08.09.2009

سلاح‌های ایران توسط موساد ربوده ‌شد: ساندی‌تایمز: کشتی Arctic Sea حامل اس-300 برای ایران بود.

خبرآنلاین: به گزارش ریانووستی،”مارک فرانکتی” و “اوزی مهنائیمی” خبرنگاران روزنامه بریتانیایی The Sunday Times در مقاله ای که متن روسی آن روز دوشنبه توسط پایگاه اطلاع رسانی “اینوپرسا” منتشر شد، به نقل از منابعی آگاه در روسیه و اسرائیل تایید می کنند که کشتی Arctic Sea به ایران سلاح می برد و توسط “موساد” ربوده شده بود.

خبرنگاران این نشریه می نویسند: طبق گزینه رسمی، این کشتی چوب و الوار حمل می کرد و توسط دزدان دریایی ربوده شده بود که باج خواستند، اما آنها را خنثی کردند. در عین حال به نوشته مولفین، از تل آویو و مسکو اطلاعاتی دریافت می شوند، مبنی بر این که در کف این کشتی مجموعه های موشکی اس-300 کارگذاری شده بودند و گویا بارگیری آنها بهنگام تعمیر کشتی در بندر کالنینگراد و به پیشنهاد برخی نظامیان بازنشسته که با جنایتکاران در ارتباط هستند، انجام شه بود.

در این مقاله گفته می شود: یک منبع اگاه در محافل نظامی روسی اطلاع داد که افراد نزدیک به مسئولین تحقیقاتی، دخالت داشتن “موساد” در این قضیه را تایید می کنند. دزدان دریایی که احتمالاً توسط اداره اطلاعاتی اسرائیل جذب شده بودند، حدس نمی زدند که بار کشتی چیست. بعقیده این منبع آگاه هدف عملیات “سر و صدا راه انداختن پیرامون کشتی” بود تا مانع عرضه بار به ایران شود. در عین حال بدین طریق به کرملین اجازه دادند که “عملیات عالی امداد” را اجرا کرده و بدین وسیله حفظ آبرو کند.

مولفین ادامه می دهند: پیشتر دریاسالار “تارمو کیوتس” فرمانده سابق نیروهای مسلح استونی احتمال انتقال محرمانه سلاح را مطرح کرده بود. طرفداران این گزینه خاطر نشان می کنند که روز پس از آزاد شدن Arctic Sea “شیمون پرز” رئیس جمهور اسرائیل برای مذاکره با “دمیتری مدودف” رئیس جمهور فدراسیون روسیه به مسکو پرواز کرد.

خبرنگاران این روزنامه بریتانیایی می نویسند: یک منبع آگاه در نیروی هوایی اسرائیل گفت که عرضه موفق اس-300 به ایران بدین معنا بود که دفاع ضدهوایی ایران تحکیم خواهد شد و در صورت حمله به تاسیسات هسته ای ایران، تلفات اسرائیل 50% بیشتر خواهد شد.

کشتی Arctic Sea به همراه 15 شهروند روسیه و حامل باری به ارزش حدودی 2 میلیون دلار در ماه جولای ناپدید شده بود. بنا بر اطلاعات وزارت دفاع فدراسیون روسیه کشتی Arctic Sea توسط 8 نفر، از جمله اتباع استونی، لتونی و روسیه ربوده شده بود. ناو بزرگ ضدکشتی “لادنی” متعلق به نیروی دریایی فدراسیون روسیه خدمه این کشتی را بدون حتی یک تیراندازی آزاد کرد. روز 19 اوت دریانوردان و ربایندگان توسط هواپیمای نیروی هوایی روسیه به مسکو منتقل شدند.

در عین حال “دمیتری راگوزین” نماینده دائم فدراسیون روسیه گفته بود: این گزینه که در کشتی Arctic Sea باری محرمانه از روسیه به ایران منتقل می شد، خنده همه آنانی که این اعلامیه را خواندند را برانگیخت.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates