30.03.2007

دستگیری یک قاچاقچی بمب در عراق

رادیوفردا: نيروهای آمريکايی در بغداد اعلام کردند روز جمعه، ۳۰ مارس، يک قاچاقچی را دستگير کرده اند که با گروه های شبه نظامی عراق در ارتباط است و از ايران برای آنها مواد انفجاری و مواد اصلی ساخت بمب وارد می کند.

به گزارش آسوشیتد پرس از بغداد، این شخص در جریان حمله نیروهای آمریکایی به شهرک شیعه نشین صدر دستگیر شده و گفته شده که از اصلی ترین وارد کنندگان تجهیزات ساخت بمب از ایران به عراق است.

همچنین گفته شده که این شخص در عملیات ترور و بمبگذاری های اصلی در عراق و علیه نیروهای آمریکایی دست داشته است.

نیروهای آمریکایی هنوز هویت این شخص را اعلام نکرده اند، اما گفته اند که سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران، از گروه هایی است که گروه های شبه نظامی شیعه را تجهیز می کند و وسایل ساخت مواد منفجره را در اختیار آنها می گذارد.

جمهوری اسلامی ايران، هنوز واکنشی به اين خبر نشان نداده است، اما پيشتر هرگونه دخالت در ناآرامی ها و خشونت های عراق را رد کرده بود.

گفته شده که بمب های دست سازی که به گفته مقامات آمريکايی نمونه های آن را فرد دستگیر شده وارد عراق می کرده، از سال ۲۰۰۴ ، باعث مرگ ۱۷۰ آمريکايی در اين کشور شده است.

این شخص در جریان حمله نیروهای آمریکایی به شهرک شیعه نشین صدر دستگیر شده و گفته شده که از اصلی ترین وارد کنندگان تجهیزات ساخت بمب از ایران به عراق استافرادی که شاهد صحنه دستگیری بوده اند، خبر دادند که فرد دستگیر شده، ۵۸ سال دارد و سرپرست خانواده ای با شش فرزند است و به کاری هم اشتغال ندارد.

حمله ای که به شهرک صدر انجام شده، از ساعت دو نیمه شب به وقت محلی انجام شد و چهار ساعت طول کشید.

نیروهای آمریکایی و عراقی در این عملیات مشترک، پول نقد، کامپیوتر و تلفن های همراه را ضبط کردند.

نیروهای آمریکایی پیشتر اعلام کرده بودند نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در ناآرامی های عراق دست دارند.

ماه گذشته، پنتاگون مدارکی را منتشر کرد که نشان می داد بمب های جاده ای با مواد اولیه ای تهیه می شود که از ایران وارد عراق می شود.

جمهوری اسلامی ایران این اتهام را رد کرده و حضور نیروهای نظامی در عراق را دلیل ناامنی های عراق دانسته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates