04.07.2009

آمریکا وکیل مدافع ایران در مقابل اروپایی‌ها

خُسن آقا: گویا حسین اوباما قرار است دستمال یزدی به دست به دامان اسلام ناب محمدی بپیوندد و در پیشگاه سیدعلی هم ختنه بشود و نماز وحشت بخواند!
آینده: در حالی‌که برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها، از حمایت اوباما و دولت او از ناآرامیهای اخیر ایران خبر می‌دهند، مقامات دیپلماتیک آمریکایی در نیویورک روز جمعه خبر دادند، ایالات متحده آمریکا با وضع هرگونه تحریم جدید علیه ایران توسط گروه 8 مخالف است.
در حالی‌که برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها، از حمایت اوباما و دولت او از ناآرامیهای اخیر ایران خبر می‌دهند، مقامات دیپلماتیک آمریکایی در نیویورک روز جمعه خبر دادند، ایالات متحده آمریکا با وضع هرگونه تحریم جدید علیه ایران توسط گروه 8 مخالف است.

به گزارش سرویس بین‌الملل «آینده»، به نقل از هاآرتص ، طبق گفته این مقامات، وضع تحریم‌های جدید در دستور کار سران جی 8 قرار دارد. این منابع پیش‌بینی کردند بین سران کشورهای صنعتی در مورد یک عکس‌العمل مناسب در واکنش به تجمعات و درگیری‌های اخیر در ایران، یک بحث جدی در خواهد گرفت.

نخست وزیر ایتالیا در یک مصاحبه در مورد وضع تحریم‌های جدید علیه ایران در اجلاس گروه جی 8 خبر داده بود، البته برلوسکونی در مورد چگونگی وضع و انجام این تحریم‌ها توضیح بیشتری نداده است.

طبق گفته نخست وزیر ایتالیا، گرایش عمومی در بین سران جی 8 برای ایجاد تحریم علیه ایران وجود دارد. اگرچه منابع دیپلماتیک در نیویورک گزارش دادند که مقامات آمریکا در تلاش برای ممانعت از تصویب تحریم‌های جدیدی علیه ایران هستند.

طبق این گزارش، مقامات آمریکایی هشدار داده‌اند که وضع این تحریم‌ها می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد، و موجب بروز مشکلات بیشتری در زمینه ارتباط غرب با تهران می‌شود.

دولت اوباما، طبق اخبار منابع دیپلماتیک، قصد مذاکره مستقیم با ایران را دارد، اگرچه آمریکا هنوز خواهان تجدیدنظر کردن ایران در برنامه هسته‌ای این کشور است.

آمریکا بسیار نگران عواقب اجلاس جی 8 و بدتر شدن روابط ایران و غرب است. علاوه بر آمریکا، روسیه و چین، از اعضای گروه جی 8، با تصویب هرگونه تحریم علیه ایران مخالفت خواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید، شورای امنیت سازمان ملل تا به حال تحریم‌های گوناگونی را علیه ایران به اجرا آورده است که می‌توان به ممنوع بودن فروش هرگونه سلاح، یا تجهیزات نظامی و یا حتی غیرنظامی که امکان استفاده در تهیه سلاح را داشته باشد، اشاره کرد. تحریم‌های جدید می‌تواند شامل شرکت‌های نفتی غربی که با ایران در زمینه صنعت نفت و گاز همکاری می‌کنند، باشد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates