23.07.2009

مشروعیت دولت آینده آن را با بحرانهای داخلی وخارجی روبرو می کند

العربیه: پس از بازگشت هاشمي از مشهد بحران انتخاباتی ایران همچنان ادامه دارد

دبی – العربیه

نجاح محمد علی کارشناس امور ایران در کانال تلویزیونی العربیه درتحلیلی که شامگاه روز چهارشنبه 22-7-2009 در برنامه ی شامگاهی “آخر ساعه” پخش گردید و امروز نیز در برنامه های خبری این پخش شد، گفت برغم بازگشت هاشمی رفسنجانی رئیس شورای تشخیص مصلحت نظام ورئیس مجلس خبرگان رهبری از مشهد ورایزنی وی با برخی از روحانیون برجسته، بحران انتخاباتی در این کشور همچنان ادامه دارد.

در این گزارش آمده است برغم حملاتی که علیه اصلاح طلبان صورت می گیرد و از آن به عنوان ترور سياسي یاد میکنند ودر عین حال براي برون رفت از بن بست سياسي کنوني کشورشان پيشنهادهايي را ارائه می کنند .

نجاح محمد علي در اين گزارش با مطرح کردن این موضوع که محمد خاتمي رئيس جمهوري سابق ایران خواستار نبستن درها به روي راهکارهایي بر طبق قانون اساسي از جمله برگزاري همه پرسي درباره ی دولت و برای حل بحران کنوني شده است، این پیشنهاد را آخرين راه حل ی که فرارور قرار دارد می داند زیرا آن را قانونی وشدنی به شمار می آورد که می تواند بقاء نظام را تضمين کند. ونسبت به مخالفت با آن به مخالفان هشدار داده است .

این کارشناس امور ایران در ادامه ی گزارش خود به بازگشت هاشمي رفسنجاني رئيس جمهوري سابق ایران از مشهد اشاره کرد وافزود که برغم درخواست وی از مراجع ديني براي ارائه راه حلی که ضامن بقای نظام باشد و اعتماد تضعیف شده ی مردم را بازگرداند اما کشمکش پیرامون بحران کنونی همچنان ادامه دارد.

وی همچنین افزود، ميرحسين موسوي از رهبران اصلاح طلب حملات مکرری را که این روزها عليه هاشمي رفسنجاني رئيس مجلس خبرگان رهبري و پيشنهادهاي وي براي نجات کشور صورت می گیرد را محکوم کرد و بار ديگر تاکید نمود تا برکناری محمود احمدی نژاد به اعتراضات خود در چارچوب قانون ادامه خواهد داد. ميرحسين موسوی همچنین بر این مساله پافشاری می کند که تنها راه حل برون رفت از این بحران ، پذيرفتن اراده ی ملت از سوي نظام است.

کارشناس العربیه در ادامه افزود، اين پيشنهاد به معناي لغو نتايج انتخابات است به ويژه پس از آنکه برخی از مراجع با صدور فتواهايي در اینباره مشروعیت دولت آینده را به رسمیت نشناختند.

وی گفت، موسوي همچنين اعلام کرد که ایران به دليل مشروعيت نداشتن دولت آينده ی محمود احمدي نژاد با بحران هاي سختي در زمینه های داخلي و بين المللي روبرو خواهد شد .

وی خاطر نشان کرد که محافظه کاران به علت رسميت نداشتن مشروعيت دولت آينده نگران هستند به همين دليل بار ديگر تهدید به اعتراف گيري از شخصيت هاي اصلاح طلب مبني بر توطئه آنها عليه نظام جمهوري اسلامي را آغاز کردند، امري که در را به روی اختلاف جدي در داخل موسسه ديني مي گشاید، به طوري که برخي منابع از احتمال نافرماني مدني خبر داده اند، که اسد الله بيات زنجاني مرجع ديني و مراجع بسيار نزديک به امام خميني راحل آن را تاييد کردند و دولت آينده را غاصب و نامشروع اعلام کردند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates