفی معلمان ايران تاخير بيش از اين دراجرای قانون مذکور را غير قانونی، غيرقابل توجيه وخطرناک می داند،به اين وسيله اعلام ميدارد که براساس تعهد ملی ،برنامه های اعتراضی اسفند ماه ۸۷ را که به حالت تعليق در آورده بود،از ششم ارديبهشت ماه ۸۸ به شرح زير دوباره به اجرا خواهد گذاشت:

1. روز يکشنبه ششم ارديبهشت ۱۳۸۸معلمان محترم ضمن حضور در مدرسه وکلاس درس از تدريس خودداری نموده ، دانش آموزان را نسبت به دلايل انجام اين حرکت آگاه خواهند کرد.

2. روز دوشنبه هفتم ارديبهشت ۱۳۸۸ معلمان محترم ضمن حضور در مدرسه ازرفتن به کلاس خوداری کرده ودر حفظ نظم کلاس ومدرسه با مديران ومعاونان محترم مدارس همکاری خواهند کرد.

3. روز سه شنبه هشتم ارديبهشت ماه ۱۳۸۸ به عنوان روز اعتراض ملی معلمان نامگذاری شده وتمامی معلمان ازحضوردرمدرسه خود داری خواهند نمود.

بديهی است چنانچه حداکثر تا پايان روز دهم ارديبهشت ۱۳۸۸ احکام جديد، مطابق قانون مديريت خدمات کشوری بطور کامل و از ۱/۱/۱۳۸۶ صادر نشود، حق برگزاری اعتراضات گسترده تر را خصوصا در هفته ی معلم برای همکاران فرهنگی محفوظ ميدانيم.

درپايان ازهمه ی همکاران فرهنگی ونهادهای مدنی که از اين پس همچون گذشته به شيوه های گوناگون از خواسته های برحق فرهنگيان پشتيبانی می کنند ، سپاسگزاری می نماييم.

درضمن از همکاران محترم می خواهيم با توجه به محدوديت مالی کانون با تکثير بيانيه وتوزيع به موقع آن مارا در اطلاع رسانی ياری فرمايند.

به اميد پيروزی وموفقيت روز افزون

کانون صنفی معلمان ايران
يکم ارديبهشت »

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates