14.05.2009

افشاي پشت‌پرده يك پرونده‌ دامنه‌دار فساد در سازمان تربيت بدني دولت نهم؛ «ا.ع» فرزند مدير ارشد سازمان بازداشت شده است

خرداد: تحريريه‌ي “خرداد” به اطلاعات مستند و دقيقي از پشت‌پرده‌ي يك فساد مالي و اقتصادي گسترده در سازمان تريبت بدني دولت نهم دست يافته است.

متهم اصلي اين پرونده كه “ا.ع” نام دارد، فرزند يكي از مهم‌ترين افراد در راس سازمان تربيت بدني است و از ميانه‌ي هفته‌ي گذشته بازداشت شده است. تلاش‌هاي برخي از اعضاي كابينه براي آزادي اين متهم نتوانسته كه ره به جايي برد.

خرداد نام و شهرت دقيق اين فرد را در اختيار دارد اما به آن سبب كه وي هم‌اكنون تنها مجرم شناخته‌ مي‌شود از انتشار نام كامل اين متهم استنكاف مي‌ورزد.

روز گذشته خبرگزاري مهر، وابسته به سازمان تبليغات اسلامي در گزارش ويژه‌اي نوشت: « در ادامه اقدامات مسوولان قضایی برای سالم سازی فضای ورزش چند پیمانکار و برخی از مسوولان تربیت بدنی که در بین آنها ردپای فرزند یکی از مدیران ورزشی نیز دیده می شود به دنبال ابهامات مالی که در ورزش بوجود آمده است بازداشت شده اند و تحقیقات لازم در ارتباط با موضوع اختلاس میلیاردی در ورزش ادامه دارد.
چندی پیش به دنبال برخی ابهامات مالی در تربیت بدنی استان تهران ، چند تن از پیمانکاران برخی پروژه های ورزشی به همراه چند تن از مشاوران مدیرکل تربیت بدنی استان بازداشت شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند.
درحالی که مدیرکل تربیت بدنی استان تهران به عنوان فعالیت های انتخاباتی از سمت خود استعفا است و شروین اسبقیان به عنوان مدیرکل جدید جانشین علیرضا مددی شده است، طی روزهای گذشته برخی افراد مرتبط با این پرونده نیز مجددا بازداشت شده اند.
در مورد مبلغ اختلاس شده در این پرونده ها نیز اظهار نظرهای گوناگونی مطرح شده است که از بین 5 میلیارد تومان و 20 میلیارد تومان متغیر است. گرچه هنوز رقم دقیقی در این زمینه بیان نشده است و به نظر می رسد اطلاع رسانی دقیق مسئولین پرونده به شفاف سازی و عدم انتشار اخبار و ابهامات متفاوت پایان دهد.
در همین زمینه یکی از مسئولان ورزشی که به نوعی با این پرونده در ارتباط است به بازداشت بیش از 10 پیمانکار مرتبط با اداره کل تربیت بدنی استان تهران اشاره کرد که برای گرفتن پروژه های اجرایی دومین دوره بازیهای کشورهای اسلامی مراودات مالی با برخی مسوولان داشته اند.
در این بین گفته می شود یکی از آقازاده های ورزشی نیز که در این ماجرا دخالت داشته است، روز یکشنبه بازداشت شده و در یکی از شعب قضایی مورد بازجویی نیز قرار گرفته است.»

يافته‌هاي خرداد نشان مي‌دهد كه “ا.ع” در پي دستگيري‌هاي دامنه‌داري بازداشت شده كه ماه گذشته از سوي دستگاه قضايي به اجرا گذاشته شده بود. در اين پرونده دستگاه قضايي هفت پيمان‌كار مهم سازمان تربيت بدني كه در بسياري از پروژه‌هاي عمراني سازمان زد و بند مالي داشتند را دستگير و پس از اخذ اعتراف‌هاي آن‌ها متوجه شد كه فرزند يكي از مديران عالي‌رتبه‌ي ورزشي در پشت پرده‌ي تمامي اين زدوبندهاي مالي است.
از سوي ديگر برخي منابع به “خرداد” گزارش داده‌اند كه از همين فرد يك پرونده‌ي اخلاقي مساله‌دار نيز گشوده بود كه با شاكي خصوصي هم‌راه است و سرانجام دستگاه قضايي در اقدامي مثبت و قابل تحسين با وجود برخي پشتيباني‌هاي دولتي تصميم به بازداشت اين آقازاده گرفته است.

گرچه خبرگزاري مهر از اختلاس 20 ميلياردي در گزارش خود سخن رانده اما هنوز ميزان اتهام مالي “ا.ع” روشن نيست و پرونده‌ي ديگر وي نيز در ابهام قرار دارد.

در واكنش به انتشار خبر اين بازداشت، محمد علي‌آبادي، رييس سازمان تربيت بدني گفته است: « ممکن است مشکلاتی از قبیل اختلاس و مشکلات مالی در هر سازمانی وجود داشته و ما مشکلات مالی در دستگاه ورزش را بررسی و با متخلفان بشدت برخورد خواهیم کرد.» وي كوشيد كه اين رخ‌دادها را «به تخلف چند کارمند» ارتباط دهد اما توضيحي در اين باره كه «ا.ع» چگونه از رابطه‌ي فرزندي و پدري خود سواستفاده كرده، نداد!

در همین زمینه: منبع
روايت اعتماد از آقازاده علي آبادي و ديگران!

به نوشته اعتماد، سايت جهان ورزش به حضور پر تعداد خانواده علي آبادي و نزديكانش به ورزش پرداخته است. سايت خبري تابناك نيز از حضور فرزند يكي از چهره هاي ارشد اقتصادي سال هاي گذشته خبر داده است. حضور خانواده ها در ورزش به سال ها پيش برمي گردد، اما در سطح مديريت در سه سال اخير اين موضوع رونق گرفته است.

حضور علي آبادي در ورزش باعث شد ورزش به طور خيلي ناگهاني زندگي يكي از مرفه ترين خانواده هاي منطقه ميرداماد تهران را تحت تاثير قرار دهد. بعد از حضور پدر در راس سازمان تربيت بدني بود كه خانواده دچار تغيير بزرگي شد و بحث هاي كلان ورزش به صورتي ملموس، جاي بحث هاي ساخت و ساز را گرفت. پيش از اين به دليل فعاليت عمده خانواده در بخش راه و ساختمان، ورزش حق و سهمي در بحث ها نداشت، اما انتصاب ناگهاني پدر در بخش ورزش به همان ميزان ورزش را تبديل به مهم ترين دغدغه فكري خانواده كرد.

دو سال پيش بود كه اين ماجرا جان گرفت و خيلي زود اعضاي خانواده دريافتند به همان اندازه كه در كارهاي ساختماني و ساخت و ساز استعداد دارند، مي توانند در ورزش نيز تاثيري مثبت از خود بر جا بگذارند. اين گونه بود كه در تابستان سال 2006 محسن پسر ارشد خانواده همراه با پدر راهي آلمان شد تا از نزديك شاهد حضور تيم ملي ايران در يكي از بزرگ ترين رويدادهاي ورزشي دنيا باشد. هر قدر پسر و دختر كوچك خانواده مهندس (احسان و زهرا) نسبت به ورود به وادي ورزش بي ميل نشان مي دادند، محسن گام هاي خود را در ركاب پدر محكم تر برمي داشت تا خيلي زود به اولين پست ورزشي خود برسد.

محسن ابتدا به عضويت هيات رئيسه فدراسيون شنا در آمد و پس از آن خيلي زود پا جاي پاي پدر موفق گذاشت. پدر به عنوان يك فعال بزرگ بخش ساختماني، روزي قرار بود وزارت مسكن را به عهده بگيرد. او يك شركت بزرگ ساختماني دارد.

فعاليت هاي موفقيت آميز علي آبادي در ساخت و ساز، در واقع اولين فاكتوري بود كه باعث شد محسن، پسر ارشد خانواده، در همه زمينه ها كنار پدر قرار بگيرد. او كه در اين سال ها همواره يكي از ياران پدر در تصميمات بزرگ بود، خيلي زود تاثير خود را در تصميمات بزرگ ورزشي هم نشان داد؛ وقتي خيلي راحت توانست پدر را قانع سازد كه مربي منتخب «خرد جمعي» را در راس كادر فني تيم ملي نگذارد، اين در واقع اولين تاثير بزرگ مرد سايه در ورزش بود كه بعدها گام هاي بعدي را بسيار محكم تر برداشت تا مرد شماره يك ورزش به اين نتيجه برسد كه پسر ارشدش در اين راه دشوار هم مي تواند يار و ياورش باشد.

روزي كه خرد جمعي به اين نتيجه رسيد كه مجيد جلالي بهترين گزينه براي رهبري تيم ملي در جام ملت هاي 2007 است، شب سرنوشت سازي در خانه علي آبادي رقم خورد. در آن شب محسن در مقام يك مخالف درآمد و مجيد جلالي را انتخابي مناسب براي تيم ملي ندانست.

دقيقاً در همان شب بود كه نام امير قلعه نويي به ذهن رئيس سازمان تربيت بدني خطور كرد. اين حقيقت بعدها توسط يكي از نزديكان سازمان تربيت بدني تاييد شد؛ «قلعه نويي پيشنهاد محسن بود كه علي آبادي هم خيلي زود به طور جدي به آن فكر كرد و اين گونه بود كه سرمربي سابق استقلال در جام ملت ها روي نيمكت تيم ملي نشست.»

محسن علي آبادي استقلالي است و روابط بسيار نزديكي با امير قلعه نويي سرمربي اين روزهاي اين تيم دارد و تقريباً همه مي دانند پروژه بازگشت دوباره او به سطح اول فوتبال در ليگ برتر ايران هم به وسيله علي آبادي كوچك عملي شد. اين در حالي است كه پدر او پرسپوليسي است و گفته مي شود هميشه درباره مسائل دو باشگاه پرطرفدار تهراني با هم بحث هاي موثري دارند.

حضور سومين عضو خانواده علي آبادي در ورزش
در بحث هاي كلان ورزشي در خانه مهندس علي آبادي اين تنها دو عضو خانواده نيستند كه گاه به گاه بزرگ ترين تصميمات را مي گيرند. فقط لازم است به نام هاي اعضاي هيات مديره فدراسيون آمادگي جسماني نگاهي بيندازيد تا متوجه شويد كه همسر علي آبادي هم در كنار او و پسر بزرگش وارد ورزش شده است. همسر علي آبادي هم كه ظاهراً پيش از اين در فعاليت هاي عمراني و ساخت و ساز دست داشته، با حضور او در راس مديريت ورزشي ايران، به عضويت هيات رئيسه آمادگي جسماني درآمد. با اين اتفاق بود كه جمع ورزشي هاي خانواده علي آبادي با حضور آخرين عضو كامل شد. البته بعد از كامل شدن حضور خانواده علي آبادي در ورزش، نوبت به نزديكان و دوستان رئيس سازمان تربيت بدني رسيد. ابتدا آخوندي مدير روابط عمومي سازمان تربيت بدني بود كه گفته مي شد از نزديكان علي آبادي است اما اين قضيه بعدها تكذيب شد. البته هنوز چگونگي حضور آخوندي در سازمان تربيت بدني مشخص نيست. نفر بعدي كه گفته مي شود از نزديكان علي آبادي است، حسيني مدير روابط عمومي فدراسيون فوتبال است. فعاليت خود را در همان خيابان سئول شروع كرد و خيلي زود مشخص شد كه تا به حال هيچ سابقه يي در اين زمينه نداشته است. گفته مي شود او داماد خواهر مهندس علي آبادي است كه بعد از حضور كفاشيان در فدراسيون با سفارش رئيس سازمان در اين پست مهم شروع به فعاليت كرد. اما آخرين انتخاب از نزديكان علي آبادي در ورزش حضور ضرابي برادر همسر محمد علي آبادي در سمت مدير روابط عمومي باشگاه پرسپوليس است.

حضور يكي ديگر از آقازاده ها در ورزش
سايت تابناك نيز از حضور يكي ديگر از آقازاده ها در ورزش پرده برداشته است. «ي ر» از چهره هاي فعال اقتصادي كه فرزند يكي از چهره هاي ارشد اقتصادي سال هاي گذشته است، همواره در حوزه هاي مختلف فرهنگي و ورزشي دست به سرمايه گذاري هايي زده كه اين مساله با حمايت برخي از دوستان وي كه كرسي حساسي را در اختيار داشته اند، همراه شده است. وي كه براساس روابط نزديكي كه با دادكان داشته و حتي به عنوان مشاور وي معرفي شده و مي شود، گفته شده با همكاري برخي از واسطه هاي شناخته شده فوتبال، تحركاتي را در دوره رياست سابق فدراسيون فوتبال براي جايگزيني آري هان به جاي برانكو ايوانكوويچ انجام داد كه با مقاومت برخي جريانات متوقف شد و سرمربي سابق تيم ملي كشورمان تا پس از جام جهاني روي نيمكت باقي ماند. نام اين آقازاده پس از تغيير رئيس سابق فدراسيون فوتبال، كمتر در حواشي مستطيل سبز شنيده شد تا آنكه در يكي از بخش هاي اتحاديه فوتبال، توسط رئيس اين اتحاديه منصوب شد تا مجدداً اين حكم فتح بابي براي حضور پررنگ تر «ي ر» در اين حوزه باشد. راه اندازي يك مجله با محتواي فرهنگي، هنري و ورزشي و انجام فعاليت هايي در لواي اين نشريه جزء مسائلي است كه همواره به اين آقازاده نسبت داده شده است. و هيچ گاه با پاسخ روشني از سوي اين شخص همراه نشده است
__________________

حكومتها بر اساس لياقت ملتها حكمراني ميكنند . ناپلئون

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates