28.03.2007

اژه‌اي: عوامل داخلي دشمن از ديد ما مخفي نيستند

بازتاب: ” غلامحسين محسني اژه‌اي ” وزير اطلاعات گفت: فعاليتها، اقدامات و همكاري برخي عوامل داخلي دشمن با بيرون از كشور و افراد بيگانه براي ايجاد جنگ رواني از ديد وزارت اطلاعات مخفي نيست و نخواهد بود.

وي سه شنبه شب در مصاحبه با خبرنگاران در اين وزارتخانه و در پاسخ به سوالي در ارتباط با قطعنامه ‪ ۱۷۴۷‬و اهداف دشمن از تحميل جنگ رواني افزود: دشمن تلاش دارد در شرايط كنوني با استفاده از عوامل داخلي ، نفوذي و ستون پنجم خود در كشور جنگ رواني ايجاد كند ولي با هوشياري ملت و مسوولان اين جنگ تاثير زيادي نخواهد داشت.

وزيراطلاعات با تاكيد اين كه عوامل دشمن در كشور ما زياد نيستند،افزود: اين عوامل با اطلاعاتي كه براي دشمن جمع آوري مي‌كنند و با سينگنالهاي غلطي كه در اختيار آن قرار مي‌دهند، متاسفانه در جهت خواست آمريكا، صهيونيست و اسراييل حركت مي‌كنند.

وي هشدار داد : در صورتي كه اين عوامل دست از فعاليتهاي خود برندارند، وزارت اطلاعات بر اساس وظيفه و مصوبات شوراي عالي امنيت ملي آنها را به مردم معرفي خواهد كرد.

وزير اطلاعات افزود: اين وزارتخانه علاوه بر اين اقدام ،خيانت‌هايي را كه اين عوامل به دشمن مي‌دهند، افشا و برابر موازين باآنها برخورد كرده و هيچگونه اغماضي در اين زمينه نخواهد كرد.

محسني اژه‌اي تصريح كرد:اين افراد مطمئن باشند كه وزارت اطلاعات، دستگاه قضايي و نيروي انتظامي در برخورد با اين عوامل، كوتاه نخواهند آمد و بر اساس موازين و به طور قاطع و موثر آنان را مجازات خواهد كرد.

وي با اشاره به اينكه قطعنامه ‪ ۱۷۴۷‬بر خلاف موازين حقوقي و ظالمانه است ، افزود: دشمن امروز تلاش دارند تا بدون شناخت صحيح از مردم غيور، انقلابي و شهيدپرور ايران و بااين ترفند جمهوري اسلامي ايران را تحت فشار قرار دهد ولي بايد بداند كه مردم ايران زيربار اين كار غيرقانوني نخواهند رفت و بر دستيابي به حقوق مسلم خود تاكيد دارند و كوتاه نخواهند آمد.

محسني اژه‌اي: عوامل فرار جزايري تا ‪ ۱۰‬روز آينده مشخص مي‌شوند
” غلامحسين محسني اژه‌اي ” وزير اطلاعات گفت: همه عوامل و دست اندركاران فرار شهرام جزايري از كشور شناسايي و در حال تعقيب هستند و طي ‪ ۸‬تا ‪۱۰‬ روز آينده مشخص مي‌شوند.

وي سه شنبه شب در مصاحبه با خبرنگاران در اين وزارتخانه و در پاسخ به سوالي در خصوص پرونده فرار شهرام جزايري از ايران، ضمن تبريك سال جديد و تقارن آن با ربيع الاول افزود: از زماني دستگيري شهرام جزايري مجرم و در مدتي كه مسووليت پرونده فرار وي از سوي آيت الله شاهرودي به وزارت اطلاعات محول شده، اقدامات گسترده‌اي جهت شناسايي عوامل فرار وي صورت گرفته است.

وزير اطلاعات گفت : اين عوامل كساني هستند كه در برداشت پول از موجودي حساب جزايري، تهيه گذرنامه جعلي، خروج غيرقانوني و موارد ديگر دخيل بوده‌اند.

محسني اژه‌اي افزود: جزايري در زمان حضور در خارج از زندان با استفاده از اسناد جعلي و صوري و با مساعدت برخي افراد كه در پرونده قبلي وي دخيل بوده‌اند، توانسته بخشي از موجودي حساب خود را برداشت و از آن در فرار خود استفاده كند كه تاكنون يك و نيم ميليارد تومان آن ثابت شده است.

محسني اژه‌اي تصريح كرد: با روشن شدن تمام عوامل دخيل و موثر در فرار جزايري مجرم در روزهاي آينده، پرونده به دستگاه قضايي ارجاع خواهد شد.

وي افزود: بر اساس تحقيقات انجام شده مشخص شده است كه جزايري از مدتها قبل تصميم به فرار داشته است و با برخي از بستگان خود هماهنگي و برنامه- ريزيهايي را انجام داده ولي ابتدا با مانع روبرو شده و پس از برطرف شدن مانع دوباره طرحي براي فرار وي تهيه مي‌شود.

وزير اطلاعات تصريح كرد: شهرام جزايري با حيله و نيرنگ و براي فرار خود كاري مي‌كند كه در برخي از روزها در بيرون از زندان باشد تا بتواند برنامه فرار خود را برنامه‌ريزي و هماهنگ كند.

محسني اژه‌اي گفت : شهرام جزايري برنامه فرار خود را با بعضي از افراد در داخل و خارج بگونه‌اي تنظيم مي‌كند كه از ديد خود، ماموران نتوانند وي را دستگير كنند و زماني كه دستگير مي‌شود باور اين موضوع براي وي سخت بوده است.

وي تاكيد كرد : از زماني كه وزارت اطلاعات ماموريت يافت موضوع فرار جزايري را تعقيب و پيگيري كند و در صورت امكان وي را بازگرداند، ظرف مدت كوتاهي موفق شد تا مسير خروج غيرقانوني جزايري از كشور و عوامل دخيل در آن را شناسايي كند.

وزير اطلاعات افزود: ماموران از محل و اتاق خواب جزايري نيز مطلع بودند و در نهايت صبح زود و با صداي ماموران اين مجرم از خواب بيدار و دستگير شد.

محسني اژه‌اي همچنين در خصوص موفقيت سربازان گمنام امام زمان (عج) در رهايي و بازگرداندن سه تن از پرسنل نيروي انتظامي از دست اشرار نيز گفت:
در پي همكاري وزارت اطلاعات، نيروي انتظامي، دستگاه سياسي كشور و برخي از دستگاه‌ها مشخص شد كه ربايندگان اين افراد اشراري هستند كه در مافياي مواد مخدر فعاليت دارند.

وي افزود: در ادامه اين كار موضوع از راههاي اطلاعاتي و امنيتي دنبال شد و به اطلاع طرف پاكستاني رسيد و آنها اطمينان حاصل كردند كه نيروهاي انتظامي به گروگان گرفته شده در پاكستان نگهداري مي‌شوند.

وزير اطلاعات با اشاره به اين كه پاكستان ابتدا از موضوع خبر نداشت، گفت: با اطلاع يافتن پاكستان از موضوع همكاري خوبي صورت گرفت و ماموران عزيز نيروي انتظامي كه در زمان انجام ماموريت ربوده شده بودند، تحويل جمهوري اسلامي ايران شدند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates