08.09.2009

جزئیات پرونده سازی فارس برای پسر کروبی

رخداد: عصر روز گذشته، خبرگزاري فارس در خبري مدعي شد«به‌دنبال شكايت مسئولان شركت ايرانسل از شركت پرشين‌تاگام، دادسراي عمومي و انقلاب تهران حكم جلب مديران اين شركت را صادر كرد.»

به نوشته تهران امروز در خبر فارس عنوان شده كه پس از بازداشت يكي از مديران اين شركت، وي در اعترافات خود، مدير شركت پرشين‌تاگام را علي كروبي، يكي از فرزندان مهدي كروبي معرفي كرده است. فارس در گزارش خود آورده: «اين شركت قراردادي را با شركت ايرانسل، جهت انجام بخشي از كارهاي تبليغاتي آن منعقد كرده بود كه به‌واسطه عدم تحقق اين مساله، ايرانسل از علي كروبي، مدير پرشين‌تاگام «به اتهام تصرف دو ميليارد تومان» شكايت كرده است.»

فارس در پايان، شركت ايرانسل را از اسپانسرهاي كروبي در انتخابات رياست‌جمهوري عنوان كرده و مدعي شده است دو ميليارد و چهارصد ميليون تومان كارت اعتباري ايرانسل به شركت پرشين‌تاگام تحويل داده شده كه «اين شركت از برگشت پول حاصل از فروش اين كارت‌ها خودداري كرده است.»

منابع آگاه در شركت ايرانسل اعلام كرده‌اند شركت پرشين‌تله‌كام كه در خبرگزاري فارس به اشتباه پرشين‌‌تاگام عنوان شده است، دو سال گذشته تعدادي سيم‌كارت از شركت ايرانسل خريداري كرده كه هنوز وجه آن را پرداخت نكرده است. اين منبع آگاه اعلام كرد كه شركت ايرانسل قصد دارد امروز در اطلاعيه‌اي خبر نقل شده در خبرگزاري فارس را تكذيب و جزئيات آن را اعلام كند. وي به «تهران‌امروز» گفت: اين جريان هيچ ارتباطي به انتخابات رياست‌جمهوري ندارد و مربوط به دو سال گذشته است. ضمن اينكه شركت پرشين‌تله‌كام شركتي فعال در حوزه تلفن همراه است و امور تجاري آن با شركت ايرانسل امري طبيعي است.

اين منبع آگاه ادامه داد: شكايت ايرانسل در يكي از شعب شوراهاي حل اختلاف شكل گرفته و اصلا موضوع دادسرا و حكم جلب مطرح نبوده است.به دنبال انتشار اين خبر، سايت سحام نيوز با انتشار تكذيبيه‌اي هر نوع ارتباط علي كروبي با شركت مذكور را رد كرد. در اين تكذيبيه خطاب به خبرگزاري فارس آمده است: «آقاي علي كروبي هيچ سهمي در شركت پرشين‌تله‌كام ندارد.» اين تكذيبيه با اشاره به مناسبات شركت پرشين‌تله‌كام (كه فارس آن را پرشين‌تاگام عنوان كرده) با ايرانسل عنوان كرده است: «اختلاف موجود دو شركت ناشي از مسائل مالي به‌دليل قراردادهاي تجاري است كه از طريق مراجع ذي‌ربط و مذاكرات في‌مابين در حال رسيدگي است.» در ادامه در واكنش به آن بخش از خبر فارس كه شركت فوق را مرتبط به فعاليت‌هاي انتخاباتي كروبي دانسته است، آورده: «اين شركت هيچ‌گونه ارتباطي با ستاد‌هاي انتخاباتي هيچ‌يك از كانديداها نداشته و صرفا در امر تخصصي مرتبط به خريد، فروش، توزيع و خدمات پس از فروش محصولات ايرانسل در چارچوب اساسنامه فعاليت دارد.»

در پايان نيز انتشار اين خبر به وقايع اخير نسبت داده شده است.«به‌نظر مي‌رسد كه اين خبرسازي‌ها واكنشي به ايستادگي كروبي در ارائه مستنداتي است كه درباره آزار و شكنجه بازداشت‌شدگان حوادث اخير دارد.» مساله‌اي كه در تكذيبيه فوق مبهم باقي مانده آن است كه گويي تنظيم‌كنندگان آن از ماجراي اختلافات دو شركت اطلاع كاملي دارند و ضمن تكذيب ارتباط پرشين تله‌كام با علي كروبي و ستاد انتخاباتي مهدي كروبي فعاليت‌هاي شركت را كاملا«تخصصي»عنوان مي‌كنند. همچنين در ادامه پيگيري‌هاي خبرنگار« تهران امروز» منابع آگاه در شركت ايرانسل اعلام كردند كه قصد دارند در اطلاعيه‌اي خبر منتشر شده در خبرگزاري فارس را تكذيب كنند.

رخداد: متن جوابیه ایرانسل

مديرمسئول محترم وبسايت خبري-تحليلي وزين رخداد

سلام عليكم

ضمن قبولي طاعات و عبادات حضرتعالي در ماه مبارك رمضان، پيرو انتشار خبري با عنوان \”حكم جلب علي كروبي صادر شد\” در روز 15/6/88 و به نقل از خبرگزاري فارس، كه طي آن مطالب كذبي عليه شركت خدمات ارتباطي ايرانسل منتشر شده است به استناد تبصرۀ 7 شق 2 بند ب ماده 9 قانون مطبوعات، لطفا دستور فرماييد جوابيه زير برابر ماده 23 همان قانون در همان صفحه و در همان ستون و با همان حروف به شرح زير درج و منتشر گردد.

با احترام

آرش كريم بيگي

مدير روابط عمومي

پيرو انتشار خبري با عنوان \”حكم جلب علي كروبي صادر شد\” در خروجي مورخ 15/6/88 آن رسانه وزين كه طي آن مطالب كذبي عليه شركت خدمات ارتباطي ايرانسل منتشر شده است توضيحات زير جهت تنوير افكار عمومي

و به عنوان جوابيه جهت انتشار ارسال ميشود:

1-شركت پرشين تلكام (و نه تاگام) يكي از چندين شركت توزيع كننده محصولات ايرانسل ميباشد كه از سال 85 و با عقد قرارداد با ايرانسل در زمينه توزيع سيم كارت و كارت شارژ با اين شركت همكاري داشته است.

2- همكاري ايرانسل با اين شركت از اسفند سال گذشته (1387) كه اين شركت نتوانست بدهي خود را در قبال خريد محصولات ايرانسل پرداخت نمايد به طول كامل از سوي ايرانسل قطع شده و از آن تاريخ تاكنون حتي يك سيم كارت و يا كارت شارژ به اين شركت واگذار نشده است.

3-با وجود تامين زمان مناسب به شركت پرشين تلكام از سوي ايرانسل، متاسفانه اين شركت نتوانست بدهي خود را پرداخت نمايد. ناچارا ايرانسل براي وصول مطالبات خود از محل ضمانت نامه بانكي شركت پرشين تلكام كه توسط موسسه مالي اعتباري مولي الموحدين صادر شده بود اقدام نمود.

4-به دليل استكاف موسسه مالي اعتباري مولي الموحدين از پرداخت وجه معادل ضمانتنامه، ايرانسل نسبت به وصول طلب خود از طريق چك شركت پرشين تلكام نمود.

5-به دليل بلامحل بودن چك فوق الذكر ايرانسل اقدام قانوني براي وصول طلب خود را به عمل آورد و به دليل برگشت چك، طي اقدام قضايي حكم بازداشت دو امضا كننده اين چك صادر شد كه يكي از آنها آقاي علي كروبي مي باشد.

6-در خصوص ادعاي اينكه\”شركت فوق قرار بوده در قبال دريافت مبلغي هنگفت بخشي از كارهاي تبليغاتي شركت ايرانسل را انجام دهد كه به علت عدم تحقق اين مسئله،‌ شركت ايرانسل از علي كروبي مدير پرشين تاگام به اتهام تصرف غيرقانوني بيش از 2 ميليارد تومان شكايت كرده است\” موضوع فوق كذب محض بوده و به هيچ وجه صحيح نميباشد و شركت پرشين تلكام هيچگونه نقشي در مجموعه تبليغاتي و اطلاع رساني ايرانسل نداشته و ندارد.

7-در خصوص ادعاي اينكه \”گفته مي‌شود شركت ايرانسل كه يكي از اسپانسرهاي مهدي كروبي در انتخابات رياست جمهوري بوده، حدود 2ميليارد و چهارصد ميليون تومان كارت هاي اعتباري ايرانسل به شركت خدماتي تبليغاتي پرشين تاگام تحويل داده اما اين شركت از برگشت پول حاصل از فروش اين كارت ها خودداري كرده\” لازم به ذكر است كه ايرانسل يك شركت خدماتي و اقتصادي است كه در چارچوب پروانه فعاليت صادره از سوي دولت محترم جمهوري اسلامي ايران به خدمت رساني و فعاليت اقتصادي مشغول است و اسپانسر هيچ يك از كانديداهاي رياست جمهوري نبوده و نخواهد بود و هيچگونه فعاليت سياسي نداشته و نخواهد داشت و همواره خود را تابع سياست ها، قوانين، ارزش ها و منافع نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ميداند، لذا ادعاهاي فوق كذب محض و بي اساس ميباشند.

روابط عمومي شركت خدمات ارتباطي ايرانسل

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates