31.05.2009

کشف شيء ناشناس در هواپیمای اهواز تهران

فارس نیوز: جانشين سپاه حفاظت هواپيمايي در پاسخ به فارس: ركورد 25 ساله سپاه در تامين امنيت هواپيماها حفظ شد
خبرگزاري فارس: سرهنگ كاظمي تاكيد كرد: با تلاش و شجاعت گارد امنيت پرواز سپاه در حادثه شب گذشته، ركورد 25 ساله سپاه پاسداران در تامين امنيت هواپيماها و فرودگاه‌ها حفظ شد.

سرهنگ محمد حسن كاظمي جانشين سپاه حفاظت هواپيمايي كشور در گفت و گو با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس و ايرنا اظهار داشت: يك فروند هواپيماي MD از خطوط هواپيمايي كيش اير در مسير پرواز اهواز به تهران كه داراي يكصد و چهل نفر مسافر بود، مورد تهديد قرار گرفت كه پس از بلند شدن از باند و گذشت 15دقيقه، يكي از مسافرين با مشاهده شيء ناشناسي، موضوع را به سر مهمان‌دار و گارد پرواز اطلاع مي‌دهد.
وي اضافه كرد: هواپيما در فاصله 70 مايلي شهر اهواز به فرودگاه اهواز باز مي‌گردد و به هنگام نشستن هواپيما با رشادت سرتيم حفاظت اين پرواز، شيء ياد شده توسط وي از هواپيما خارج و هواپيما با سلامت تمامي مسافران و بدون هيچ مشكلي به روال خود ادامه مي‌دهد.
اين مقام مسئول گفت: هم اكنون در حال بررسي بسته شيء مشكوك در پرواز شب گذشته هستيم و پس از به دست آوردن جزئيات دقيق‌تر، به اطلاع عموم خواهد رسيد.
وي عنوان كرد: براساس اصول حفاظت پروازي اگر بحراني در هر يك از پرواز‌ها به وقوع پيوندد در صورت بحران فني، خلبان و در صورت بحران امنيتي سرتيم حفاظت مسئول خواهد بود كه در اين مورد نيز سرتيم گارد امنيت پرواز با اقدام به تصميم بازگشت هواپيما به نزديك‌ترين فرودگاه مي گيرد و با توجه به فاصله 70 مايلي تا فرودگاه اهواز، اين هواپيما به فرودگاه اهواز باز مي‌گردد.
كاظمي سرعت عمل بالاي يگان‌هاي حفاظت پرواز، دقت در عمل و تدبير به موقع را از جمله ويژگيهاي برجسته آنها در مواجه با هرگونه مشكل عنوان كرد و گفت: هوشياري سيستم‌هاي عملياتي ما در دنيا زبانزد است و در حال حاضر موضوع از طريق عوامل امنيتي در حال بررسي است.
جانشين فرمانده سپاه حفاظت هواپيمايي كشور خاطرنشان كرد: ‌اطراف كشور ما در ناامني قرار دارد و علي‌رغم همه فشارهاي جهاني فرزندان ملت در سپاه با تكيه بر ايمان و اراده فرزندان خود در برابر هر گونه اقدام از سوي دشمنان اين ملت ايستاده‌اند.
بخش دوم اين مصاحبه متعاقبا ارسال خواهد شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates