06.05.2009

پاسخ میر حسین به سوال درباره اعدام ها

خُسن آقا: عجب استدلالی!! طرف مردم را خر فرض کرده! یکی نیست به این مردک بگویید فرقی نمی‌کند که قوا تفکیک شده یا نه، کسی که در آن سیستم بوده مقصر است.

فرارو: میر حسین موسوی گفت: گفته می‌شود در زمانی که آن اعدام‌ها صورت گرفت من نخست‌وزیر کشور بودم و کاری نکردم! باید توجه کنیم که مسئله‌ تفکیک قوا در کشور از ابتدای انقلاب وجود دارد.

میرحسین موسوی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان در پاسخ به پرسشی درباره اعدام‌های صورت گرفته در اوایل انقلاب مطرح شد که موسوی در پاسخ گفت: «تازه انقلاب شده بود که کودتاها و ترورهای مختلفی در کشور صورت گرفت؛ به طوری که حتی افراد عادی را هم ترور کردند.

ما در اول انقلاب بیشترین جراید و آزادی‌ها را در کشور داشتیم و محدودیت‌ها بعد از انفجارهای مختلف صورت گرفت».

وی افزود: «بعد از این عملیات‌ها در بندرعباس، ترکمن‌صحرا و مناطق مختلفی از کشور حرکت‌هایی صورت گرفت و بلافاصله بعد از آن هم جنگ تحمیلی آغاز شد.

باید همه‌ این مسائل را به صورت منظومه‌ای در کنار هم نگاه کنیم و نمی‌شود این نظام را به آدم‌کشی در اول انقلاب متهم کرد. این نظام مظلوم بوده است».

او عنوان کرد: «گفته می‌شود در زمانی که آن اعدام‌ها صورت گرفت من نخست‌وزیر کشور بودم و کاری نکردم! باید توجه کنیم که مسئله‌ تفکیک قوا در کشور از ابتدای انقلاب وجود دارد.

می‌توانید از من راجع به عملکرد قوه‌ مجریه در دوران جنگ سوال کنید و من با شفافیت، صراحت و صداقت پاسخ خواهم داد. نمی‌شود بدون نگاه به موقعیت‌ها، ظرفیت زمانی و وقایع مختلف این سوال از من پرسیده شود. سوال مربوط به من را بپرسید، حتما پاسخ خواهم داد».

موسوی تاکید کرد: «گروه‌های تروریستی تا پایان جنگ هم زیر نفوذ صدام علیه ما می‌جنگیدند و هنوز هم پشتیبانی آمریکا از آنها وجود دارد.

نباید به مظلوم‌نمایی‌ آنها توجه کرد. چرا که اگر به قدرت برسند باز هم همان آش و همان کاسه است.

تاکید ما باید بر خط اصلی انقلاب به معنی ارزش‌ها، حقوق و کرامت انسانی با رجوع به قانون باشد».

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates