18.08.2009

بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برنده جایزه‌ی «ورزش برای صلح»

دویچه وله: بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران، در حاشیه‌ی مسابقات جام جهانی دومیدانی در برلین، برنده‌ی جایزه‌ی «ورزش برای صلح» شدند. امید نوری‌پور، از فعالان حزب سبزهای آلمان، این جایزه را به نمایندگی از ورزشکاران ایرانی دریافت کرد.

شش بازیکن تیم ملی فوتبال ایران، یعنی علی کریمی بازیکن سابق تیم پرآوازه‌ی بایرن مونیخ، مهدی مهدوی‌کیا بازیکن کنونی تیم فرانکفورت، جواد نکونام و مسعود شجاعی بازیکنان کنونی تیم اوساسونا اسپانیا و دو تن دیگر یعنی حسین کعبی و محمد نصرتی برندگان این جایزه هستند.

آنان در بازی تیم ملی فوتبال ایران در مقابل کره‌ی جنوبی، در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال سال ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی، با مچ‌بندهای سبز در میدان حاضر شدند که نماد پشتیبانی از جنبش سبز اپوزیسیون ایران به رهبری سیدحسین موسوی بود.

این بازیکنان از بیم پیگرد توسط مقامات دولت ایران نتوانستند روز یکشنبه (۱۶ اوت) در مراسم اهدای جایزه در «باشگاه قهرمانان» برلین حاضر شوند. از این رو، امید نوری‌پور از فعالان حزب سبزهای آلمان، این جایزه را به نمایندگی از بازیکنان ایرانی دریافت کرد.

سرگئی بوبکا، قهرمان المپیک در رشته‌ی پرش با نیزه و ادوین موزس قهرمان دو چهارصد متر با مانع المپیک نیز جوایزی افتخارآمیز دریافت کردند.

بوبکا در پروژه‌های انساندوستانه‌ی عمرانی در میهن خود اوکراین فعال است و از ساختن مدارس ورزشی پشتیبانی مادی و معنوی می‌کند. موزس نیز از نظر اجتماعی فعال و متعهد است. وی رییس «آکادمی ورزشی لائرئوس» است که همه سال جایزه‌ی اسکار ورزشی را اعطا می‌کند.

جایزه‌ی «ورزش برای صلح» ابتکاری است برای تشویق ورزشکارانی که خود را در زمینه‌های اجتماعی و انساندوستانه متعهد می‌کنند. امسال در هیئت داوران ورزشکاران نامداری نیز حضور داشتند که یکی از آنان، میشائیل گروس، شناگر پرآوازه‌ی آلمانی و قهرمان المپیک در دهه هشتاد میلادی بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates