29.05.2009

روزنامه‌داري با پول صنايع ورشكسته دولتي

جمهوریت: در حالي كه در اوايل سال جاري، دولت نهم اعلام كرد به مناسبت سال الگوي مصرف روزنامه خورشيد را پس از ميلياردها تومان سرمايه‌گذاري از محل اموال عمومي تعطيل مي كند، وزيرصنايع از همان موقع مامورانتشار يك روزنامه دولتي ديگر شده است كه اين روزنامه به رغم سرمايه گذاري سنگين دولتي به سرنوشت « خورشيد » نزديك مي شود. و تاکنون صدها میلیون تومان زیان مالی بر بیت المال وارد کرده است .

گزارش ها حاكي از آن است كه مديركل دفتر وزارتي وزير صنايع همراه با مشاور مطبوعاتي وي، روزنامه «گسترش» را با پول صنايع دولتي راه‌اندازي كرده‌اند و عليرغم اينكه اين روزنامه در ماه‌هاي اخير با هيچگونه اقبالي در ميان فعالان صنعتي كشور مواجه نشده، اما اخيرا” دستور تغيير كاغذ اين روزنامه هم صادر شده و در هفته گذشته اين روزنامه با كاغذ گلاسه منتشر شده است! برخي اخبار حكايت از آن دارد كه به مديران صنايع دولتي كه اكثرا” در وضعيت نامساعدي به سر مي‌برند دستور داده شده است كه با دادن آگهي هاي ويژه از اين روزنامه حمايت كنند. و این در حالی است که محمد حسین صفار هرندی وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد در اوایل وزارتش وعده داده بود که روزنامه ها و نشریات زیان ده دولتی را تعطیل خواهد کرد .

گفتني است پيش از اين در سال گذشته روزنامه دولتي خورشيد با سرمايه گذاري هنگفتی در حدود ١٥ ميليارد تومان از محل اموال سازمان تامين اجتماعي (بخوانيد پول بيمه كارگران ) به عنوان رقيبي براي روزنامه همشهري راه اندازي شد اما به دليل عدم اقبال عمومي به اين روزنامه، تيراژ آن حتي به سطح كم تيراژترين روزنامه هاي كشور هم نرسيد و به همين دليل پس از ميلياردها تومان اتلاف منابع تعطيل شد.

درباره روزنامه «گسترش» هم كه با ميلياردها تومان سرمايه گذاري از محل اموال سازمان گسترش صنايع ( بخوانيد پول صنايع ورشكسته دولتي) راه اندازي شد، گفته مي شود كه حدود ٢٠ در صد از تيراژ اين روزنامه با بخشنامه دولتي به واحدهاي صنعتي فروخته مي شود و مابقي پس از عدم فروش در كيوسك ها خمير مي شود.

اين اتلاف منابع در صنايع كشور در حالي روي مي دهد كه اكثر صنايع كشور به ويژه صنايع بزرگ اعم از فولاد و خودرو در وضعيت بسيار نا مساعدي به سر مي برند ولي به رغم اين وضعيت مجبور به حمايت از اين روزنامه شده اند.و این در حالی است که این روزنامه با هدف حمایت از کاندیداتوری احمدی نژاد به میدان امده است شکست سنگین دیگری را در کارنامه دولت احمدی نژاد به ثبت رسانده است .

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates