11.08.2009

یک منبع نزدیک به رئیس مجلس خبرگان خبر داد؛ چرا آقای هاشمی از خواندن خطبه‌های جمعه این هفته امتناع کرد؟

بازتاب: به دنبال انتشار این خبر، یکی از مقام‌های مسئول در تماسی با آقای هاشمی از ایشان می‌پرسند که آیا ایشان قطعا در مراسم این هفته شرکت می‌کنند یا نه، اما آقای هاشمی نسبت ابن موضوع اظهار تعجب می‌کند و می‌گویند…گفتنی است این منبع آگاه درباره مدت زمان غیبت آقای هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه و موعد بعدی حضور ایشان اظهار بی‌اطلاعی کردند.
وی به این مقام مسئول گفته است که درج خبر خواندن خطبه‌های این هفته نماز جمعه توسط ایشان در سایت شخصی‌اش به دلیل رویه‌ای بوده که پیشتر اعمال می‌شده و بدون آگاهی آقای هاشمی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، یک منبع نزدیک به آقای هاشمی رفسنجانی، دلیل حضور نیافتن ایشان برای ایراد خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران را تأکید وی بر جلوگیری از خدشه‌دار شدن ماهیت و شأن این مراسم عبادی – سیاسی دانستند.

این منبع آگاه افزود: سایت شخصی آقای هاشمی، بنا به روال معمول و بر پایه نوبت چرخشی حضور خطبای نماز جمعه تهران در این مراسم، بدون هماهنگی با ایشان اقدام به قرار دادن این خبر بر سایت شخصی می‌کنند، به دنبال انتشار این خبر یکی از مقام های مسئول در تماسی با آقای هاشمی از ایشان می‌پرسند که آیا ایشان قطعا در مراسم این هفته شرکت می‌کنند یا نه، اما آقای هاشمی نسبت ابن موضوع اظهار تعجب می‌کند و می‌گویند که چنین تصمیمی نداشته است.

این منبع نزدیک به رئیس مجلس خبرگان در ادامه گفت: آقای هاشمی در پاسخ به آن مقام مسئول، دلیل این حضور نیافتن را نگرانی ایشان از خدشه‌دار شدن حرمت و ماهیت نماز جمعه بیان کرده و می‌گویند: حضور ایشان در نماز جمعه، باعث می‌شود عد‌ه‌ای از طرفداران دولت، بی‌پروا شعارهای تند علیه ایشان بدهند و از آن سو نیز بخشی دیگر از شرکت کنندگان در مراسم نماز جمعه برای مقابله با آنها، شعارهایی در تأیید جریانی خاص و یا در برخی موارد به حمایت از ایشان سر می‌دهند که این موضوع سبب خواهد شد شکل، ماهیت و فلسفه نماز جمعه تحت‌الشعاع قرار گیرد. به همین دلیل، ترجیح می‌دهند که فعلا خطبه نخوانند.

بر پایه این گزارش، آقای هاشمی دلیل قرار گرفتن خبر حضورشان در خطبه‌های این هفته بر سایت شخصی‌شان را بنا به رویه چندین ساله درباره دوره‌ای بودن حضور خطیبان جمعه تهران در این مراسم دانسته‌اند که پس از آگاهی، دستور به اصلاح آن داده‌اند.

گفتنی است، این منبع آگاه درباره مدت زمان غیبت آقای هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه و موعد بعدی حضور ایشان اظهار بی‌اطلاعی کردند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates