30.03.2007

احمد‌خاتمی امام جمعه تهران: انگليس دلال‌سياسی آمريکا

بازتاب: امام جمعه موقت تهران در واكنش به اظهارات تند مقامات انگليسي عليه ايران گفت:امروز انگليس يك قدرت ‌شكست خورده و منزوي است كه به عنوان دلال سياسي آمريكا عمل مي‌كند.

به گزارش فارس، سيد احمد خاتمي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به هياهو و جنجال انگليسي ها درباره ملوانان دستگير شده انگليسي توسط مرزبانان ايراني و با تاكيد بر اين كه 15 ملوان انگليسي به حريم حاكميت ايران تجاوز كرده‌اند، گفت:لازم است كه از مرزبانان هوشيار ايراني به خاطر ‌دستگيري متجاوزان به حريم حاكميت ايران تشكر كنيم.
وي با يادآوري اين كه اين چندمين بار است كه انگليسي‌ها طبق اسناد محكم به حريم حاكميت ايران تجاوز داشتند كه در برخي مراحل هم به اصطلاح عذرخواهي و تعهد كردند كه شيطنت نكنند تاكيد كرد:در اين مرحله تمام اسناد نشان مي‌دهد كه ملوانان انگليسي وارد آب‌هاي ايران شده‌اند و ترديدي در اين نيست كه آنان متجاوز هستند و اين چيزي است كه خود ملوانان هم به آن اعتراف كردند.
امام جمعه موقت تهران تصريح كرد:مشخص است هيچ كشوري اجازه تجاوز به حريم حاكميت خود را به كشور ديگر نمي‌دهد؛آنچه اتفاق افتاده اختلاف بين دو كشور است بنابراين نهاد ثالثي مثل شوراي امنيت و اتحاديه اروپا حق دخالت در اين مسئله را ندارند و بدانند دخالتشان كار را مشكل‌تر مي‌كند.
خاتمي به انگليس هشدار داد:انگليسي‌ها بدانند حال و هواي قرن 19 گذشته است كه ژست امپراطوري مي‌گرفتند؛امروز انگليس يك قدرت ‌شكست خورده و منزوي است كه به عنوان دلال سياسي آمريكا عمل مي‌كند.
عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد:انگليسي ها بدانند كه ايران امروز،ايران دوره قاجار نيست كه با 4 قايق توپدار آن را بترسانند؛ايران بزرگ اسلامي،كشوري مقتدر است كه در برابر آمريكا(ارباب انگليس)ايستاده است.
خاتمي متذكر شد:قرار بود كه ملوان زن انگليسي آزاد شود اما اظهارات قلدرمنشانه مقامات انگليسي‌ و حمله به كنسولگري ايران در بصره كار را به تعويق انداخت؛ما چه در گذشته و چه بعد از انقلاب اسلامي از انگليسي‌ها سابقه خوبي نداريم ؛آنان همواره شرارت و برخورد خصمانه و نه دوستانه با ملت ايران داشته‌اند و رلذا بدانند كه اگر اين رفتار را ادامه دهند هزينه سنگيني خواهند پرداخت.
خطيب نماز جمعه تهران خطاب به انگليسي‌ها و ديگر دشمنان ملت ايران تاكيد كرد:اگر بخواهيد كمترين تعرضي به مرزهاي كشور داشته باشيد با واكنش قهرآميز مرزبانان هوشيار نظام جمهوري اسلامي ايران مواجه خواهيد شد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به رفتار محترمانه و انساني ايران با ملوانان دستگير شده انگليسي در عين حال خاطرنشان كرد:جمهوري اسلامي ايران دنبال دعوا و تنش در منطقه نيست و حرف زور از كسي نمي پذيرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates