31.05.2009

خاتمی: کسی را انتخاب کنید که راست بگوید

خُسن آقا: ببین چقدر دروغ گفتن توی رژیم آخوندی زیاد شده که تنها شرط خوب بودن دروغ نگفتنه! البته فکر می کنم در چنین صورتی یقینا بهترین گزینه همان تحریم کردن هست آخه کسی که توی این رژیم بوده مگه میشه دروغ نگه؟ می گی نه از پینوکیو بپرس!
بی‌بی‌سی: محمد خاتمی می گوید مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری باید مسوولی را انتخاب کنند که به حقوق یک یک مردم ایران ایمان داشته باشد.

رئیس جمهوری سابق ایران که برای جلب حمایت رای دهندگان از میرحسین موسوی، یکی از نامزدهای اصلاح طلب ریاست جمهوری به خوزستان سفر کرده بود، خواستار انتخاب رئیس جمهوری شد که به مردمش راست بگوید.

آقای خاتمی با انتقاد از سیاست های دولت محمود احمدی نژاد گفت: ” چقدر سخت است دولتی با مشقت فراوان کشور را به خودکفایی گندم برساند و دولتی دیگر در عرض ۳ سال ۸ میلیون تن گندم وارد کشور کند. مردم نیاز دارند در کشور سرمایه گذاری و اشتغال پایدار به وجود آید و محتاج صدقه نیستند.”

او همچنین از سیاست خارجی آقای احمدی نژاد انتقاد و گفت: “چقدر فاصله هست میان دو حادثه و دو اجماع جهانی. یکی اجماع فراگیر برای ملت ایران و به نام ملت ایران و برای تصویب گفت‌وگوی تمدن‌ها به عنوان سرمشقی برای صلح و یک اجماع جامع برای محکوم کردن ایران و برای حمایت رژیم جنایتکار صهیونیستی و این که بگویند، هولوکاست حادثه‌ای ابدی است. میان این دو اجماع فاصله از زمین تا آسمان است. ”

سخنان آقای خاتمی در حالی مطرح می شود که همزمان با اوج تبلیغات انتخاباتی، محمود احمدی نژاد و طرفدارانش در روزهای گذشته انتقادهای شدیدی را از عملکرد دولت محمد خاتمی مطرح کرده اند.

یکی از مهم ترین این انتقادها در زمینه سیاست خارجی و برنامه اتمی بوده است. آقای احمدی نژاد انتشار بیانیه سعدآباد را ننگین و ذلت بار عنوان کرده و نحوه استقبال از آقای خاتمی به وسیله رئیس جمهوری فرانسه را تاسف آور دانسته است.

روزنامه های طرفدار اصلاحات با انتشار تصاویری، درستی سخنان آقای احمدی نژاد را درباره استقبال از آقای خاتمی در فرانسه به زیر سوال برده اند و مرکز تحقیقات استراتژیک نیز سخنان او را درباره بیانیه سعدآباد که تعلیق موقت غنی سازی را به همراه داشت، رد کرده است.

“عدالت فقط اقتصادی نیست”
محمد خاتمی در سخنانش از مهدی کروبی و محسن رضایی، دیگر نامزدهای ریاست جمهوری تمجید کرد ولی گفت به میرحسین موسوی رای خواهد داد.

به گفته او میرحسین موسوی کسی است که از حقوق همه ملت ایران دفاع می کند و حق شهروندی و حرمت آزادی را پاس خواهد داشت.

آقای خاتمی خواستار انتخاب رئیس جمهوری شد که سرمایه‌های عظیم مادی و معنوی ایران را در خدمت پیشرفت رفاه و عدالت قرار دهد.

آقای خاتمی افزود: “ما مسوولی می‌خواهیم که به عدالت اقتصادی اکتفا نکند و عدالت را مختص اقتصاد نداند، بلکه آزادی سیاسی و آزادی اندیشه را نیز عدالت بداند.”

او با بیان اینکه ملت ایران عدالت صدقه ای نمی خواهد، گفت: “دولتی که درآمدهای فراوان نفتی را صرف واردات کند و آن وقت صنایع مهمی مثل نیشکر، پتروشیمی، کشاورزی ما دچار بحران شود مورد اعتماد ملت نیست.”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates