19.06.2009

حدادعادل روزه ی سکوت خود را با “تهمت” و “تحریک به اغتشاش” شکست!

انتخاب :در حالی که سخنان دوجانبه و منصفانه عصر دیروز دکتر احمد توکلی در گفتگو با شبکه پنجم سیما، نقش مثبتی در آرامش‌بخشی به افکار عمومی داشته است، دکتر غلامعلی حداد عادل، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم شب گذشته، اقدام به حمله مکرر و یک‌طرفه به مهندس موسوی و حامیان وی کرد.

در حالی که سخنان دوجانبه و منصفانه عصر دیروز دکتر احمد توکلی در گفتگو با شبکه پنجم سیما، نقش مثبتی در آرامش‌بخشی به افکار عمومی داشته است، دکتر غلامعلی حداد عادل، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم شب گذشته، اقدام به حمله مکرر و یک‌طرفه به مهندس موسوی و حامیان وی کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری انتخاب به نقل از آینده، ‌حداد عادل که در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما حاضر شده بود، طی کمتر از 50 دقیقه 36 بار با نام بردن از مهندس موسوی، ‌همسر و حامیان وی، به انتقادات صریح و گسترده از آنان پرداخت، اما نسبت به اقدامات طرف مقابل و زمینه‌های منطقی اعتراضات هیچ‌گونه اشاره‌ای نکرد.

اظهارات دکتر حداد عادل در حالی بیان شد که پس از توصیه‌های صریح رهبر انقلاب مبنی بر جلوگیری از تحریک احساسات حامیان مهندس موسوی، تلاش همه دلسوزان انقلاب بر کاهش زمینه‌های تحریک متمرکز شده است و نام بردن و انتقادات مکرر از شخصی که خود و جریان حامی وی امکان حضور و دفاع در صداوسیما را ندارند، موجب تزریق نارضایتی و تحریک عصبی آن‌ها می‌شود، به ویژه آن‌که در طول این برنامه، دکتر حداد عادل حتی یک بار نیز از جریان مقابل و حامیان دکتر احمدی‌نژاد کوچکترین انتقادی نکرد.

اظهارات حداد عادل مبنی بر این‌که حامیان مهندس موسوی به صورت مسلحانه به یک پایگاه بسیج حمله کرده و از قتل دو سرباز، یک مادر و دختر چادری را نیز کشته و جهت خلع سلاح پایگاه حرکت کرده‌اند، در حالی که رهبر انقلاب بارها تأکید کرده‌اند باید حساب اغتشاش‌گران را از جمعیت میلیونی حامی مهندس موسوی جدا کرد،‌ جای شگفتی دارد.

حداد عادل در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به درخواست ابطال ارائه شده به شورای نگهبان واکنش نشان داده و آن‌را با وجود حضور حدود ده نفر در پای صندوق رأی بی‌معنا توصیف کرد، در حالی که ارائه این درخواست نیز جزئی از حقوق قانونی کاندیداها بوده و با استفاده از آن و بررسی آن در شورای نگهبان، عملاً مسیر اعتراضات از تشنج‌آفرینی به مسیر قانونی هدایت می‌شود و شورای نگهبان نیز در بررسی این درخواست دارای اختیار کامل است، علاوه بر آن‌که دکتر حداد عادل در انتخابات مجلس ششم پس از استفاده شورای نگهبان از باطل اختیار کردن بخشی از آراء تهران و ابطال حدود 700 هزار رأی اعلام شده توسط وزارت کشور، در تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

استفاده از تعابیری نظیر «اگر مهندس موسوی به دلیل آن‌که 68 سال پیش در آذربایجان متولد شده فرزند آذربایجان است، ‌پس آقای احمدی‌نژاد چون 68 روز پیش در این استان بوده و به همه استان‌ها سفر کرده است،‌ فرزند تمام ایران است» نیز از دیگر عبارات تحریک‌آمیزی بود که اثر منفی در مناطق ترک‌نشین برجا می‌گذارد.

استفاده از توجیهاتی نظیر استناد دکتر حداد عادل به نظرسنجی یک موسسه آمریکایی در ایران که در روزنامه آمریکایی واشنگتن پست منتشر شده، از دیگر اقدامات شگفت‌آور دکتر حداد عادل بود که بر خلاف رویه نظام مبنی بر تضعیف اعتبار رسانه‌های بیگانه انجام شد.

به نظر می‌رسد مسئولان صداوسیما برای بازگشت آرامش به کشور، باید بیشتر از چهره‌های میانه‌رو و دوجانبه‌ای استفاده کنند که اظهارات آن‌ها به کاهش تنش در طرفین مناقشه منجر شود و پخش نظرات شخصی که در ابتدای صحبت خود بدون دلیل و ناشیانه، صراحتاً‌ اعلام می‌کند به آقای احمدی‌نژاد رأی داده است و سپس به صورت مکرر به طرف مقابل حمله و انتقاد می‌کند، اثر مثبتی بر بازگشت آرامش به کشور ندارد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates