27.04.2009

برخورد سیاسی و غیراخلاقی عرب‏ها با میزبان مسابقات کشورهای اسلامی؛ در نقشه‏ها و مدال‏هایتان خلیج مجعول یا خلیج بنویسید تا به ایران بیاییم!

بازتاب: با ابلاغ خواست کشورهای عربی به مسئولان دستگاه ورزش کشورمان، طرف ایرانی به شدت به موضعگیری و مخالفت با این خواست پرداخت که باعث شد طرابلسی بخش دوم پیغام عرب‏ها را مبنی بر اینکه در صورت به‌کارگیری نام خلیج‏فارس، کشورهای عربی شرکت نخواهند کرد، ذکر نماید که همین، باعث وارد آمدن شوک به مسئولان حاضر از کشورمان در این نشست شد.

كميته عربستانی سرپرستي، نظارتي و هماهنگي فدراسيون همبستگي كشورهاي اسلامي (ISSF)، در شرایطی روز گذشته با مسئولان دستگاه ورزش ایران و ستاد برگزاری دومین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی دیدار کرد که در بر دارنده پیغامی محرمانه برای مسئولان ورزش ایران بود که لحنی کاملاً تهدیدآمیز داشت؛ پیغامی که فضای ساختمان سئول سازمان تربیت بدنی را عصر دیروز ملتهب‏تر از هر زمان ساخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی «تابناک»، بشیر طرابلسی، رئیس فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی به همراه محمد صالح قذدر (دبيركل ISSF) و یازده از اعضاي كميته‌هاي هماهنگی، نظارتی، سرپرستی و پزشکی و دوپینگ پس از ديدار با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی، با حضور در ستاد اجرايي بازي‌ها، از همه طبقات بازديد کرد و نخستين جلسه كاري خود را با حسن ميرزاآقابيگ، دبير اجرايي ستاد برگزار كردند. مهمترین موضوع دیروز که هیچ یک از حاضران در این نشست‏ها به آن اشاره نکردند، خواست همراه با تهدید کشورهای عربی از ایران بود که نشست‏های روز گذشته را به التهاب کشاند و باعث شد طرفین با تندی موضعگیری کنند.

بشیر طرابلسی با اشاره به خواست کشورهای عربی، مبنی بر اینکه نام خلیج مجعول (ع- ر -ب- ی) یا خلیج در همه بروشورها، تصاویر و نقشه‏های و پوسترها و همچنین مدال‏های بازی‌های کشورهای اسلامی نوشته شود، تأکید کرد این خواست مشترک کشورهای عربی است که به این فدراسیون اعلام شده تا به ستاد برگزاری این بازی‌ها در تهران ابلاغ شود.

با ابلاغ این خواست کشورهای عربی به مسئولان دستگاه ورزش کشورمان، طرف ایرانی به شدت به موضعگیری و مخالفت با این خواست پرداخت که باعث شد طرابلسی بخش دوم پیغام عرب‏ها را مبنی بر اینکه در صورت به‌کارگیری نام خلیج‏فارس، کشورهای عربی در بازی‌های تهران شرکت نخواهند کرد، ذکر نماید که بیان این موضوع باعث وارد آمدن شوک به مسئولان حاضر از کشورمان در این نشست شد.

در پی گروکشی غیراخلاقی عرب‏ها بر سر خلیج فارس که اوج رفتار غیراخلاقی کشورهای عربی برای وادار کردن ایران برای به رسمیت شناختن عنوان مجعول برای خلیج فارس است و با توجه به آن‌که انصراف کشورهای عربی به منزله انصراف قریب به اتفاق کشورهای اسلامی از حضور در این دوره از مسابقات است، عملاً برگزاری این بازی‌ها در ایران با این شرایط منتفی شد و تنها در صورت عقب‏نشینی کشورهای عربی، امکان میزبانی کشورمان همچنان پابرجا می‏ماند که وقوع این امر بعید به نظر می‌رسد.

مطمئناً واکنش قاطع ایران با مسأله ملی خلیج فارس و انصراف از میزبانی بازی‌های کشورهای اسلامی به خاطر این طرز برخورد توهین‌آمیز کشورهای عربی با میزبان ـ که به تحریک برخی کشورهای حاشیه خلیج‏فارس صورت پذیرفته ـ می‏تواند جدیت کشورمان را در حفظ نام خلیج‏فارس مشخص سازد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates