02.09.2009

بازداشت ‘دلال’ فروش قطعات هواپیمای آمریکایی به ایران

بی‌بی‌سی: وزارت دادگستری آمریکا تلاش می کند از انتقال فن آوری های آمریکا به ایران جلوگیری کند
آمریکا می گوید که یک قاچاقچی بین المللی که قصد خرید قطعات هواپیمای جنگنده اف-5 برای ایران داشته را دستگیر کرده و او را محاکمه خواهد کرد.

وزارت دادگستری آمریکا می گوید که متهم ژاک موسیر نام دارد. او که 56 سال دارد بلژیکی ولی مقیم فرانسه معرفی شده است.

وزارت دادگستری آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این شهروند بلژیک روز چهارشنبه (2 اوت) در شهر موبایل ایالت جنوبی آلاباما به دادگاه معرفی شد.

در این بیانیه آمده است که ژاک موسیر همکاری ایرانی بنام دارا فتوحی دارد که برای او نیز از سوی آمریکا، قرار بازداشت صادر شده است.

ماموران امنیتی آمریکا ژاک موسیر را روز جمعه گذشته به محض ورود به آمریکا در نیویورک بازداشت کردند.

مقام های آمریکایی می گویند که کیفرخواست مطرح شده علیه وی شامل شش اتهام از جمله پول شویی، نقض قوانین صادراتی آمریکا و قاچاق است که هریک می تواند حداکثر 20 سال زندان برای متهم در پی داشته باشد.

هنوز معلوم نیست که متهم اتهام های وارده را پذیرفته باشد.

وزارت دادگستری آمریکا می گوید که او از ماه فوریه امسال برای خرید مدل J85-21 موتور جت جنگنده اف-5 و موتور هواپیمای ترابری سی- 130 تلاش می کرده است.

آمریکا پیش از انقلاب اسلامی این هواپیماها را به ایران فروخته بود اما بعد از انقلاب با اعمال تحریم های گسترده، از فروش قطعات این هواپیماها به ایران خودداری می کند.

بر اساس بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، دلال بلژیکی به دام ماموران آمریکا که خود را دلال تجهیزات نظامی جا زده بودند، افتاده است.

به گفته آمریکا، همکار وی، دارا فتوحی، متواریست و برای او نیز قرار بازداشت صادر شده است.

وزارت دادگستری آمریکا می گوید که این دو تن از قاچاقچی های حرفه ای هستند که با دولت ایران برای شکستن تحریم های آمریکا همکاری می کنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates