06.07.2009

رهبر ایران: رسانه های غربی معترضان را اغتشاشگر خوانده اند

خُسن آقا: دروغ که خناق نیست که بگو مردک شیاد خبیث
بی‌بی‌سی: رهبر جمهوری اسلامی معترضان هفته های گذشته به نتایج انتخابات را “اقلیتی افسرده و ناراحت” توصیف کرد.

آیت الله علی خامنه ای گفت “این که عده ای نامزد مورد نظرشان رای نیاورد و احساس افسردگی و ناراحتی کنند طبیعی است و معنای این مساله اغتشاش گری نیست.”

رهبر ایران گفت که رسانه های آمریکایی و اروپایی با معرفی مردم ایران به عنوان اغتشاشگر به ملت ایران اهانت کرده اند. این گفته آیت الله خامنه ای در حالی مطرح می شود که در نزدیک به سه هفته اخیر دستگاه ها تبلیغاتی دولت و مقامات رسمی معترضان را در ایران اغتشاشگر نامیده اند.

آیت الله خامنه ای گفت ” برخی از سران کشور های غربی در سطح رییس جمهور ، نخست وزیر و وزیر خارجه در مسایل داخلی ملت ایران که به آن ها ارتباطی نداشت، صراحتا دخالت کردند. ”

آقای خامنه ای برخی سران کشور های غربی را متهم کرد که تشویق به اغتشاشگری کرده اند و به کشور های غربی هشدار داد که “ما اظهارات و رفتار های مداخله جویانه این دولت ها را محاسبه خواهیم کرد و قطعا در آینده روابط جمهوری اسلامی با آن ها تاثیر منفی خواهد داشت.”

رهبر جمهوری اسلامی رقابت نامزد های ریاست جمهوری را رقابتی درون خانوادگی دانست و گفت “گاهی ممکن است این رقابت داخل خانواده به عصبانیت هم کشیده شود.”

آیت الله خامنه ای که در دیداری به مناسبت تولد امام اول شیعیان سخنرانی می کرد گفت: “اغتشاشگر همان عده معدودی هستند که از بودجه تصویب شده برخی دولت ها استفاده می کنند.” او همچنین خطاب به کشورهای غربی گفت “تصور نکنید که اگر شما از جریانی به خیال خود دفاع کردید و یا اسم برخی افراد را آوردید آن جریان به شما متمایل خواهد شد.”

آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران
آیت الله خامنه ای گفت که “آرزوی” برخی کشور ها، که او آن ها را “استکباری” توصیف کرد، از بین رفتن “نظام اسلامی مستقل و مقاوم” است.

آیت الله خامنه ای گفت “نظام اسلامی بر اساس وظیفه خود با کسانی که زندگی و آسایش مردم را بر هم می زنند برخورد خواهد کرد اما مبادا دشمن را با دوست اشتباه بگیریم و دوست را به خاطر یک خطا دشمن به حساب آوریم.” رهبر ایران همچنین تاکید کرد که باید حساب “اخلال گران به امنیت مردم” را از مردم جدا کرد.

اظهارات آیت الله خامنه ای در زمانی بیان شده است که صدها نفر از فعالان سیاسی در پی اعتراضات پس از انتخابات در زندان هستند و اشارات به نحوه برخورد با آن چه اخلال گران خوانده شده است زمینه سازی برای برگزاری دادگاه های چهره های ناراضی سیاسی تلقی شده است.

رهبر جمهوری اسلامی بار دیگر از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و محمود احمدی نژاد رییس جمهور ی ایران دفاع کرد و در اشاره ای به اعتراضات سه هفته اخیر گفت “آن جه بعد از فتنه و گرد و غبار های ناشی از آن باقی می ماند متن و اصل قضیه است.”

سخنان اخیر به معنای آن است که از نظر رهبری ایران موج اعتراضی اخیر پایان یافته تلقی شده است.

احمدی مقدم: ” تحویل بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر به مقام قضایی ”
فرمانده نیروی انتظامی ایران گفته است که افراد بازداشت شده به مقامات قضایی تحویل داده شده اند.

اسماعیل احمدی مقدم گفت “نیروی انتظامی در جریان اغتشاشات اخیر افرادی را بازداشت کرده که در خارج از کشور آموزش ها و دوره های انقلاب مخملی دیده اند.”

به گفته آقای احمدی مقدم “این گروه ها سعی داشتند با جلوه دادن تقلبی بودن انتخابات و شکاف بین نیروهای مسلح و مامورین امنیتی و یاری و همراهی رسانه های خارجی که هدایت اصلی اغتشاشات بر عهده آن ها و سفارتخانه آن ها بود اصل انتخابات را زیر سوال ببرند.”

فرمانده نیروی انتظامی گفت که در جریان حوادث اخیر هیچ گلوله ای از طرف نیروی انتظامی شلیک نشده است. آقای احمدی مقدم همچنین ارتباط لباس شخصی ها با پلیس و بسیج را رد کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates