10.05.2009

هاآرتص به نقل از یک گزارش محرمانه : آمریکا درخواست مذاکره را به شورای عالی امنیت ملی ایران داده است

عصرایران: ،در جریان مذاکرات اخیر” دنیس راس ” مسئول امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا و یکی از دیپلمات های ارشد اروپایی ، راس به دیپلمات مزبور اروپایی اطلاع داده است که اوایل پاییز و احتمالا ماه اکتبر زمان ارزیابی دور اول مذاکرات با ایران از سوی آمریکا خواهد بود.

عصر ایران – روزنامه اسراییلی هاآرتص با چاپ گزارشی ،ادعا کرد که ایالات متحده ماه اکتبر را به عنوان تاریخ پایان دور اول مذاکرا ت خود با ایران در نظر گرفته است.

به گزارش عصر ایران ،این روزنامه ادعا کرد ه است که بر اساس یک گزارش محرمانه که دریافت داشته است ، مقامات وزارت امور خارجه آمریکا برای ارزیابی تداوم مذاکرات و یا قطع گفت و گوها با ایران تاریخ اکتبر سال جاری میلادی را تعیین کرده اند .

بر اساس این گزارش ،در حالی که واشنگتن به شرکای اروپایی خود این امر را اعلام کرده است ،اما این موضوع را با تل آویو در میان نگذاشته است و مقامات تل آویو از طریق دیپلمات های اروپایی از این موضوع مطلع شده اند .

بر اساس این گزارش واشنگتن از هم اکنون تا اکتبر مدت 5 ماه را برای ارزیابی اولیه نتیجه بخش بودن مذاکرات با ایران تعیین کرده است و در اکتبر سال جاری به ارزیابی مذاکرات خود با ایران خواهد نشست و اگر نتایج مذاکرات آنگونه که مورد نظرش بوده است ، نباشد ، راه کارهای دیگری از جمله تشدید تحریم ها و دیگر گزینه های روی میز را خواهد آزمود.

هاآرتص نوشته است که بر اساس گزارش محرمانه ای که دریافت کرده است ،در جریان مذاکرات اخیر” دنیس راس ” مسئول امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا و یکی از دیپلمات های ارشد اروپایی ، راس به دیپلمات مزبور اروپایی اطلاع داده است که اوایل پاییز و احتمالا ماه اکتبر زمان ارزیابی دور اول مذاکرات با ایران از سوی آمریکا خواهد بود.

راس به دیپلمات اروپایی افزوده است که در صورتی که ارزیابی آمریکا در آن تاریخ از نتایج مذاکرات مثبت نباشد ، اقدامات سخت تر و شدید تر از آن تاریخ علیه ایران به مورد اجرا در خواهد آمد.

از سوی دیگر یک منبع دیپلماتیک در اورشلیم به خبرنگار هاآرتص گفته است که ایالات متحده 4 یا 5 ماه را برای آزمودن نتیجه بخش بودن رویکرد مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته ای ، اختصاص داده است و واشنگتن هم اکنون منتظر دریافت پاسخ ایران برای انجام مذاکرات است.

این منبع افزوده است که آمریکا از طریق کانال های دیپلماتیک درخواست خود برای انجام مذاکرات را به سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ارایه داده است و هم اکنون منتظر دریافت جواب ایران و آغاز مذاکرات با تهران است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates