21.08.2009

رییس دادگستری کهریزک اعلام کرد: نظارت بر کهریزک به عهده دادسرای تهران بود

آفتاب: رییس كل دادگستری شهرستان كهریزك با اشاره به این‌كه زندانیان بازداشتگاه كهریزك به زندان‌های كرج، اوین و قزل حصار منتقل شده‌اند، گفت:« این بازداشتگاه تحت نظارت ما نبوده است».

رسول جلالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نظارت بر بازداشتگاه كهریزك اظهار كرد:« این بازداشتگاه تحت نظارت ما نبوده زیرا بازداشتگاه‌ها باید زیر نظر سازمان زندان‌ها اداره ‌شوند به همین لحاظ ما نظارتی بر آن نداشتیم. نظارت بر آن به عهده دادسرای تهران بوده زیرا متهمان متعلق به دادگستری كهریزك نبوده است».

وی درباره نحوه و شرایط نگهداری افراد در بازداشتگاه كهریزك گفت:« این بازداشتگاه همزمان با اجرای طرح امنیت اجتماعی راه‌اندازی شد تا اراذل و اوباش در آنجا نگهداری شوند و ما در جریان امورات این بازداشتگاه قرار نگرفتیم. قرار بود بازدیدی از آنجا داشته باشیم كه با مساله تعطیلی بازداشتگاه مواجه شدیم».

جلالی با بیان این‌كه زندانیان این بازداشتگاه به زندان اوین، قزل حصار و ندامتگاه كرج منتقل شده‌اند، از تعداد افراد منتقل شده ابراز بی‌اطلاعی كرد و متذکر شد که این بازداشتگاه تحت نظر ما نبوده كه آماری از بازداشتی‌های آنجا داشته باشیم.

رییس كل دادگستری شهرستان كهریزك درباره نظارت بر بازجویی بازجویان این بازداشتگاه گفت:« از آنجایی كه متهمان این بازداشتگاه را ما معرفی نكرده بودیم، نحوه بازجویی و موارد مربوطه در این زمینه با ما ارتباطی نداشته است».

وی با بیان این‌كه زندانیان عادی نیز از این بازداشتگاه منتقل شده‌اند، درباره‌ی وجود بازداشتگاه دیگر در این شهرستان گفت: «ما بازداشتگاه موقت نداریم و در صورت صدور قرار بازداشت موقت افراد به زندان‌های اوین و كرج معرفی می‌شوند».

جلالی از تعداد قضات و ماموران خاطی در رابطه با این بازداشتگاه ابراز بی‌اطلاعی كرد و گفت:« از آنجایی كه افرادی كه بازداشت شدگان را به این بازداشتگاه معرفی كرده‌اند در تهران بوده‌اند و افراد دستگیر شده در درگیری‌ها و اغتشاشات نیز در تهران بوده‌اند موارد به دادگستری كهریزك مربوط نمی‌شود و ما از آن بی‌اطلاع هستیم».

رییس دادگستری كهریزك همچنین اعلام كرد كه پس از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تعطیلی بازداشتگاه كهریزك، این بازداشتگاه تعطیل شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates