08.08.2009

تقاضای پناهندگی بازیگران گربه های ایرانی

رادیوفرانسه: دو بازیگر فیلم گربه های ایرانی از انگلیس تقاضای پناهندگی کردند

دو بازیگر جوان فیلم ” کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد”، بهمراه دو عضو گروه موسیقی شان، از دولت انگلستان تقاضای پناهندگی کردند. ایندو که با یک ویزای شش ماهه در انگلستان حضور داشتند و بقصد شرکت در فستیوال کن از کشور خارج شده بودند، در پایان مهلت ویزای خود، از دولت انگلستان خواستار پناهندگی سیاسی شدند. ت

قاضای پناهندگی ایندو در پی دستگیری یکی از اعضای گروه موسیقی آنها در ایران صورت می گیرد.

اشکان کوشانژاد و دوست دخترش، نگار شقاقی، دو بازیگر جوان فیلم ” کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد”، برای معرفی این فیلم، در ماه ژانویۀ گذشته وارد انگلستان شدند.

به نوشتۀ روزنامۀ ایندیپندنت، ایندو بهمراه دو عضو دیگر گروه موسیقی خود باید روز دوشنبه برای تقاضای پناهندگی خود باید با الن جانسون، وزیر کشور انگلستان دیدار کنند. وکیل ایندو به این روزنامه گفته است که در صورت بازگشت این دو بازیگر بهمراه دو عضو دیگر این گروه موسیقی، دستگیری آنها حتمی است.

علی قوماشچی، عضو پنجم گروه چند روز پیش، بعد از اطلاع از دستگیری خواهر خود در ایران به کشور بازگشت اما توسط ماموران نظامی دستگیر شده و هیچ خبری از وی در دسترس نیست.

این دو بازیگر، به روزنامۀ ایندیپندنت گفته اند که پیشتر هم در ایران به دلیل برگزاری یک کنسرت دستگیر شده بودند.

فیلم ” کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد، به کارگردانی بهمن قبادی، به تنگناهای موسیقی در ایران و فشارهای روز افزون بر جوانان فعال در زمینۀ موسیقی اشاره دارد. این فیلم برندۀ جایزۀ ” نگاه ویژه” در فستیوال کن شد.

خبر

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates