27.04.2009

شرکت وزنه تعطیل شد

منبع میل دریافتی: شرکت وزنه تحت پوشش بانک ملت با سابق های بیش از چهل سال فعالیت صنعتی، پس از دوسال واگذاری به مجتمع صنعتی ماموت با اخراج 230 کارگر رسمی وقراردادی تعطیل گردید. مجتمع صنعتی ماموت یکی از قدرتمند ترین سرمایه داران بخش خصوصی است که در چند سال اخیر با اقدام به خرید شرکتهای مارال، مایان، ایران بلغار، اف ام و وزنه دست به اخراج گسترده پرسنل قدیمی این شرکت ها زده است. ماموت بیش از 5000 هزار نفر کارگر قراردادی در داخل ایران دارد که اکثر این کارگران ساکن ساوجبلاغ کرج می باشند. نفوذ این شرکت در منطقه به اندازه ای است که شکایت کارگران از شرایط سخت کار در کارخانجات وابسته به این مجتمع صنعتی
در اکثر موارد ب ینتیجه بوده است. پرداخت هدایا وکمک های نقدی وغیر نقدی به اداره کار وامور اجتماعی کرج و هشتگرد آن هم به صورت علنی موجب شده است که کارگران اخراجی امید چندانی به احقاق حقوق خود از طرف این نهادهای دولتی نداشته باشند.
لازم به ذکر است که واگذاری شرکت وزنه به ماموت در حالی انجام شده که برای این معامله، هیچ مزایده ای صورت نگرفته وشرکت 60 میلیاردی وزنه با قیمت 6 میلیارد آن هم به کاملاً غیر قانونی به شرکت ماموت فروخته شده است. مجتمع صنعتی ماموت پس از این گذشت دو سال از این واگذاری با استناد به اخطارهای محیط زیست، اقدام به اخراج کارگران و متوقف کردن فعالیت کارخانه نموده است. در صورتی که این ایرادات به آسانی و با اصلاح شرایط تولیدی قابل حل بوده اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates