30.04.2009

رضایی هم به تحریمی ها پیوست، رضایی: نمی‌خواهم خود و دیگران رأی سفید بدهیم

خبرآنلاین: محسن رضایی شب گذشته پس ازکش و قوس‌های فراوان با صدور بیانیه‌ای خود را به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات معرفی کرد

یاسر فاتحی

محسن رضایی چهره شناخته نشده‌ای نیست اما آنچه طی چند هفته اخیر درباره آمدن و نیامدنش مطرح شده از او مردی مردد را تصویر کرده است، وجهه‌ای که خیلی به نفع او نیست.اما او شب گذشته پس ازکش و قوس‌های فراوان با صدور بیانیه‌ای به عنوان یکی دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دهم خود را معرفی کرد. او در قم درباره دیرآمدنش گفته بود «یکی از دلایلی که دیر آمدم، این بود که ابتدا هر مانعی را در مسیر هست، برطرف کنم. برای تکلیف دینی و وظیفه میهنی می‌آیم.»

رضایی در آخرین حضورش، سه‌شنبه شب در میان اعضای تشکل «حامیان ولایت و انقلاب» در دفتر این جمعیت از رئیس دولت نهم به عنوان رقیب انتخاباتی اصولگرایش نام برد ولی باز هم خبر قطعی آمدنش را نداد تا روز چهارشنبه این خبر را بدهد. البته روز گذشته روزنامه آشتی ملی که به تملک حامیان رضایی درآمده است رونمایی شد تا روزنامه‌ای تمام سیاه و سفید با مختصاتی منحصر به فرد بخشی از فعالیتهای تبلیغاتی او را هدایت کند.

محسن رضایی از نشاط کشور در دهه اول انقلاب سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که «یک بار دیگر در آینده شاهد ملت جوان و بانشاط خواهیم بود که با تصمیمات جدی‌تر آینده نظام را رقم خواهند زد.»

محسن رضایی در حالی با شعارهای «رضایی دلاور، پیرو خط رهبر»، «رضایی خدمت می‌کند، ملت حمایت می‌کند» از سوی جمعیت حامیان ولایت حاضر در نشست استقبال می‌شود که تقریباً تمام حاضران از اعلام کاندیداتوری رسمی‌اش در این جلسه مطمئن بودند ولی رضایی این بار نیز حامیان و خبرنگاران را تا لب چشمه برد و تشنه بازگرداند و علی رغم اینکه بارها در خلال سخنانش به ورودش اشاره کرد ولی مقابل اصرار حاضران و خبرنگاران ایستادگی کرد و با توصیه خونسردی به آنان خبر اعلام ورود رسمی‌اش را به وقت دیگری ارجاع داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: ولایت، آن گم شده و سنگ بنای کشور بود که هنگامی که پیدا شد، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، دمکراسی، مردم سالاری و. .. پدید آمد و اگر آن را از ملت بگیریم ملت پژمرده می‌شود.

وی که این روزها سخت مشغول رایزنی و مشورت با گروه‌های سیاسی مختلف از جمله روحانیون و ایثارگران است در ادامه به آسیب‌شناسی ولایت اشاره کرد و با بیان اینکه تفسیر ولایت در چارچوب محدود یکی از انحرافات است، تصریح کرد: برخی اعتقاد دارند که باید سیاست را از ولایت بگیریم و ولایت تنها جنبه ریش سفیدی و تشریفاتی داشته باشد و برخی می‌گویند که باید ولایت باشد و اخلاق را از آن بگیریم، یعنی دفاع از ولایت حتی با زیر پا گذاشتن اخلاق.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: نه می‌توان سیاست را از ولایت گرفت و نه اخلاق را. اگر ولایت فقیه به یک پدر معنوی تبدیل شود با اندیشه و فلسفه امام (ره) سازگاری ندارد. اندیشه امام (ره) این است که هدایت سیاسی جامعه باید به دست ولایت فقیه باشد.

رضایی در ادامه به بحث ملحق شدن سازمان حج و زیارت به سازمان گردشگری و میراث فرهنگی اشاره و آن را مصداق انحراف در ولایت دانست و افزود: وقتی گفته می‌شود که حج گردشگری نیست بلکه یک عمل عبادی است من نمی‌توانم از خودم بگویم که مراسم حج گردشگری است. این یک نظر است و ما نیز نمی‌توانیم مانع نظرات باشیم و هر کسی می‌تواند نظری داشته باشد ولی اگر فردی بخواهد نظر خود را به سایرین تعمیم دهد و این اختیار را از رهبری بگیرد این یک انحراف است.

وی در ادامه دخالت دولت در حریم مربوط به مقامات را یک انحراف آشکار عنوان کرد و افزود: ما در این سی سال انواع انحراف در بحث ولایت هم از جانب اصلاح‌طلبان و هم از جانب اصولگرایان داشتیم ولی به لطف و مدد خدا توانستیم اندیشه ناب ولایت را حفظ کنیم. وی گفت چه آنان که می‌خواستند جلوتر از امام حرکت کنند و چه آنان که می‌خواستند مفهوم سیاسی امام (ره) را محدود کنند به انحراف رفتند.

رضایی در ادامه در پاسخ به سؤالی، یکی از دلایل طرح دولت ائتلافی را افزایش ظرفیت مدیریتی کشور اعلام کرد و گفت: دولت ائتلافی یعنی برنامه محوری، کار تیمی و جمعی کردن که خطای افراد در این دولت کم‌تر است. وی ادامه داد: آیا اوباما باید به ما درس بدهد. او که رقیب خود را وارد دولت کرد. آیا آنها باید به ما درس ائتلاف بدهند در حالی که باهم بودن و ائتلاف را اولین بار از زبان امام (ره) انقلاب و شهدا یاد گرفتیم. رضایی درخصوص اعضای دولت ائتلافی در پاسخ به سؤالی گفت: دولت ائتلافی دارای هیچ عضوی از قبل نبود، بلکه نظریه مورد توافق اکثر دوستان ما در جبهه اصولگرا بود و دوستان معتقد بودند که دولت باید جمعی و به صورت تیمی اداره شود که بعد از اعلام کاندیداتوری راجع به آن بحث می‌کنم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به مسئله نظامی بودنش در گذشته اشاره کرد و خاطرنشان کرد: به محض وقوع انقلاب جنگ اتفاق افتاد و سیاسیون کشور به دو گروه تقسیم شدند که یک گروه در دولت و مجلس راه یافتند و یک گروه مثل من و آقای باکری و باقری و… به سمت جبهه رفتیم. ما به این خاطر وارد جنگ شدیم که کسی برای دفاع نبود که اگر مرزها حفظ می‌شد ما نه سیاست را ول می‌کردیم و نه دانشگاه را.

وی ادامه داد: حالا کسی مثل من که سیاست و درس را رها کرد و قاچاقی هم مدرک درست نکرد باید متهم شود که شما نظامی شدید؟ ما عشایر‌های لر یک حرفی داریم که این مردانگی است که شما این حرف را می‌زنید؟

اشاره رضایی به لر بودنش بهانه‌ای شد تا خبرنگاری درخصوص حساب بازکردن وی روی رأی لرها نظرش را بداند که واکنش وی را به دنبال داشت و گفت: من قبل از اینکه متعلق به لرهای عشایر باشم متعلق به ملت ایران هستم و خود را سرباز ملت ایران می‌دانم.

رضایی ورودش به انتخابات را براساس حس تکلیف عنوان کرد و افزود: ما یاد گرفتم که اگر به تکلیف رسیدیم وارد صحنه شویم که در این صورت دست خدا با ماست.

وی خود را یک اصولگرا عنوان کرد و خاطرنشان کرد: من با افتخار می‌گویم که حتی قبل از خیلی از آقایان اصولگرا بودم ولی هیچ وقت حاضر نیستم خود را به اصولگرایان تحمیل کنم و می‌گویم که به طور مستقل می‌آیم اما بعید می‌دانم که اصولگرایان از من حمایت نکنند.

رضایی ادامه داد: من در صحنه انتخابات قصد ندارم خود را تحمیل دیگران کنم و شرط و شروط بگذارم ولی هرگاه کسی از من حمایت کرد تشکر می‌کنم. وی در پایان در پاسخ به اینکه اگر بخواهید به یکی از سه نفری که اعلام کاندیداتوری کردند رأی دهید به کدام گزینه رأی خواهید داد یا رأی سفید خواهید داد، خاطرنشان کرد: من به هیچ کدام رأی نمی‌دهم. رأی سفید نیز نمی‌دهم زیرا یکی از علل به صحنه آمدنم این است که نمی‌خواهم خود و دیگران رأی سفید بدهیم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates