02.06.2009

بازداشت 150 نفر در ناآرامی‌های اخیر زاهدان

شهاب نیوز: مديركل دادگستري استان سيستان و بلوچستان گفت: در ارتباط با آشوب‌هاي اخير در زاهدان، 150 نفر دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.

ابراهيم حميدي امروز اظهار داشت: پرونده اين افراد توسط اطلاعات و نيروي انتظامي شكل‌گرفته، بررسي و شناسايي‌ها در حال انجام است كه پس از آنكه تحقيقات در مورد آنها كامل شد، با حساسيت خاص، حكم قضايي آنها صادر مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه دستگيرشدگان از هر دو گروه شيع و سني هستند، افزود: در اجراي عدالت دستگاه قضايي نگاه برابر به تمامي اقشار و اقوام دستگير شده دارد و با اين رويكرد پرونده‌هاي آنها مورد بررسي و قضاوت قرار مي‌گيرد.

مديركل دادگستري استان از مردم خواست همانطوري كه در تمام انتخابات‌ها حضور حداكثري نسبت به ساير استان‌ها داشته‌اند با حفظ نظم، آرامش و امنيت به پاي صندوق‌هاي راي رفته و با مشاركت حداكثري خود، دشمنان مشترك خود را مايوس و افتخار ديگري در تاريخ استان رقم بزنند.

حميدي يادآور شد: با توجه به تنوع قومي مذهبي، پراكندگي، وسعت و شرايط خاص مرزي كه در استان وجود دارد، تمامي اتفاقاتي كه به‌وقوع مي‌پيوندد، ريشه در مسائل اجتماعي و فقر فرهنگي دارد.

وي بر ارتقاي بيشتر كارهاي فرهنگي با توجه به منويات مقام معظم رهبري در استان تاكيد كرد و گفت: دستگاه‌هاي مربوطه كه اقدامات فرهنگي استان را بر عهده دارند بايد در اين راستا سعي خود را بيشتر كرده و براي حفظ وحدت، اتحاد و انسجام اقشار مختلف مردم سيستان و بلوچستان تلاش كنند تا پايه‌هاي وحدت در استان استوار‌تر شود.

مديركل دادگستري استان گفت: با اخلال‌‌گران به شدت برخورد قاطع و قانوني مي‌شود و پس از محرز شدن ميزان جرم و جنايت آنها، طبق قانون آئين دادرسي، حكم صادره اجرا مي‌شود.

حميدي تصريح كرد: در اجراي عدالت نگاه دستگاه قضايي يكسان و عدالت محور است و اين موضوع در تشكيلات قضايي استان بارها به اثبات رسيده و در مجازات‌ها معيارهاي قانوني و قضايي تعيين كننده هستند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates