26.05.2009

افزایش نگران کننده تولد نوزادان معتاد

عصرایران: فرزندان این زنان چون در دوران بارداری از خون مادر که آلوده به مواد مخدر بوده تغذیه می کردند علائم یک فرد معتاد را دارا هستند و در پاره ای از مواقع شبیه افراد دارای اعتیاد به تشنجهای خطرناکی دچار می شوند.
رئیس بیمارستان لولاگر تهران نسبت به افزایش نگران کننده تولد نوزادان معتاد از مادران مبتلا به اعتیاد اظهار نگرانی کرد.

دکتر فریبا حیدری کهن در گفتگو با مهر تاکید کرد: در سالهای اخیر برای ما در بیمارستان لولاگر تهران مشخص شده است به طور میانگین در هر هفته دو یا سه زن از زنانی که برای زایمان مراجعه می کنند به اعتیاد شدید دچار هستند.

این متخصص زنان افزود: اغلب این زنان به مواد مخدر جدید و خطرناکی مانند کراک و شیشه اعتیاد دارند که عوارض و تبعات فراوانی هم بر روی خود آنها و هم بر روی نوزادانشان گذاشته است.

دکتر حیدری کهن با ابراز تاسف از بروز چنین مسئله ای تاکید کرد: پیش از این ما با چنین مواردی روبرو نبودیم اما اکنون این مسئله به شکل ناراحت کننده ای در حال زیاد شدن است.

رئیس بیمارستان لولاگر تهران با اشاره به مشکلاتی که این زنان با آن مواجه هستند گفت : اعتیاد این زنان باعث می شود که آنها در دوران بارداری به پزشک مراجعه نکنند و به همین علت کنترل خاصی نیز بر روی آنها انجام نمی شود و به همین دلیل معلوم نیست که به عنوان مثال آیا به بیماری ایدز یا دیگر بیماریهای خطرناک مبتلا هستند یا نه.

دکتر حیدری کهن با اشاره به عوارض اعتیاد این مادران بر روی کودکان تاکید کرد : فرزندان این زنان چون در دوران بارداری از خون مادر که آلوده به مواد مخدر بوده تغذیه می کردند علائم یک فرد معتاد را دارا هستند و در پاره ای از مواقع شبیه افراد دارای اعتیاد به تشنجهای خطرناکی دچار می شوند.

همچنین با ابراز نگرانی از افزایش بیش از پیش این موارد گفت : زنان معتاد به دلیل شرایط ویژه ای که دارند هیچگونه همکاری با ما جهت رفع مشکلات خود انجام نمی دهند و نسبت به نوزادان خود نیز بسیار بی تفاوت هستند، ما نیز به دلیل وضعیت کاری خود تنها می توانیم به آنها خدمات مربوط به زایمان را ارائه دهیم.

این متخصص زنان افزود: امیدوارم نهادها و سازمانهای مربوطه با بررسی چرایی وقوع این مشکل در میان جامعه زنان از روند رو به رشد تعداد کسانی که به این درد دچار هستند جلوگیری کنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates