08.05.2009

عصبانیت روزنامه بازجو شریعتمداری از آشکار شدن شکنجه های دانشجویان پلی تکنیک

خبرنامه امیرکبیر: ستون نویس جاعل روزنامه کیهان امروز در بخش گفت و شنود عصبانیت خود را از بازگویی شکنجه های دانشجویات امیرکبیر بروز داده ونوشته است: رسانه های وابسته به دستگاه های جاسوسی غرب، فریبکاری و ناشی گری را از حد گذرانده اند. در آخرین نمونه از این شیادی ها، سایت روز آن لاین مدعی مصاحبه با یکی از دانشجویان آزاد شده از زندان شد و از قول وی نوشت: « ما خیلی شکنجه می شدیم. هم روحی و هم فیزیکی. نمی توانم بگویم چه قدر. قصد خورد کردن مان را داشتند».

این درحالی که است که پنج تن از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر بعد از ۸۰ روز انفرادی و تحمل شکنجه های شدید جسمی و روحی طی هفته اخیر آزاد شده اند. خانواده های این دانشجویان و دیگر دانشجویانی که برای استقبال از آنان به مقابل زندان اوین رفته بودند، همگی شاهد این بودند که دانشجویان آزاد شده با وضعیت وخیم جسمی آزاد شدند.

بازجویان انگشتان دست کوروش دانشیار و سر یکی دیگر از دانشجویان را در زندان شکسته اند و آثار ضرب و شتم بر بدن و صورت دانشجویان به وضوح مشاهده می شود. یکی از دانشجویان به هنگام آزاد شدن حتی قادر به صحبت نبود و نریمان مصطفوی پس از ۴۸ ساعت از آزاد شدن قادر به خوابیدن نبود و با قرص های آرام بخش وضعیتش بهتر شده است.

تمامی این شکنجه های وحشیانه غیرانسانی توسط بازجویان بر دانشجویان اعمال شده است تا آنان به انواع اتهامات مختلف اعتراف کنند و سناریو وزارت اطلاعات برای انتقام گیری از دانشجویان عملی شود.

با این وجود اکنون مدیر مسئول بازجو روزنامه کیهان نه تنها به این موارد اشاره ای نکرده است، بلکه از اشکار شدن حتی گوشه ای از شکنجه های جسمی و روحی بر دانشجویان به خشم آمده است. اکنون نیز شریعتمداری برای کمک رسانی برای انتقام گیری از دانشجویان مدعی شده است که دانشجویان به ارتباط با منافقین و گروهک عبدالمالک ریگی اعتراف کرده اند.

شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه اطلاعاتی کیهان که بازجو بودن را افتخاری می داند، احتمالا شکنجه دادن دانشجویان را هم دارای ثوابی عظیم به شمار می آورد که ظاهرا این توفیق را نداشته است شخصا دانشجویان را شکنجه دهد و اکنون پیشاپیش سناریو برای دانشجویان می نویسد تا بدین وسیله خدمت رسانی خود را انجام داده باشد.

افشاگری رفتار شکنجه گران چنان بر سردبیر بازجوی کیهان سخت آمده که از روا داشتن هیچ اتهامی بر دانشجویان مقاوم و شجاع امیرکبیر اهمال نکرده است. این در حالی است که طی چند روز گذشته روابط عمومی انجمن امیرکبیر طی بیانیه ای هر گونه ارتباط با مجاهدین را رد کرده و تمام این لاطائلات را پرونده سازی و سناریوهای نخ نما خوانده بود. سناریوهایی که طی سال های گذشته به نوعی در مورد دانشجویان ساخته شده و همگی در افکار عمومی مردود و دروغین قلمداد می شود.

در حالی که طی مدت بازداشت تیم بازجویی تلاش فراوانی برای مرتبط کردن دانشجویان شجاع امیرکبیر با گروه های تروریستی داشته اند و تمام سعی شان را برای گرفتن اعترافات دروغین نموده اند. بازجویی های طولانی مدت و شکنجه های روحی و جسمی تنها بخشی از رفتار بازجویان وزارت اطلاعات با دانشجویان امیرکبیر بوده است. این سناریو جدید هم پس از آن ایجاد شده است که وزرات اطلاعات دولت نهم بازداشت دانشجویان به دلیل شرکت در مراسم مهندس بازرگان و یا اعتراض به دفن شهید را بهانه ای مناسب برای انتقام گیری گسترده از دانشجویان و صدور احکام سنگین برای آنان ندانسته است و دست به سناریو سازی جدید زده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates