30.04.2009

در همایش موج سوم(حامیان میرحسین موسوی) رخ داد؛ ضرب و شتم عکاسان رسانه‌ها

خرداد: ساعتی پیش در سالن کنفرانس برج میلاد، مسوولان حراست ستاد میرحسین موسوی به‌شدت با خبرنگاران درگیر شدند.

بنا به گفته‌ی عکاسان رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی، مسوولان انتظامات همایش موج سوم که به هواداری در میرحسین موسوی، کاندیدای رقابت ریاست‌جمهوری برگزار می‌شد، عکاسان خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها را ضرب و شتم کردند. دلیل این اقدام خشونت‌بار روشن نیست اما برخورد شدید با عکاسان سبب شد تا در اقدامی دست‌جمعی و منسجم آن‌ها سالن برگزاری نشست را ترک کنند.

“یلدا معیری”، عکاس شناخته شده‌ی مطبوعاتی، محمد صیاد، عکاس دوران جنگ و یکی از عکاسان خبرگزاری مهر از جمله فعالان رسانه‌ای هستند که در ضرب و شتم مسوولان ستاد میرحسین موسوی به‌شدت آسیب دیدند.
ترک سالن نشست همایش موج سوم از سوی ده‌ها عکاس داخلی و خارجی سبب ایجاد تنش و التهاب در برگزاری این همایش شد. رجب‌علی مزروعی که رییس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران است، پس از ترک سالن از سوی عکاسان ، پادرمیانی کرد تا آن‌‌ها بازگردند اما مسوولان حراست همایش موج سوم با این توجیه که «عکاس زیاد است» حاضر به تن دادن به رسالت عکاسان خبری نشدند.

جرقه‌ی اصلی درگیری‌ها به چیدمان مسوولان حراست همایش موج سوم بازمی‌گشت که گروهی کم‌سن‌وسال و نوجوان بودند و بدون هیچ دلیلی از انجام رسالت خبری عکاسان جلوگیری کردند.

هم‌اکنون در حالی که بزرگ‌ترهای ستاد میرحسین موسوی به‌دنبال جلب رضایت عکاسان هستند، آن‌ها قصد دارند در بیانیه‌ای ضرب و شتم همکاران خود را محکوم کنند و حتا تهدید کرده‌اند که از ستاد میرحسین موسوی شکایت خواهند کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates