05.08.2009

حضور شرم‌آور دو نماینده مدعی اصلاح‌طلبی در نمایش تحلیف – خبر تکمیل شده

موج سبز آزادی: با آنکه سایت پارلمان نیوز متعلق به فراکسیون اقلیت از عدم حضور حدود 57 نماینده اصلاح طلب در مراسم نمایشی تحلیف رئیس دولت کودتا خبر داده، تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که دست‌کم سه نماینده اقلیت به نامهای «مصطفی کواکبیان» دبیرکل حزب مردمسالاری و نماینده سمنان، «محمدرضا خباز» عضو حزب اعتماد ملی و نماینده کاشمر و «علی‌اکبر اولیا» نماینده یزد در مجلس تحلیف کودتاچیان حاضر شده‌اند.

به گزارش «موج سبز آزادی» در تصاویر پخش زنده مجلس امروز، حضور مصطفی کواکبیان، محمدرضا خباز و علی‌اکبر اولیا، مشهود بود. این سه نماینده ظاهرا اصلاح‌طلب دو روز قبل، در روز نکبت و در مراسم تنفیذ رئیس دولت کودتا، اولین قدم را در راه جدایی از ملت برداشتند و اکنون با حضور و سکوت در مراسم تحلیف، بر جدایی خود از وکلای خود مهر تایید گذاشتند.

همچنین خبرگزاری ایرنا نیز نام قدرت‌الله علیخانی، سید حسین هاشمی، علی اصغریوسف نژاد، امیر طاهرخانی را به فهرست سیاه مذکور افزوده است.

جام جم آنلاین نیز نام این نمایندگان اصلاح طلب را به لیست شرکت کنندگان افزوده است: پيمان فروزش، محمد مهدي پورفاطمي، شهرياري، لاهوتي، محسني بندپي، داود محمدجاني، نريمان، پشنگ، اميني، مقيمي، نصيري و دستغيب.

بدین ترتیب اگر حضور این افراد در جلسه نمایشی تحلیف صحیح باشد، حداقل 19 نفر از اقلیت مجلس در این جلسه شرکت داشته‌اند.

با این حال سایت پارلمان نیوز، متعلق به فراکسیون اصلاح طلب مجلس، ادعا کرده که که از 70 نماینده عضو فراکسیون خط امام (اقلیت) مجلس، تنها 13 نفر در مراسم تحلیف شرکت کردند و عده‌ای از افراد حاضر از این فراکسیون در این جلسه نیز با آغاز سخنان احمدی‌نژاد، صحن علنی مجلس را ترک کردند.

این در حالی است که علی لاریجانی در آغاز جلسه امروز، تعداد نمایندگان را 242 تن ذکر کرد که با این حساب تعداد کل نمایندگان از 300 تن فراتر می‌رود!

به‌رغم همه این موارد، تعداد صندلی‌های خالی مجلس نیز با وجود حضور افراد ی غیر از نمایندگان، بسیار زیاد به نظر می‌رسید.

از این رو، جا دارد منابع نزدیک به نمایندگان اقلیت، توضیحات دقیق‌تری درباره چگونگی حضور آنها در جلسه تحلیف ارائه دهند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates