29.03.2007

اقدام تازه انگليس براى آزادى ملوانان بازداشت شده

عصرایران: تونى بلر خواستار فشار بين المللى بر ايران براى آزاد کردن اين بازداشت شدگان شد و گفت جامعه بين الملل بايد ايران را به خاطر اين اقدام غيرقانونى منزوى کند.
انگليس در تلاش است با اعمال نفوذ خود در شوراى امنيت اقدام به صدور قطعنامه اى در محکومت ايران به خاطر بازداشت 15 ملوان انگليسى کند که ايران جمعه گذشته آنها را به خاطر ورود غيرقانونى به آب هاى خود بازداشت کرد.

به گزارش آريا به نقل از خبرگزارى آلمان، گزارش مطبوعات انگليس حاکيست، پيش نويس اين قطعنامه در ميان 15 کشور عضو شوراى امنيت توزيع شده و در آن آمده است که اين 15 نفر تفنگدارانى انگليسى بودند که زير نظر سازمان ملل سرگرم عمليات جستجو در آب هاى منطقه بودند.

تونى بلر نخست وزير انگليس روز چهارشنبه در سخنانى در پارلمان اين کشور خواستار فشار بين المللى بر ايران براى آزاد کردن اين بازداشت شدگان شد و گفت جامعه بين الملل بايد ايران را به خاطر اين اقدام غيرقانونى منزوى کند.

بلر گفت انگليس که هفته آينده رياست دوره اى شوراى امنيت را بر عهده خواهد گرفت با اعضاى اين شورا، کشورهاى عضو اتحاديه اروپا، ناتو و هم پيمانان خود در خاورميانه در تعامل است تا راهى براى حل اين مشکل بيابد.

مارگارت بکت وزير امور خارجه انگليس نيز گفت انگليس وارد مرحله جديدى از ديپلماسى خود با ايران شده است و به خاطر بازداشت اين ملوانان روابط دوجانبه خود را با اين کشور قطع خواهد کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates