27.05.2009

درگيری تماشاگران و پليس پس از بازی پرسپوليس و بنیادکار

رادیوفردا: به دنبال شکست تيم فوتبال پرسپوليس از تيم بنياد کار ازبکستان، تماشاگران هوادار اين تيم تهرانی با پليس درگير شدند و طی شعارهايی خواستار برکناری محمد علی آبادی، معاون محمود احمدی نژاد، شدند.

تيم پرسپوليس روز چهارشنبه در مرحله يک هشتم رقابت‌های ليگ قهرمانان آسيا در ورزشگاه آزادی و در حضور بيش از ۹۰ هزار تماشاگر ميزبان تيم بنيادکار ازبکستان بود که اين بازی را با نتيجه يک بر صفر به حریف واگذار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران ، ايسنا، درگير‌هايی بين تماشاگران و نيرو‌ها مستقر در استاديوم رخ داد و در چند مورد «برخورد فيزيکی شديدی نيز بين طرفين» رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری های ايران، از دقيقه ۸۰ مسابقه که پرسپوليس از حريف ازبک خود عقب بود، تماشاگران شعارهايی عليه مربی و مدير عامل اين تيم سر دادند. آنها شعار می‌دادند «علی‌آبادی حيا کن…پرسپوليس را رها کن»، «پرسپوليس سياسی نمی‌خواهيم، نمی‌خواهيم.»

طبق اين گزارش ها، درگيری‌های داخل استاديوم آزادی به بيرون از ورزشگاه نيز کشيده شد و هواداران در گرو‌های و با شعار‌های مختلف اعتراض خود را به عملکرد پرسپوليس نشان دادند.

تماشاگران ناراضی که پس از برخورد پليس با آنها، خشمگين شده بودند، باجه های فروش بليت در ضلع غربی ورزشگاه را به شدت تخريب کرده و آنها را واژگون ساختند.

تماشاگران خشمگين هم‌چنين امکانات جانبی سالن ۱۲ هزار نفری و شيشه های اين سالن را شکستند.

طبق گزارش برخی از وب سايت خبری، در آغاز اين بازی پرچم های قرمز رنگی ميان تماشاگران توزيع شده است که بر روی آن جمله ای در تشکر از محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، به دليل صدور دستور خصوصی سازی دو تيم پرطرفدار پايتخت نقش بسته بود.

در جريان قرعه کشی برای مناظره تلويزيونی نامزدهای انتخابات رياست جمهوری قرعه قرمز به محمود احمدی نژاد رسيده بود و به نظر برخی از وب سايت های اصلاح طلب وی در صدد بوده تا از اين بازی به نفع خود تبليغ کند.

همچنين خبرگزاری ايسنا گزارش داده است که گروهی از تماشاگران معترض با در دست داشتن پلاکارد‌های تبليغاتی کانديدا‌های انتخابات رياست جمهوری در حمايت از ميرحسين موسوی کانديدای انتخابات رياست جمهوری شعار دادند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates