31.05.2009

سخنان “حسن نصرالله” در بارۀ کمک نظامی جمهوری اسلامی ایران

رادیوفرانسه: به مناسبت نهمین سالگرد عقب نشینی ارتش اسرائیل از جنوب لبنان، حسن نصر الله، رهبر حزب الله لبنان امروز، شنبه، طی سخنانی اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران حاضر به ارسال کمکهای نظامی، از جمله سیستم دفاع ضد هوائی به ارتش لبنان است.

وی افزود که جمهوری اسلامی ایران بطور عام، و آیت اله خامنه ای بطور خاص، هیچگونه مضایقه ای در این مورد نکرده و اصولاً خواهان استقرار یک دولت مقتدر در لبنان هستند.

در این باره با حسن هاشمیان، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل جهان عرب گفتگوئی انجام داده ایم. از وی پرسش میکنیم که آیا این اولین باری است که صحبت از کمک نظامی جمهوری اسلامی به ارتش لبنان در میان گذاشته میشود؟

وی میگوید که حسن نصرالله میخواهد بگوید که آمریکائیها و اروپائیان خواهان کمک به ارتش لبنان نیستند. از سوی دیگر کشورهای جهان عرب نیز از ترس به قدرت رسیدن حزب الله در صحنه سیاسی لبنان با این موضوع مخالفت میکنند. وی در واقع، طی این سخنان اعلام میدارد که تنها جمهوری اسلامی ایران ارادۀ واقعی برای کمک نظامی به ارتش لبنان را دارد.

حسن هاشمیان

از حسن هاشمیان پرسش میکنیم که در حال حاضر نفوذ حزب الله در ارتش لبنان به چه اندازه ای است؟ وی در پاسخ میگوید که در حال حاضر، حزب الله در ارتش لبنان نفوذ بسیاری ندارد. از وی پرسش میکنیم که پیروزی حزب الله در انتخابات 7 ژوئن آینده چه انعکاسی در جهان عرب خواهد داشت؟ پاسخ وی را در این باره بشنوید….

حسن هاشمیان، کارشناس منطقۀ خاورمیانه

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates