28.03.2007

درباره جنجال بازداشت ملوان‌ها ابراز شد: واکنش تهران به تهدیدات تونی بلر

آفتاب: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به انتقادات تند مقامات بریتانیایی از جمله تونی‌بلر درباره بازداشت 15 ملوان انگلیسی در آب‌های اروندرود، تاکید کرد هیاهو و تبلیغات رسانه‌ای کمکی به لندن نخواهد کرد.

«محمدعلی حسینی» سخنگوی وزارت خارجه ایران در مصاحبه‌ای با شبکه خبر جمهوری اسلامی که در بخش خبری 22 روز سه‌شنبه پخش شد، با انتقاد از تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای و همچنین اظهارات غیرمسئولانه مقامات غربی از دولت بریتانیا خواست اجازه دهد این پرونده مسیر عادی خود را طی کند. به گفته حسینی، ملوانان انگلیسی بازداشت شده در آبهای ایران در سلامت کامل بوده و با آنها بر اساس منش‌های انسانی برخورد می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد دولت ایرانی‌ بر اساس منش‌ انساندوستانه با اتباع انگلیسی بازداشت شده رفتار کرده و نظامیان بازداشت شده در آسایش کامل به سر می‌برند.

هشدار تهدیدآمیز بلر به ایران [کلیک کنید]

گفتنی است تونی‌بلر نخست‌وزیر انگلیس روز سه‌شنبه به مقامات جمهوری اسلامی هشدار داد در صورت خودداری از آزاد کردن سربازان بریتانیایی تهران باید در انتظار مرحله جدیدی باشد. بلر با آن که درباره این «مرحله جدید» توضیحی نداد با این حال در اظهاراتی تهدیدآمیز یادآور شد که دولت بریتانیا «به هیچ قیمتی اجازه نخواهد داد نظامیان این کشور بدون دلیل در کشورهای دیگر در بازداشت به سر ببرند».

نخست وزیر انگلیس در گفتگو با شبکه تلوزیونی GMTV ضمن هشدار به تهران گفت: درصورتیکه مذاکرات دیپلماتیک با تهران در مورد آزادی این افراد با شکست مواجه شود آنگاه قضیه وارد مرحله جدیدی می شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates