03.08.2009

این خبر بروز می‌شود: تأخیر در آغاز تنفیذ یا خودداری از پخش زنده؟

آینده: در حالی که مسئولان صداوسیما اعلام کرده بودند این مراسم به صورت زنده از تلویزیون پخش می‌شود، مشخص نیست در آغاز مراسم تنفیذ تأخیری رخ داده یا آن‌که انتشار زنده اخبار آن منتفی شده است.ساعت 12:17ایسنا در خبری کوتاه اعلام کرد: مقام معظم رهبري، حكم دومين دوره رياست‌جمهوري دكتر محمود احمدي‌نژاد را تنفيذ كردند.
در حالی که صبح امروز حبیب الله عسگر اولادی میهمان برنامه صبح عالی بخیر شبکه اول سیما در پاسخ به مجری که ساعت شروع مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری را پرسیده بود، ساعت 10 صبح را آغاز این مراسم اعلام کرده بود تا کنون شبکه خبر سیما و خبرگزاری فارس خبری در این باره منتشر نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار «آینده»، معمولاً مراسم‌های رسمی نظام و سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب ساعت 10 صبح آغاز می‌شود. طبق اخبار رسیده برخی شخصیت‌های نظام، از پیش از ساعت 10 در حسینیه امام خمینی(ره) حضور پیدا کرده‌اند.

با این حال در حالی که مسئولان صداوسیما اعلام کرده بودند این مراسم به صورت زنده از تلویزیون پخش می‌شود، مشخص نیست در آغاز مراسم تنفیذ تأخیری رخ داده یا آن‌که پخش زنده این مراسم و انتشار زنده اخبار آن منتفی شده است. به ویژه که تا ساعت 12 ظهر هم هیچ خبری در این باره منتشر نشده است.

طبق گزارش‌های رسیده آیت‌ا.. هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان، سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق و سید حسن خمینی نوه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، در این مراسم شرکت نمی‌کنند اما گفته می‌شود محسن رضایی ضمن تأکید بر تداوم اعتراضات خود به روند انتخابات در حسینیه امام خمینی(ره) حضور یافته است. این در حالی است که طبعاً مهدی کروبی و میرحسین موسوی در این مراسم حاضر نمی‌شوند.

گفتنی است ساعت 12:17:27 خبرگزاري دانشجويان ايران در خبری کوتاه اعلام کرد: مقام معظم رهبري، حكم دومين دوره رياست‌جمهوري دكتر محمود احمدي‌نژاد را تنفيذ كردند.

به گزارش ايسنا، مراسم تنفيذ دهمين دوره رياست ‌جمهوري اسلامي ايران صبح روز دوشنبه 12 مرداد با حضور شخصيت‌هاي سياسي و كارگزاران نظام در حسينيه امام خميني(ره) برگزار شد.
طبق اصل 110 قانون اساسي، مقام معظم رهبري، حكم رييس‌جمهور را پس از انتخاب مردم، تنفيذ مي‌كند.

شبکه خبر هم ساعت 13 بخشهایی از این مراسم را به همراه خبر کلی آن پخش کرد و نشان داد که یکی از محافظان رهبری حکم ریاست جمهوری را به رهبر انقلاب داد و ایشان آن را به احمدی‌نژاد ارائه کردند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates