01.09.2009

پاسخ تهران به سخنان سارکوزی و مرکل

رادیوفرانسه: حسن قشقاوی، سخنگوی وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران، در روز سه شنبه سخنان نیکلا سارکوزی – رئیس جمهوری فرانسه- و خانم آنگلا مرکل- صدر اعظم آلمان – در مورد برنامۀ هسته ای ایران را مداخله جویانه خواند و گفت این سخنان بیانگر تلاش این دولت ها در حمایت از رویکردهای نا امن سازی دیگر کشور هاست. افزون بر این، حسن قشقاوی این گونه اظهار نظر ها را در تناقض با اصل حاکمیت ملی کشورها دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجۀ ایران در بخش دیگری از سخنان خود به ویژه به رئیس جمهوری و دیگر مقامات فرانسه حمله کرد و گفت متأسفانه فرانسه در مسیر تندروی خود بنای مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران را گذاشته و و این امر به هیچ وجه از جانب ایران قابل قبول نیست.

ایسنا، خبرگزاری دانشجویان ایران، در گزارش خود در مورد سخنان روز سه شنبۀ حسن قشقاوی می نویسد سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به “اظهارات بی اساس و منطق مقامات آلمانی و فرانسوی” گفت این سخنان قبل از این که متضمن مبانی حقوقی و مستند باشند بیانگر تأثیر پذیری از افکار خصمانۀ دولتمردان صهیونیست بوده و با منافع و دیدگاه مردم مترقی آلمان و فرانسه فاصله دارد .

حسن قشقاوی در سخنان روز سه شنبۀ خود تحریم های بین المللی را “ابزار سوخته شده و بی اعتبار” خواند و گفت این تحریم ها هیچ خللی در مطالبات قانونی و حقوقی ایران نخواهد داشت.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates