21.08.2009

کابینه کودتا: واکنش سریع رسانه‌های منطقه به ترکیب دولت ایران

بازتاب: این روزنامه می‌افزاید: ورود فعال زنان به کابینه نیز کاملا معنادار است و به نظر می‌رسد، احمدی نژاد در انتخاب مردان موفق برای تصدی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت ناکام مانده یا کسی حاضر به همکاری با او نشده است.
سرویس بین‌الملل ـ با اعلام نام کاندیداهای احراز پست وزارتخانه‌ها در ایران، روزنامه‌های منطقه به بررسی این رویداد مهم کشورمان پرداخته و تحلیل‌های خود را ارایه دادند.

به گزارش «تابناک»، «الشرق‌الاوسط »و «دارالحیات» دو روزنامه عربی چاپ لندن که در افکار عمومی کشورهای عربی تأثیرگذار هستند، بیشتر از دیگر رسانه به این موضوع پرداختند.

«الشرق الاوسط» نوشت: انتخاب و معرفی سه وزیر احمدی نژاد از میان نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ترکیب نظامی به کابینه ایران داده است و این حرکت احمدی نژاد در انتخاب وزارتخانه‌های کلیدی نفت، کشور و مخابرات پیام معناداری دارد.

این روزنامه می‌افزاید: ورود فعال زنان به کابینه نیز کاملا معنادار است و به نظر می‌رسد احمدی نژاد در انتخاب مردان موفق برای تصدی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت ناکام مانده یا کسی حاضر به همکاری با او نشده است.

دارالحیات نیز نگاه خود را به نظامی شدن کابینه احمدی نژاد سوق داده و نوشت: تا کنون تنها رئیس دولت و دو وزیر از میان نظامیان برگزیده شده بود و اکنون بیش از هفت وزیر سابقه عضویت در سپاه پاسداران دارند.

گفتنی است، این رسانه‌ها با وجود آگاهی از این نکته که با توجه به شرایط خاص ایران در دهه شصت به دلیل بروز جنگ تحمیلی، بدیهی است که بسیاری از افرادی که اکنون در مصادر گوناگون حکومتی هستند، سابقه‌ای کوتاه یا بلند مدت در سپاه پاسداران داشته باشند، اما تأکید آنها بر این نکته بدیهی، حکایت از اغراض خاص دارد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates