14.08.2009

لجن پراكنی كیهان علیه عبادی دامن ماندلا را هم گرفت

پیک ایران: جوان فردا، javan-farda.com : این روزها سرعت تولید اخبار محیر العقول در ستون خبر ویژه كیهان آنقدر زیاد است و گافهای متعدد این روزنامه كه با تكذیبیه های متعدد مواجه می شود آنچنان زیاد شده كه به نظر می رسد نویسندگان (یا بهتر است بگوییم تك نویسنده) این روزنامه برای خلاص شدن از دست تكذیبیه های احتمالی دست به دامن روزنامه های خارجی شده اند چرا كه آن بندگان خدا بدون شك كیهان نمی خوانند كه اخبارش را تكذیب كنند و فارسی هم نمی نویسند كه خوانندگان ایرانی متوجه جعلیات كیهان نشینان شوند.
در آخرین نمونه این هنرنماییها روزنامه كیهان به نقل از روزنامه كوریا تایمز (Korea Times) ضمن درج خبر اهدای جایزه منهایی (Manhae) به شیرین عبادی، با مراجعه به دانشنامه ویكیپدیا (؟!) مدعی شده است كه این جایزه به كسانی اهدا می شود كه مروج آزادیهای جنسی یا به عبارت دقیق كیهانی آن “بی بند و باری” در جهان باشند!! در ادامه خبرگزاریهای اقماری كیهان نشینان، رجانیوز و جهان نیوز، نیز به انعكاس این خبر به نقل از كیهان پرداخته اند.

این در حالی است كه در خبر روزنامه كوریا تایمز كه نویسنده كیهان آن را منبع اصلی خبر خود معرفی كرده است می خوانیم:

“جایزه منهایی سالیانه به كسانی اهدا می شود كه ایده آلهای این شاعر را در زمینه صلح و دموكراسی ترویج می كنند.” در این گزارش همچنین آمده است كه بنیاد منهایی تحت عناوین مخلتف به اهدای جایزه سالانه خود می پردازد كه زمینه هایی نظیر صلح، دستاوردهای آكادمیك، هنر و ادبیات از آن جمله است. لازم به ذكر است شیرین عبادی برنده سال 2009 جایزه “صلح” این بنیاد معرفی شده است.

در قسمتی دیگر از این گزارش آمده است: “منهایی كه شهرت فراوانی به دلیل ایستادگی در برابر اشغالگران ژاپنی دارد در سال 1905 به سلك یك راهب بودایی در آمد و اشعار او هنوز هم علاقمندان فراوانی دارد.”

اما جالبترین نكته گزارش روزنامه كره ای قسمتی است كه برخی از برندگان سالهای گذشته را ذكر كرده كه نلسون ماندلا (رئیس جمهور اسبق افریقای جنوبی و برنده جایزه صلح نوبل)، دالایی لاما (رهبر بوداییان جهان و برنده جایزه صلح نوبل) و كیم دائه جونگ (رئیس جمهور اسبق كره و برنده جایزه صلح نوبل) در این بین قرار دارند و البته طبق كشفیات روزنامه كیهان همه این افراد در جهت ترویج بی بند و باری در جهان تلاش می كنند!!

خبرنگار سرویس حقوق بشر جوان فردا در ادامه ضمن مراجعه به وبسایت رسمی بنیاد منهایی اطلاعات كاملتری كسب نموده كه بدین شرح است:

جایزه منهایی از سال 1997 به كسانی اهدا می شود كه در زمینه مبارزه بدون خشونت در جهت دستیابی به صلح، دموكراسی و برابری فعالیت می كنند. سال 2009 سیزدهمین دوره اهدای این جایزه است كه 8 برنده از طرف این بنیاد در زمینه های مختلف معرفی شده اند و شیرین عبادی برنده جایزه “صلح” امسال بوده است.

هان یونگ اون ملقب به منهایی در این سایت یك نویسنده اجتماعی و اصلاحگر بودیسم كره ای معرفی شده است كه اشعارش در زمینه عشق، وطن پرستی، آزادی و برابری و ترویج كننده مبارزه منفی بدون خشونت در جهت دستیابی به استقلال كره (كه در آن دوره در اشغال ژاپن بوده است) می باشد.

گزارش روزنامه كوریا تایمز را اینجا ببینید:
http://www.koreatimes.co.kr/www/news/special/2009/08/204_49888.html

وبسایت رسمی بنیاد منهایی:
http://www.manhae.com/english

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates