09.09.2009

وزير بهداشت دولت دهم:اگر زني به پزشك مراجعه كند بايد درب بسته باشد

کلمه: طرح انطباق جنسيتي در مراكز درماني به نحوي مطرح شده كه مد نظر نبوده است آنچه كه به آن بسيار تاكيد شده حفظ محيطي خصوصي براي زنان است به نحوي كه اگر زني به پزشك مراجعه كند حتما طوري باشد كه در بسته باشد
بيماران پزشك خود را انتخاب مي‌كنند،تفكيك جنسيتي مد نظر نيست در حقيقت بايد كاري كنيم كه زنان در محيط‌هاي درماني احساس آرامش كرده و حالت خصوصي بودن برايشان محفوظ بماند.

طرح تفكيك و انطباق جنسيتي پزشكان در مراكز درماني كه از سوي وحيد دستجردي در زمان نمايندگي‌اش در مجلس مطرح شده بود بنا به دلايلي اجرايي نشد اما هم‌اكنون كه وي به عنوان وزير بهداشت در صدر اين حوزه قرار گرفته از اجراي اين طرح مي‌گويد.
مرضيه وحيد دستجردي در گفت‌وگو با ايلنا، گفت: طرح انطباق جنسيتي در مراكز درماني به نحوي مطرح شده كه مد نظر نبوده است چرا كه فقط ما به دنبال حفظ حرمت زنان بوده‌ايم.آنچه كه به آن بسيار تاكيد شده حفظ محيطي خصوصي براي زنان است به نحوي كه اگر زني به پزشك مراجعه كند حتما طوري باشد كه در بسته باشد.
وزير بهداشت و درمان گفت: اينكه پزشك زن باشد يا مرد مد نظر نيست چون بيماران پزشك خود را انتخاب مي‌كنند اما اين نكته مهم است كه فقط پزشك معالج به همراه يك پرستار بيمار را معاينه كند.
دستجردي در مورد اجراي طرح انطباق جنسيتي در بيمارستان‌ها گفت: تفكيك جنسيتي مد نظر نيست در حقيقت بايد كاري كنيم كه زنان در محيط‌هاي درماني احساس آرامش كرده و حالت خصوصي بودن برايشان محفوظ بماند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates