28.04.2009

در نامه سرگشاده اعلمی به موسوی و کروبی مطرح شد: برادران گرامی ،حضرات آقایان کروبی و موسوی(دامت تائیداته)

ریزبین:
با سلام

این سومین نامه سرگشاده ای است که خطاب به شما دو عزیز می نویسم ؛

چنانکه می دانید تاکنون آقای احمدی نژاد داوطلبی خود را برای حضور در میدان رقابت های ریاست جمهوری اعلام نکرده و بجز شما دو بزرگوارهم تا این لحظه هیچ کاندیدائی به عنوان نامزد جریان باصطلاح اصلاحات وارد دهمین میدان انتخابات ریاست جمهوری نشده و علاوه برآن بجز بنده و شما هنوز نامزد مطرح دیگری شعار “تغییر” را در دستور برنامه های آینده خود قرار نداده است. لاجرم این حق را به من می دهید که فعلا مخاطب دعوتم برای انجام یک مناظره پیرامون اهداف و برنامه های کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری ،تنها معطوف به شما باشد.

وانگهی برخلاف آنچه که بعضی از کوته بینان ترویج وبه محاطبین خود تلقین می کنند ،رقابت الزما در تنافر و یا تقابل با رفاقت ها نیست و رفقا نیز می توانند با حفظ رفاقت خود در فضائی کاملا سالم به رقابت بپردازند ،رقابت های انتخاباتی و مناظره های خانم کلینتون و آقای اوباما با یکدیگر که هردو عضو حزب دموکرات آمریکا بوده اند ،نشان آشکار این ادعاست.

بنابراین کسی که با لباس اصلاح طلبی وارد میدان پرچالش رقابت های انتخابات ریاست جمهوری شده و وعده انجام “تغییر” را به مردم می دهد ،قهرا از جسارت لازم برای روبرو شدن با رقبای خود و تن دادن به یک گفتگوی چالشی سالم برخوردار است ،در غیر اینصورت چگونه می توان باور کرد که چنین فردی قادر به چالش با دشواری ها و مقاومت های در پیش رو باشد!؟

از طرفی بنده هردو نامه پیشین خود را که خطاب به شما نوشته شده است ، با سلام آغاز کرده ام و شما عزیزان بیش از راقم واقفید که فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی ما جواب سلام را واجب می داند، با این وصف نمی دانم که چرا نفیا و اثباتا از پاسخ به نامه هایم طفره می روید!؟ اساسا آیا مردم حق ندارند تا از رویکرد سیاسی ،فرهنگی ،افتصادی و اجتماعی کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری مطلع شوند؟ اگر پاسخ مثبت است چرا این حق را از دیگران سلب می کنید!؟ اگر به هردلیلی ازآمادگی لازم برای انجام مناظره پیرامون مقولات اعلام شده برخوردار نیستید ،شخصا آماده ام در اطراف هر محوری که شما تعیین بفرمائید ،در مناظره شرکت نمایم.

از آنجا که عدم پاسخگوئی شما به دعوت اینجانب ناظر به اهداف خاص سیاسی می باشد ،بدیهی است چنانچه تا فردا نفیا و یا اثباتا به نامه های حقیر پاسخ داده نشود به احترام حقوق مردم و عمل به شعار “دانستن حق مردم است” از روز چهارشنبه این هفته تا پایان انتخابات ،بدون وقفه و بدون در نظرگرفتن ملاحظات عاطفی و محدودیت ها و حریم هائی که در صورت انجام مناظره رو در رو مراعات می شود، عملکرد و مواضع گذشته و حال هریک از کاندیداها را به طرق مختلف به چالش خواهم کشید ،زیرا معتقدم برای نخستین بار هم که شده مردم حق دارند فارغ از شعارهای پوپولیستی و وعده های توخالی که تاریخ مصرف آن فقط منحصر به ایام تبلیغات است ،آگاهانه به سرنوشت خود بنگرند و تحت تاثیر بازی های سیاسی ،گذشته را تکرار نکنند تا در آینده نه چندان دور باز ناگزیر نشوند که با خود بگویند ؛”سال به سال دریغ از پارسال”!

ارادتمند همیشگی- اکبر اعلمی

کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی اکبراعلمی

داوطلب نامزدی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates