26.07.2009

تجمع خانواده زندانیان اخیر مقابل زندان اوین / سلامت زندانیان در خطر است

خبرنامه امیرکبیر: خانواده زندانیان بازداشت شده پس از انتخابات ریاست جمهوری امروز شنبه سوم مرداد مقابل زندان اوین حاضر شدند . در جمع آنها خانواده فعالان سیاسی ،روزنامه نگاران ، فعالان اجتماعی حضور داشتند . آنها به دنبال خبری از عزیزان شان این روزها راهی جز زندان و دادگاه انقلاب نمی شناسند .هر چند این مراجعه ها تاکنون برای شان هیچ نتیجه ای در بر نداشته است .

انها امروز بعد از آنکه باز هم برای چندمین بار از مسئولان زندان اوین جواب سر بالا گرفتند . شروع به سر دادن بانگ الله اکبرکردند آنها همچنین با سر دادن شعار” زندانی سیاسی آزاد باید گردد “خواسته شان را به طور دیگری مطرح کردند شاید این بار گوش شنوائی به داد دلشان برسد .

خبرهای مرگ جوانان نگرانمان کرده است

این خانواده ها بسیار نگرانند «نگران سلامت عزیزان دربندشان .»آنها به خصوص از وقتی که خبرهای ناگوار مرگ افرادی را در زندان اوین شنیده اند بیشتر نگران شده اند .آنها یکصدا می پرسند :«چه چیز تضمین می کند که چنین بلائی سر عزیزان و فرزندان مانیاید .»

خبر مرگ محسن روح الامینی روز گذشته از سوی مسولان زندان اوین به خانواده اش ابلاغ شد گفته می شود . این جوان 20 ساله فرزند یکی از مشاوران ارشد محسن رضائی است . این خبر موجب شد خانواده های زندانیان دربند شب جمعه اصلا نخوابند و صبح زود مقابل زندان اوین حاضر شوند . مسئولان زندان اوین به خانواده ها می گویند به دادگاه انقلاب بروید آنها به دادگاه انقلاب می روند اما آنجا به آنها می گویند به زندان اوین بروید .

درمیان پوسترهای حاضران عکس سعید لیلاز روزنامه نگار زندانی را می بینی که خانواده اش از بی خبری از او نگرانند و اینکه گفته می شود او در زندان انفرادی به سر می برد . عکس عبدالله رمضان زاده فعال سیاسی از دیگر پوسترهائی است که در دست خانواده های زندانیان دیده میشود . روی پوستر دیگری” نوشته شده مصطفی ،بهزاد حتی دلمان برای صدای تان تنگ شده چرا زنگ هم نمی زنید “این موضوع به این نکته اشاره دارد :«که پس از گذشت 40 روز از بازداشت تاج زاده و نبوی فعالان سیاسی آنها تاکنون تماسی با خانواده های شان نداشته اند و این موضوع بیش از هر چیز آنها را نگران می کند .» عشرت اولیائی مادر ژیلا بنی یعقوب روزنامه نگاردربند که 35 روز قبل همراه همسرش بهمن احمدی اموئی دستگیر شده می گوید :«من از دیشب که خبر مرگ این پسر جوان را شنیدم خواب به چشمانم راه نیافت. دختر من بیمار و مبتلا به آسم است. دامادم هم که تاکنون با ما یا خانواده اش تماسی نداشته صبح نمی دانم خودم را با چه حالی به این جا رساندم اما مسولان هیچکدام پاسخگوی مان نیستند دیگر نمی دانم به کجا پناه ببرم . ژیلا هم ده روزی است که با ما تماس نگرفته و من واقعا نگران شان هستم . ما هم خدائی داریم چرا با ما چنین می کنند دختر روزنامه نگار من مگر چه جرمی مرتکب شده است حتی آنها فرصت نوشتن را هم مدتها بود از او گرفته بودند ؟»

امروز مقابل زندان اوین فرزندان خردسال زیادی را می بینی کودکانی که به گفته مادران شان دلتنگ پدران دربندشان هستند و آنها دیگر توان نگه داشتن شان در خانه را ندارند .

نگران سلامت فرزندان مان هستیم

مادر شیوا نظرآهاری هم روز شنبه از تماس تلفنی دخترش خبر می دهد تماسی بسیار کوتاه که او را بیشتر نگران کرده است می گوید :« چهل روز از بازداشت دخترم می گذرد و من به شدت نگران سلامتش هستم مگر بازداشت موقت بیش از یک ماه غیر قانونی نیست من آقای شاهرودی رئیس قوه قضائیه وآ قای احمدی نژاد را مسئول سلامت فرزندم می دانم آنها باید در این باره پاسخگو باشند »

شهرزاد کریمان ادامه می دهد :«شب و روز برایم باقی نمانده است دخترم هنوز تفهمیم اتهام نشده و نه تنها هیچ یک از نهادهای قانونی پاسخگوی ما نیستند که هنگام مراجعه به انها به ما توهین هم می کنند .فرزندم هر بار با من تماس می گیرد می گوید از آزادی ام خبری نیست مگر اینها چه کرده اند که باید تا این حد در بازداشت موقت باقی بمانند . »

آذر یمینی مادر سمیه توحید لو فعال جامعه مجازی و استاد دانشگاه هم می گوید :« 42 روز از بازداشت دخترم می گذرد او هر چند امروز شنبه ( 3مرداد ) با من تماس گرفت اما من با این تماس بیشتر نگران شدم صدای دخترم گرفته بود .حتی یک مجرم هم انقدر در بازداشت نمی ماند ما دقیقا بین زمین و آسمان هستیم از مسئولان می خواهم به این وضع خاتمه دهند . من خیلی نگران سمیه و دیگر زنان زندانی هستم وضع یک زن با مردان متفاوت است و شرایط متفاوتی هم دارند این زنان در چه شرایطی به سر می برند این موضوع من را به شدت هراسان می کند .»

منابع آگاه همچنین از شیوع بیماری مننژیت در زندان اوین خبر می دهند موضوعی که باز هم بیشتر از پیش خانواده زندانیان را نسبت به وضعیت سلامت عزیزان شان بیمناک می سازد

خانواده دیگر روزنامه نگاران از جمله عبدالرضا تاجیک و مهسا امر آبادی و همچنین همسر عبد الفتاح سلطانی و دیگر زندانیان دربند هم نگران سلامت فرزندانشان هستند اینکه آیا آنها دوبارعزیزان شان را در صحت و سلامت خواهند دید ؟

کانون زنان ایرانی

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates