30.04.2009

کروبی: آدم به آن‌ها مشکوک می‌شود…

شهاب نیوز: دبيركل حزب اعتماد ملي درباره مخالفت برخي با تشکیل کمیته صیانت از آرا گفت: وقتی آنها این حرف‌ها را می‌زنند، آدم مشکوک می‌شود که شاید برنامه‌هایی دارند.

به گزارش ایلنا مهدی کروبی در حاشیه اولین نشست”خلیج فارس؛ طرح تدوین دانشنامه“ در پاسخ به شایعاتی مبنی بر اینکه اجازه حضور کرباسچی در جلسه اعضای حزب کارگزاران با موسوی داده نشده است، گفت: حتما چنین نیست و کرباسچی برای کارگزاران بسیار عزیز است و هر یک از اعضای کارگزاران آزادانه از هرکسی که می‌خواهند، حمایت می‌کنند. حتی در اوایل بحث‌های مربوط به انتخابات، کرباسچی قصد استعفا از دبیرکلي کارگزاران را داشت كه با آن موافقت نشد.

کروبی در پاسخ به سوالی درباره واکنش شورای نگهبان به تشکیل کمیته صیانت از آرا اظهار داشت: مگر کمیته ما چه کمیته‌ای است كه با آن اينگونه مخالفت مي‌شود، در سال 79 اوایل کار مجلس ششم قانونی تصویب شد که براساس آن هر داوطلبی اختیارات و امکاناتی دارد از جمله اینکه در کنار هر صندوق رای حداقل یک نماینده حضور داشته باشد و صورت جلسه هر صندوق را نیز باید به آن نمایندگان ارایه کنند،ما نیز نمایندگان را در استان‌ها انتخاب کرده و به آنها آموزش می‌دهیم.

دبیرکل حزب اعتمادملی ادامه داد: وقتی آنها این حرف‌ها را می‌زنند، آدم مشکوک می‌شود که شاید برنامه‌هایی دارند و اگر ناظرین را راه ندهند آنها را پشت سر هم بمباران خبری می‌کنیم.

کروبی تصریح کرد: تشکیل کمیته صیانت از آرا چیزی نیست که اینها این‌قدر شتابزده شدند. آنها باید از تشكيل اين كميته استقبال کنند.

وی درباره حضور ناظران بین المللی در انتخابات نیز گفت: ما از ابتداي انقلاب تاکنون حدود30 انتخابات را به خوبی برگزار كرده‌ایم که اگر دیگران هم در نظارت آن حضور داشته باشند، عیب و نقصی در آن نمی‌یابند واین سخنان آقایان است که سلامت انتخابات را زیر سوال می‌برد.

دبيركل حزب اعتماد ملي افزود: مگر کسانی که پای صندوق‌های رای گمارده می‌شوند، فرزندان پیامبر هستند. ما به مقامات بالا چیزی نمی‌گوییم، ولی شاید افرادی که پای صندوق‌ها هستند قصد دخل و تصرف در نتیجه انتخابات را داشته باشند كه ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم.

نامزد دهمین انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره عملکرد رسانه ملی در قبال انتخابات آینده ریاست جمهوری گفت: با توجه به گرفتاری‌هایی که دارم زیاد وقت مشاهده تلویزیون را ندارم اما تا حدودی که شنیده‌ام، اخبار به خوبی نقل می‌شود واز برخی دوستان نیز خواستم که برنامه مناظره نیز تدارک دیده شود و آنها نیز پاسخ دادند که ما نمی‌خواستیم خیلی زود در این زمینه وارد شده و اوضاع را شلوغ کنیم.

دبيركل حزب اعتماد ملي ادامه داد: من به یکی ازدوستان تذکر دادم که مناظره و بحث‌های خوبی انجام شود و نقد مستدل صورت گیرد البته شاید بعضی‌ها حاضر به شرکت در این بحث‌ها نباشد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates