28.03.2007

انتقاد تند سناتور روس از موضع احمدی‌نژاد

آفتاب: «میخاییل مارگلوف» رییس کمیته روابط بین‌الملل سنای روسیه پاسخ رییس جمهوری ایران به قطعنامه جدید شورای امنیت را «بیش از حد تند» نامید و مدعی شد «کسانی با این لحن با شورای امنیت صحبت می‌کنند که قصد دارند سلاح هسته‌ای تولید کنند».

انتقاد مارگلوف پس از آن صورت گرفت که محمود احمدی‌نژاد در واکنش به قظعنامه 1747، این قطعنامه را «نشانه بارزی از شکست نظام لیبرال دموکراسی و پایان عمر آن» دانست و تاکید کرد ایران حتی یک ثانیه هم فعالیت‌های قانونی و صلح آمیز هسته‌ای خود را متوقف نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، رییس کمیته روابط بین‌الملل سنای فدراسیون روسیه روسیه ضمن تفسیر اظهارات رییس جمهور ایران گفت: سخنان رییس جمهور این کشور در مورد شکست و پایان عمر نظامی لیبرال دموکراسی در پاسخ به قطعنامه جدید شورای امنیت بسیار تند بود.

وی افزود: علاوه بر این، عزم قاطعی که ایران برای حق خود در غنی سازی اورانیوم نشان می‌دهد تحکیم کننده این تردید است که هدف برنامه هسته‌ای ایران فقط صلح آمیز نیست. به ادعای مارگلوف، «کسانی با این لحن با شورای امنیت صحبت می‌کنند که قصد دارند سلاح هسته‌ای تولید کنند حال نه برای فردا ، اما حداکثر بعد از پنج-شش سال».

این سناتور روس در عین حال اظهار امیدواری کرد که «رعایت تعهدات روسیه در برابر جامعه بین المللی در میان رجال سیاسی ایران به مفهوم افت همکاری‌های ایران و روسیه مورد بررسی احساساتی قرار نگیرد».

گفتنی است میخائیل مارگلوف رئیس کمیته روابط بین‌الملل سنای روسیه که سرپرستی هیات اعزامی مسکو به تهران را در بهمن‌ماه بر عهده داشت، پس از این سفر در اظهاراتی مطبوعاتی گفته بود «در طول ملاقات‌های من با مقامات عالی رتبه ایرانی اتمسفر سنگینی بر فضای گفتگوها حاکم بود و می‌شد بوی باروت را در هوا احساس کرد».

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates