14.09.2009

وقتی که نظامیان سیاسی می شوند: مخالفت معاون ستاد کل نیروهای مسلح با غیرعلنی شدن دادگاه حوادث انتخاباتی

رخداد: معاون فرهنگی و تبلیغاتی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه این مراسم گفت: انعکاس جلسات دادگاه اغتشاشگران و تعدادی از سران آشوب‌ها و کودتای رنگی، از طریق سیمای جمهوری اسلامی ایران و سایر رسانه‌ها فرصت مغتنمی است تا افکار عمومی بیشتر با ماهیت فتنه بزرگی که توسط بیگانه با کمک عوامل داخلی علیه انقلاب و نظام طراحی گردیده، آشنا بشوند.

به گزارش خبرگزاری فارس سردار مسعود جزایری افزود: بدون تردید ادامه و توسعه این روند کمک قابل توجهی به آن دسته محدود از شهروندان که ممکن است همچنان تحت تاثر القائات دشمن قرار داشته باشند، خواهد داشت، چرا که شنیدن و دیدن اعترافات و اطلاع عمومی از نحوه و چگونگی برپایی دادگاه‌ها با انتقال و اطلاع‌رسانی غیر مستقیم آن دارای تفاوت‌های زیادی است.

جزایری اظهار داشت: بر این اساس به منظور تنویر افکار عمومی از یک سوی و خنثی سازی تبلیغات گسترده دشمنان نظام و به خصوص دستگاه‌های عملیات روانی بیگانگان از سوی دیگر، پخش هرچه بیشتر اعترافات متهمین کودتای رنگی به همراه تجزیه و تحلیل‌های لازم، امری بدیهی می‌باشد.

این مقام عالیرتبه نیروهای مسلح پیرامون پخش دادگاه‌ها از صدا و سیما اظهار داشت: متاسفانه اصرار عده‌ای مبنی بر عدم پخش دادگاه‌ها از صدا و سیما و شبهه‌افکنی‌هایی که در این خصوص صورت می‌پذیرد، هرچند با خاستگاه‌های فکری و سیاسی متفاوت ممکن است باشد، لیکن اصلی‌ترین ضرر آن متوجه آحاد مختلف جامعه که حقیقتا می‌خواهند بدانند چه اتفاقی رخ داده است و مایلند با ابعاد چندگانه کودتای رنگی در ایران آشنایی بیشتری پیدا کنند،‌ می‌گردد.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: مقایسه نابجای دیگری که صورت می‌گیرد، مقایسه دادگاه «اغتشاشگران کودتاچی» با دادگاه چند عنصر متخلف در نیروی انتظامی و یا احیانا دستگاه قضایی است. یعنی همان افرادی که مشکلاتی را در بازداشتگاه کهریزک بوجود آوردند، درحالی که باید توجه داشت جنس این دو مساله از تفاوت ماهوی نسبت به یکدیگر برخوردار است؛ در یک طرف عده‌ای اغتشاشگر و کودتاچی و مرتبط با سرویس‌های بیگانه دشمن قرار دارند که بزرگترین خسارت را در دوران انقلاب اسلامی به نظام وارد کرده‌اند و در طرف دیگر چند نفر کارکنان دولت که دانسته و ندانسته در ارتباط با افراد دستگیر شده اغتشاشات، مرتکب خلاف‌هایی شده‌اند که با قاطعیت دارد به آن رسیدگی می‌‌شود. بنابراین نباید اذهان جامعه را نسبت به پرونده دادگاه عوامل کودتا خدشه دار کرد.

جزایری خواستار اقدامات افشاگرانه ابعاد این فتنه بزرگ شد و اظهار داشت: هرچند که نظام و دستگاه‌های ذیربط، اقدامات افشاگرانه بیشتری نسبت به ابعاد «فتنه بزرگ» انجام دهند، حربه‌های زهرآگین دشمنان و به خصوص سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی و دستگاه‌های عملیات روانی و رسانه‌های انها کندتر خواهد شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates