28.04.2009

دیپلماسی جنجالی تبلیغاتی نتیجه داد: طرح تحریم صادرات بنزین به ایران!

جمهوریت: یک سناتور آمریکایی به نام جولیبرمن طرحی را آماده کرده است که بر مبنای آن صادر کنندگان بنزین به ایران مورد مجازات اقتصادی آمریکا قرار می گیرند.

٢٧ سناتور جمهوریخواه و دموکراات مجلس نمایندگان آمریکا این طرح را امضا کرده اند. این طرح امروز سه شنبه رسماً به مجلس آمریکا ارائه می شود. این طرح می بایستی در مجلس نمایندگان و کنگره آمریکا به تصویب برسد و پس از امضای آن توسط باراک اوبا به قانون تبدیل می شود. طرح یاد شده یک هفته پس از سخنان محمود احمدی نژاد در اجلاس ژنو ارائه شده است. محمود احمدی نژاد در آن اجلاس به نحوی سخنرانی کرد که دبیر کل سازمان ملل سخنان او را محکوم کرد و نمایندگان کشورهای اروپایی هم سخنرانی محمود احمدی نژاد را ترک کردند.

در داخل کشور هم بسیاری از سیاستمداران و دو کاندیدای ریاست جمهوری یعنی میرحسین موسوی و مهدی کروبی از سخنان محمود احمدی نژاد انتقاد کردند و این سخنرانی را به نفع اسرائیل و به زیان منافع ملی ایران دیدند. همچنین محمد هاشمی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته های محمود احمدی نژاد را به زیان ایران دانست وگفت هیات ١٠٠ نفری همراهش هزینه زیادی را به واسطه این سفر به بیت المال تحمیل کردند چرا که در گرانترین هتل ژنو اقامت کردند و میهمانی به راه انداختند ضمن اینکه سخنرانی محمود احمدی نژاد جز زیان و ضرر نتیجه یی دیگری برای ایران به دنبال نداشت.

اما اکنون آثار این سخنرانی بیش از پیش دیده می شود. چراکه اسرائیل بهانه یی پیدا کرد تا دولت و مجلس آمریکا را زیر فشار بگذارد و با استناد به سخنان محمود احمدی نژاد درخواست برخورد فوری با ایران را مطرح کند. ظاهراً این فشارها مثمرثمر واقع شده و اکنون طرح تحریم صادرات بنزین به ایران در دستور کار آمریکا قرار گرفته است. آمریکا اعلام کرده طرح تحریم بنزین صادرات بنزین به ایران به عنوان ابزار فشاری به ایران برای توقف فعالیتهای هسته یی اش است.
براساس طرح آمریکا آن دسته از شرکتهای نفتی که در امر صادرات بنزین به ایران فعال هستند، مورد مجازات اقتصادی آمریکا قرار می گیرند. در حال حاضر هم هر شرکت نفتی هم بیش از ٢٠ میلیون دلار در صنعت نفت ایران سرمایه گذاری کند، با تحریم آمریکا مواجه می شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates