21.08.2009

محمد تقی رهبر: مراجع به وزیر شدن زنان شبهه دارند

فردا: هر چند انتخاب زنان به عنوان وزیر ایده جدیدی از احمدی نژاد بود ولی شبهه فقهی در مورد میزان توانایی های زنان و نوع مدیریت آنها است که باید مورد توجه دولت قرار گیرد.
رییس فراکسیون روحانیون مجلس از نارضایتی علما ومراجع تقلید قم از انتخاب سه وزیر زن از سوی احمدی نژاد برای کابینه دولت دهم خبر داد.

محمد تقی رهبر نماینده اصفهان و رییس فراکسیون روحانیون مجلس در گفت وگو با خبرنگار سیاسی« فردا »اظهار داشت :براساس اطلاعاتی که دریافت کردم بسیاری ازعلما ومراجع تقلید از جمله آیت الله صافی گلپایگانی و آیت الله مکارم شیرازی نسبت به انتخاب وزیر زن شبهه فقهی دارند و خواستار تجدید نظر احمدی نژاد در این خصوص هستند .

نمینده اصفهان خاطر نشان کرد: هر چند انتخاب زنان به عنوان وزیر ایده جدیدی از احمدی نژاد بود ولی شبهه فقهی در مورد میزان توانایی های زنان و نوع مدیریت آنها است که باید مورد توجه دولت قرار گیرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: پیش از این نیز مراجع تقلید در قم زمانی که موضوع افزایش ارثیه زنان در مجلس مطرح بود مخالفت خود را با افزایش ارثیه زنان اعلام کردند ولی مقام معظم رهبری در این مورد نظر موافق داشتند که مجلس در این خصوص به نظر ایشان تمکین کرد.

رییس فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه نظر مراجع هنوز به صورت رسمی منتشر نشده است گفت:در صورت انتشار رسمی مراجع و سکوت مقام معظم رهبری در این زمینه مجلس نظر مراجع را در رای اعتماد به سه وزیر زن ملاک قرار خواهد داد.

رهبر در مورد میزان تاثیر پذیری احمدی نژاد از نظرات مراجع گفت: امیدوارم این بار چالش جدیدی بین دولت و مراجع به وجود نیاید و احمدی نژاد متوجه این موضوع باشد که ارائه نظرات فقهی از سوی مراجع وعلما را دشمنی با دولت تلقی نکند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates