16.08.2009

حماس نگران ثبات جمهوری اسلامی است (حتما نگران دلارهای نفتی ایران است)

رادیوفردا: خالد مشعل، رئيس دفتر سياسی حماس، در مصاحبه ای با روزنامه قطری الوطن که يکشنبه منتشرشد، گفت: «از بابت کاهش ابعاد کمک ها و يا تغيير ماهيت مناسبات ايران با حماس نگران نيستيم. چيزی که بی ترديد مايه نگرانی ماست ثبات نظام جمهوری اسلامی است که ما آنرا از نزديک دنبال می کنيم».

يک روز پس از سخنان حسن نصرالله دبير کل حزب الله لبنان در مورد «عبور ايران از بحران داخلی»، خالد مشعل رئيس دفتر سياسی حماس نيز گفت: «اطمينان دارد که کمک های جمهوری اسلامی ايران به حماس ادامه خواهد يافت و فکر می کند که حماس و ساير گروههای جبهه مقاومت همچنان از ياری های ايران برخوردار شوند».

خالد مشعل افزود «عواملی که بر اين باورند که جمهوری اسلامی تضعيف می شود بزودی پی می برند که داوری شتابزده کرده اند».

خالد مشعل افزود که «ايران کشوری بزرگ است و نظامی استوار دارد و می تواند با روشهای موثر با اين رخدادها برخورد کرده و اين دوره را نيز پشت سر بگذارد».

خالد مشعل با پيروی از شيوه برخی از سران نظام جمهوری اسلامی که غرب را به «توطئه چينی» در بحران ايران متهم می کنند، گفت «قدرت ها در اين ناآرامی ها که موجب بی ثباتی ايران شده، دخيل هستند» – هرچند که مشعل گفت «دخالت قدرت ها را محدود می داند».

وی گفت «اصطکاک ميان جناحهای ايران آتش را روشن کرده اما بنظرمی رسد که دستان غربی نيز آتش بيار معرکه هستند».

خالد مشعل بهمن ماه گذشته، چند روز پس از پايان «نبرد ۲۲ روزه» ارتش اسرائيل با حماس درغزه، به ايران دعوت شد و با آيت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی و ديگر بلندپايگان نظام ديدار کرد. آن ديدار، سومين سفر مشعل به ايران در سالهای اخير بود.

رهبر جمهوری اسلامی در آن ملاقات با تاکيد بر اينکه «حماس تنها نماينده مشروع فلسطينی هاست» به «کمک ايران به بازسازی غزه» دستور داد.

خالد مشعل در آن سفر به تهران در مجلس شورای اسلامی نيز سخنرانی کرد. آقای مشعل دی ماه گذشته نيز در سوريه با علی لاريجانی رئيس مجلس ايران و نيز با سعيد جليلی دبير شورای عالی امنيت ملی ايران در سفر او به دمشق ديدارهای جداگانه ای داشت.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates