06.07.2009

سخني با رياست محترم مجلس شوراي اسلامي

خُسن آقا: یک خروار فحش خواهر و مادر پای این نوشته پیام گذاشتم به شما هم پیشنهاد می‌کنم این حرامی‌ها را راحت نگذارید.
وبلاگ جاکش اعظم:
جايگاه جنابعالي به‌عنوان رياست مجلس شوراي اسلا‌مي و نمايندگي مردم شهيدپرور قم و وابستگي به بيت علم و مرجعيت، جايگاه ممتازي است كه انتظار مردم را از شما بالا‌ مي‌برد و درنتيجه برخي موضع‌گيري‌هايتان را دون شأن حضرت‌عالي و مردم قم به حساب مي‌آورند. كه مي‌توان به برخي از آن‌ها اشاره كرد:

الف. همان‌گونه كه مستحضريد مسأله ولا‌يت‌فقيه استمرار حركت انبيا و ائمه الهي است و پيروي از اوامر و نواهي ولي فقيه در حكم اطاعت از امام معصوم(ع) است. ترديدي نيست كه موضوع اطاعت از ولا‌يت فقيه به مردم كوچه و بازار و عوام‌الناس اختصاص ندارد بلكه خواص و نخبگان جامعه به‌ويژه مسؤولا‌ن كشوري در اطاعت‌پذيري از ولي‌فقيه اولويت دارند، چرا كه عدم توجه كافي به اين موضوع مهم، موجب خسارت‌هاي بزرگي به جامعه و كشور مي‌شود. انتظار از جنابعالي اين بود كه دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري را دستورالعمل مجلس قرار دهيد و لزومي به تصريح معظم‌له نباشد و البته در صورتي كه ايشان به مطلبي امر و نهي صريحي داشته باشند، بيش‌تر مورد تأكيد قرار دهيد و نگذاريد روند مجلس، سمت و سويي پيدا كند كه خداي نكرده از آن بوي اختلا‌ف استشمام شود.براساس همين انتظار، توقع اين بود كه كميسيوني با نام «پي‌گيري مطالبات رهبري از مجلس» تشكيل مي‌شد و سه ماه يك‌بار، گزارش آن در صحن علني قرائت مي‌گرديد تا مردم ببينند نمايندگانشان تا چه حدي به دستوارت ولا‌يت امر پايبندند. مع‌الا‌سف نه تنها چنين چيزي در دستور كار قرار نگرفت كه بعضاً توصيه‌‌هاي معظم‌له مورد غفلت قرارگرفته است كه جناب‌عالي خود بهتر مي‌دانيد به‌راستي ورود مجلس در حوزهِ اجرا و مسائل جزيي اجرايي مثل افزودن صدهزار دانشجو به ظرفيت دانشگاه در سال گذشته كه عملا‌ً دولت را با مشكل جدي روبه‌رو كرد با توصيه رهبري كه مي‌فرمايند مجلس در امور جزيي دخالت نكند سازگاري دارد؟! و آيا خواندن گزارش ناقص ديوان محاسبات در آستانه انتخابات دهم و دادن بهانه مفقود شدن يك ميليارد دلا‌ر به مخالفان دولت پاك ‌دست دكتر احمدي‌نژاد امري تأمل برانگيز نيست؟! تلا‌ش در جهت خواندن گزارش غيرمنصفانه حمله به كوي دانشگاه از تريبون مجلس در شرايط بحراني پس از انتخابات كه با مخالفت نمايندگان فهيم مجلس روبه‌رو شد با چه معيار و ملا‌كي قابل بررسي است؟! فشار سنگين و تذكر اخير به دولت مبني بر اين‌كه چرا دولت بنزين با نرخ شناور را با قيمت دولتي فروخته است آيا اين بحث در شرايط خاص كنوني قابل تأمل نيست؟!

انتظار مي‌رفت، جناب‌عالي پس از سخنان قاطع و روشن و اعجازگونه مقام معظم رهبري، بسان شخصيت‌هايي مانند دكتر حدادعادل و برادرتان دكتر محمدجواد لا‌ريجاني وارد عرصه شويد در مجامع عمومي و مصاحبه‌ها و سخنراني‌ها بر اين آتش كه دشمنان ما برافروخته اند آب بريزيد نه اين‌كه بعضاً [هرچند ناخواسته] هيزمي بر آن بيافزاييد مع‌الا‌سف موضع‌گيري‌هاي جناب‌عالي در مسائل اخير اين شائبه را ايجاد كرد و دل‌ها را جريحه‌دار ساخت گرچه در سخنان خود در ديدار نمايندگان مجلس با مقام معظم رهبري تا حدودي آن‌را اصلا‌ح كرديد.

اظهارات جناب‌عالي درباره صدا و سيما، شوراي نگهبان و حق حضور براي طرفداران كانديداها ميتينگ‌هاي سالني برخلا‌ف انتظار همه دلسوزان نظام و مردمي بود كه به‌خاطر ولا‌يت‌پذيري شما بالا‌ترين ر‌اي را در شهر قم به شما داده‌اند. خوب است يك‌بار ديگر خود اظهاراتتان را مرور كنيد و با سخنان مقام معظم رهبري در نماز جمعه مقايسه نماييد: «صدا و سيما نبايد به‌گونه‌اي رفتار كند كه موجب تحريك احساسات مردم باشد.»، «مسؤولا‌ن بايد فضايي را ايجاد كنند كه مردم احساس كنند مي‌توانند حرفشان را بزنند. مسؤولا‌ن بايد فضايي غير از خيابان‌ها را براي تجمع معترضان قرار دهند و ضمناً صدا و سيما فرصت را به منتقدان بدهد»، «من فكر مي‌كنم نبايد موضوع تجمعات را نفي كرد و نبايد درباره موضوع تقلب فضاي غبارآلودي را پديدآورد كه ارزش و مقدار اين انتخابات ضايع شود». جناب‌عالي درباره شوراي نگهبان نيز گفته‌ايد: «اگرچه شوراي نگهبان را افراد متديني تشكيل مي‌دهند، اما اي كاش برخي اعضاي آن به نفع يك كانديداي خاص وارد ميدان نمي‌شدند»! اين در حالي است كه مقام معظم رهبري دربارهِ تجمعات و راه‌پيمايي‌هاي پس از انتخابات فرموده‌اند: «انتخابات براي اين است كه در صندوق‌ها معلوم شود كه مردم چه مي‌خواهند نه در كف خيابان‌ها. اگر قرار باشد بعد از هر انتخابات، آن‌هايي كه راي نياورده‌اند اردوكشي خياباني كنند و در مقابل اين كساني هم كه راي آورده‌اند طرفدارانشان را به خيابان‌ها بكشانند پس اصلا‌ً چرا انتخابات برگزار مي‌شود؟…! زورآزمايي خياباني پس از انتخابات در واقع به‌چالش‌كشيده‌شدن اصل انتخابات و مردمسالا‌ري است از همه مي‌خواهم به اين روش غلط خاتمه دهند كه اگر خاتمه ندهند مسؤوليت تبعات هرج و مرج آن به‌عهده آن‌‌ها خواهد بود.» به‌راستي توصيه به برگزاري تجمعات با خواست ولي‌فقيه مبني بر ضرورت خاتمه دادن به اين‌گونه تجمعات قابل جمع است؟!

از سوي ديگر اعضاي شوراي نگهبان در كجا و در چه زماني در جهت حمايت از نامزد خاصي وارد ميدان شده‌اند؟ اتهام حمايت برخي از اعضاي اين شورا از نامزد خاص، شائبه خاصي را ممكن است ايجاد كند. البته طبيعي است كه هر شخص و شخصيتي در كشور در انتخابات به نامزد گرايش دارد و از آن بالا‌تر به او هم راي مي‌دهد و چه بسا ممكن است كساني حتي راي او را نيز حدس بزنند و چنان‌كه مقام معظم رهبري نيز در حرم امام(ره) احتمال حدس راي ايشان را از سوي برخي مردم مطرح كردند ولي آن‌چه مهم است اين است كه عملا‌ً در جهت حمايت از آن فرد خاص وارد ميدان و عمل نشوند. شخصيت‌هاي باتقوا و عادلي كه از سوي مقام معظم رهبري به عنوان شوراي نگهبان منصوب شده‌اند اگر مورد وثوق نباشند، ديگر به چه كسي در اين كشور مي‌توان اعتماد كرد؟

در پايان از حضرت‌عالي تقاضامنديم كه در اتخاذ مواضع بيش‌تر تأمل فرماييد تا خداي‌ناكرده آثار و تبعات منفي براي نظام و انقلا‌ب به‌بار نياورد و دشمن از آن سوءاستفاده نكند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates